قول شهردار تهران برای تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان در شهرداری

شهردار تهران گفت:به زودی مدیران زن معرفی خواهند شد و به وعده تحقق سهم ٣٠ درصدی زنان در پست های مدیریتی شهرداری در طول مدیریت خود عمل خواهم کرد.

قول شهردار تهران برای تحقق سهم 30 درصدی زنان در شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه زنان و تولید ملی با ابراز تاسف از استفاده نکردن زنان درمدیریت شهری  اظهارکرد: دلیل انتخاب نکردن زنان در سیستم مدیریت شهری تا کنون  عدم شناخت  بنده از زنان توانمند در شهرداری و همچنین طول کشیدن پروسه اداری مثل انجام استعلام ها و مصاحبه ها بوده است.

شهردارتهران افزود: به زودی مدیران زن در شهرداری معرفی خواهند شد و به وعده تحقق سهم ٣٠ درصدی زنان در پست های مدیریتی  شهرداری در طول مدیریت خود عمل خواهم کرد.

نجفی گفت: علاوه بر انتخاب مدیران زن، برای توانمندسازی زنان جهت فعالیت در سطح مدیران شهرداری برنامه ریزی کرده ایم و مدیران توانمند و موثر از زنان پرورش خواهیم داد.

وی ادامه داد: هنوز هم در فرهنگ جامعه ما ناروایی و تبعیض های غلط جنسی به چشم میخورد اما در مجموع در جامعه اسلامی امروز ما، زنان پذیرفته شده اند.

نجفی افزود: وجود استعدادهای سرشار خانم ها و یک نوع تعهد فرهنگی و اجتماعی در هر سطحی و شجاعت قابل تحسین و از همه مهمتر خودباوری و اعتماد به نفس آنها کاملا قابل مشاهده است و نوید بخش این می باشد که این نیمه موثر در جامعه جایگاه اصلی خود را بدست آورده و در توسعه ملی نقش آفرینی می کند.

شهردار تهران با بیان ریشه های تبعیض جنسیتی نسبت به زنان تشریح کرد:  دلیل تبعیض ها و ناروایی ها عمدتا به قوانین و مقررات شرعی مربوط نمی شود، بلکه به فرهنگ های سنتی ما برمی گردد که باید با رویکرد کار فرهنگی این تفکرات غلط را تغییر دهیم.

نجفی اضافه کرد: نیاز به تحول در افکار برنامه ریزان و تصمیم گیران کشور داریم و آنها باید از عمق تفکر این را بپذیرند که زن هم باید و می تواند در همه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نقش آفرینی کند.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز کارآفرین و مدیر زن در جامعه کم نداریم ابراز کرد: باید تلاش کنیم فضا برای رشد این زنان در همه جا بیشتر شود.

وی با تاکید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانواده گفت: در بعضی از خانواده ها زنان به تنهایی مسئول رفع نیازهای اقتصادی و معیشتی هستند و وظیفه داریم به آنها برای فعالیت بهتر کمک کنیم و بستر را فراهم سازیم تا در کنار آن به وظایف دیگر خود مثل مادری کردن به نیکی عمل کنند و در خانواده نشاط داشته باشند.

 وی افزود: توانمند سازی زنان سرپرست خانواده علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی به توسعه ملی نیز کمک خواهد کرد.

 نجفی با ابراز ناراحتی از اسامی خارجی کالاهای نمایشگاه بیان کرد: کیفیت کارها و حتی نسبت قیمت آنها بسیار عالی و دلگرم کننده بود اما اختصاص نام های خارجی برای فروش اقلام شایسته نیست ، هرچند که مردم بهتر میخرند و ما باید تلاش کنیم این فرهنگ غلط اصلاح شود و به مردم نشان دهیم که کیفیت محصولات ایرانی کمتر از کالاهای وارداتی نیست.

 شهردار تهران با تاکید بر حفظ کرامت زنان سرپرست خانوار خاطر نشان کرد: باید در مراکز کوثر و شرکت های ذیربط مبانی قانونی و آنچه که مربوط به بیمه زنان سرپرست خانوار می شود کاملا رعایت شود  و نباید فکر کرد که چون آنها نیازمند کار و درامد هستند هرطور می خواهند برای حق و حقوق آنها تصمیم بگیرند.

 وی با اشاره به اهمیت حوزه اقتصاد شهری عنوان کرد: باید بسترهای مناسب برای بهبود کسب و کار را فراهم کنیم و در طول دوره  مدیریت خود با کمک متخصصان حوزه اقتصاد شهری تحولی اساسی ایجاد کنیم.

نجفی ادامه داد: توزیع فرصت ها چه در بخش اقتصاد شهری و چه در بخش فضای سبز بسیار حائذ اهمیت است و باید به مناطق حاشیه ای در این رابطه توجه بیشتری کنیم.

وی  با تاکید بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از سمن ها و انجمن های مردم نهاد بیان کرد:  از پتانسیل با ارزش سمن ها می توانیم بهره ی زیادی در پیش برد کارها ببریم اما لازم است دقت به خرج دهیم چرا که بعضی مواقع به اسم سمن ها رانت خواری انجام می شود.

در پایان نجفی با ابراز خرسندی از انتصاب شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امیدوارم با روی کار آمدن شریعتمداری در حوزه صنعت و همت همه کارآفرینان و دست اندر کاران تولید کشور، شاهد افزایش صادرات محصولات ایرانی در بخش صادرات غیر نفتی باشیم و ما نیز هر کاری در این مهم بتوانیم انجام خواهیم داد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان