ماهان شبکه ایرانیان

چگونه ناخن‌هایی چشمگیر داشته باشیم _ قسمت اول

برای کسی فرصت رفتن به سالن‌های آرایشی را برای داشتن یک مانیکور حرفه‌ای ندارد؛ اما این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید ناخن‌های زیبایی داشته باشید

 مانیکور در خانه

 برای کسی فرصت رفتن به سالن‌های آرایشی را برای داشتن یک مانیکور حرفه‌ای ندارد؛ اما این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید ناخن‌های زیبایی داشته باشید. واقعاً خوب است که هر از گاهی خودمان را تحویل بگیریم و مانند یک نازپرورده بگذاریم، دیگران بعضی کارها را برای ما انجام دهند، اما با این نکته‌های کاربردی کوچک و صرف کردن کمی وقت و دقت، و یاد گرفتن روش درست، می‌توانید خودتان مانیکور انجام دهید و مقدار قابل‌توجهی از زمان و پول‌تان را ذخیره کنید. اگر شما هم می‌خواهید مانیکور خانگی خودتان را شروع کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید و از توصیه‌های کاربردی و آسان آن استفاده کنید.

لاک قبلی را کاملاً پاک کنید

برای داشتن یک لاک زیبا و سالم و صاف، اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید، شروع کار با ناخن کاملاً تمیز است. هر آن‌چه که از لاک قبلی روی ناخن‌های شما باقی مانده است را با استفاده از استون یا پد‌های لاک‌ پاک‌کن از بین ببرید. برای انجام این کار اصلاً عجله نکنید، چون حتی در صورتی که مقدار کمی از لاک قبلی بر ناخن شما باقی بماند، می‌تواند تمام زیبایی لاک جدید را از بین ببرد.

پوست دست‌تان را لایه‌برداری کنید

بعد از پاک کردن لاک از روی ناخن‌ها، وقت آن است تا پوست دست‌تان را به آرامی لایه‌برداری کنید. از ترکیب روغن زیتون و شکر برای لایه‌برداری استفاده کنید و برای چند دقیقه آن را به آرامی روی دستان خود ماساژ دهید. این کار تمام پوست‌های مرده را از بین می‌برد، و پوست دست شما را نرم و لطیف و تمیز می‌کند.

 آب گرم

دستان‌تان را در آب گرم بخیسانید

به ناخن‌های خود یک شنای 2 یا 3 دقیقه‌ای آب گرم بدهید. این کار پوست‌های دور ناخن و خود ناخن را نرم می‌کند و انجام مرحله‌های بعدی آسان‌تر می‌شود. با این حال مراقب باشید که از آب داغ استفاده نکنید، و انگشتان‌تان را برای مدت طولانی در آب نگذارید. این اشتباه باعث زیاد از حد نرم شدن و تغییر حالت ناخن‌ها می‌شود، و هنگامی که ناخن به حالت اول خود باز می‌گردد، لاک شما کیفیت مطلوبش را از دست می‌دهد.

ناخن‌های‌تان را آماده کنید

بعد از این که دستان خود را خشک کردید، به سراغ پوسته‌های دور ناخن بروید. این پوسته‌ها را نبرید، چرا که وجود آن‌ها برای سلامت دست و ناخن شما مفید است. این پوسته‌ها مانع از ورود باکتری‌ها به زیر ناخن می‌شوند. بریدن آن‌ها می‌تواند باعث عفونت یا درد ناخن یا شل شدن ریشه ناخن‌ها شود. این پوسته‌ها را فقط به آرامی به عقب و اطراف ناخن هل دهید تا مزاحم لاک زدن نباشند.

فرم دهی به ناخن

ناخن‌ها را کوتاه کنید و به آن‌ها فرم دهید

در ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید ناخن‌تان چه شکلی باشد، بیضی، گرد یا مستطیلی. سپس اگر نیاز است کمی آن‌ها را کوتاه کنید و با ناخن‌گیر و سوهان به آن فرم دلخواه‌تان را بدهید. اگر احساس کردید ناخن شما تغییر رنگ داده از یک بافر ناخن برای جلا دادن ناخن‌ها کمک بگیرید تا دوباره براق شوند و به رنگ اولیه خود باز گردند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان