ده جاذبه توریستی شهر پاریس ـ بخش سوم

بدون هیچ تردیدی پاریس رمانتیک‌ترین شهر کره زمین است و در عین حال به عنوان مرکز فرهنگی و یکی از مراکز مد دنیا نیز شناخته می‌شود

  پاریس

بدون هیچ تردیدی پاریس رمانتیک‌ترین شهر کره زمین است و در عین حال به عنوان مرکز فرهنگی و یکی از مراکز مد دنیا نیز شناخته می‌شود. تعدادی از بهترین رستورانهای دنیا در این شهر دیدنی قرار دارند و چندین موزه بی نظیر نیز در شهر پاریس واقع شده است. از همین رو، شهر پاریس یکی از آن شهرهایی است که هرگز نباید شانس سفر به آنجا را از دست بدهید. ما در گزارشی سه قسمتی قصد داریم تا ده جاذبه دیدنی این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم. این بخش سوم و پایانی گزارش ماست:

7- موزه اورسای (Musée d’Orsay ):

موزه اورسای موزه‌ای است که در فاصله کمی با موزه لوور قرار دارد و در آن مجموعه کاملی از نقاشی‌های هنرمندان امپرسیونیست و پست امپرسیونیست قرار دارد. موزه اورسای دارای سه طبقه موزه هنر مدرن است و آثار فراوانی از ونگوگ، دلاکرویس، مانه و سایر هنرمندان در آن به نمایش درآمده است. این موزه در حاشیه چپ رود سن واقع شده و بین سالهای 1898 تا 1900 ساخته شده و یکی از موزه‌های بزرگ اروپاست؛ در سال 2009، 3 میلیون نفر از آن بازدید کردند. این موزه، سومین موزه برتر فرانسه و دهمین موزه برتر جهان به شمار می‌آید. 

8- قبرستان پر لاشز (Père Lachaise Cemetery ):

افراد مشهور فراوانی در این قبرستان مدفون شده اند که از جمله برخی از آنها می‌توان به جیم موریسون، مولیر (نمایش نامه نویس فرانسوی)، اسکار وایلد (نمایش نامه نویس ایرلندی)، ادیت پیاف (خواننده فرانسوی)، فردریک شوپن (پیانیست و آهنگساز سرشناس لهستانی)، ژان دلا فونتن (شاعر و نویسنده فرانسوی)، ریچارد رایت و البته صادق هدایت و غلامحسین ساعدی دو نویسنده سرشناس ایرانی و عیسی بهادری نقاش و طراح ایرانی اشاره کرد. این قبرستان بیش از 44 هکتار مساحت دارد و بیش از 1 میلیون نفر در آن به خاک سپرده شده اند و سالانه افراد زیادی برای بازدید از مقبره این افراد سرشناس به آنجا رفته و از آنجا دیدن می‌کنند.

قایق سواری در پاریس

9- تور قایق روی رودخانه سن(Boat Tour):

شما می‌توانید با خریداری تور قایق بر روی رودخانه سن، با قایق در شهر پاریس دوری بزنید و از دیدنی‌های زیبای این شهر بازدید به عمل بیاورید. این یک تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. خیلی از کمپانی‌ها، تورهای یک ساعته رود سن را به فروش می‌رسانند و قایق سواری در این رود، چه در طول روز و چه در شب، جذابیت خاص خودش را دارد.

10- مرکز ژرژ پمپیدو (Centre Georges Pompidou ):

این مرکز شامل یک مجموعه کتابخانه عمومی بزرگ، یک موزه ملی هنر مدرن (که بزرگترین موزه هنر مدرن در اروپاست) و مرکز تحقیقات موسیقی و آکوستیک است. نام این مجموعه از ژرژ پمپیدو، رئیس جمهور فرانسه در طول سالهای 1969 تا 1974 گرفته شده. خود فرانسوی‌ها این مرکز را قلب فرهنگی شهرشان می‌دانند. سبک معماری این مجموعه های- تک است و توسط ریچارد راجرز و رنزو پیانو طراحی شده و ساخت آن از سال 1971 تا 1977 به طول انجامیده. طرح این مرکز بسیار جنجالی بوده و می‌توان گفت که این مجموعه بعد از برج ایفل که یک نمونه موفق در اجرای طرح‌های جنجالی است، در همین راستا حرکت کرده است. این مرکز با زمینه بصری و ساختمان‌های اطرافش بسیار متفاوت است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر