ماهان شبکه ایرانیان

چگونه به مو‌های خود حجم بیش‌تری دهیم

بعضی‌ها با موهای ظریف و نازک به دنیا می‌آیند و برخی دیگر با بالا رفتن سن، به مرور زمان مو‌های‌شان کم پشت و نازک می‌شود

 موی حجیم

 بعضی‌ها با موهای ظریف و نازک به دنیا می‌آیند و برخی دیگر با بالا رفتن سن، به مرور زمان مو‌های‌شان کم پشت و نازک می‌شود. نازک شدن مو‌ها می‌تواند به دلیل رژیم غذایی نامناسب و سوءتغذیه، رفتار بد و اشتباه با مو یا مصرف برخی دارو‌ها باشد. بسیاری از مردم دائماً از این که راه‌حلی برای تقویت مو‌های ضعیف و نازک خود پیدا نمی‌کنند، شکایت می‌کنند و این موضوع رایج‌ترین سؤالی است که از آرایشگر‌ها و متخصصان پوست و مو پرسیده می‌شود. پس اگر ضخامت مو‌های شما، انتظار شما را برآورده نمی‌کند و می‌خواهید مو‌های‌تان پرپشت‌تر و ضخیم‌تر باشد، در این جا 10 روش مفید را به شما معرفی می‌کنیم تا مو‌های قوی‌تری داشته داشته باشید.

دما را پایین بیاورید

گرمای زیاد برای هیچ نوع مویی خوب نیست، در مورد مو‌های ظریف باید بیش‌تر به این مورد توجه داشته باشیم، چرا که گرمای زیاد اتوی مو و سشوار، مو‌ها را شکننده می‌کند. بهترین و مفید‌ترین راه برای خشک کردن مو این است که از هیچ حرارتی استفاده نکنید، اما اگر نمی‌توانید صبر کنید و به موی خود اجازه دهید تا با جریان هوا به خودی خود خشک شود، دمای تمام وسایل برقی برای خشک کردن یا حالت دادن به مو‌های‌تان را روی کم‌ترین درجه ممکن بگذارید.

فرق سر

جای فرق موی خود را عوض کنید

اگر احساس می‌کنید همیشه یک شکل به نظر می‌رسید و به خاطر داشتن یک فرق و جهت موی ثابت در طول چندین سال، خواب مو‌های شما تغییر کرده و مو‌ها به سرتان می‌چسبد، عوض کردن جهت فرق سر و شانه زدن مو در جهتی غیر از حالت همیشگی، فرم جدیدی به صورت و موی شما می‌دهد و هم‌چنین مو‌های شما حجیم‌تر دیده می‌شوند. زمانی که جهت مو‌های خود را عوض می‌کنید، مو‌های شما حالت ایستاده‌تری پیدا می‌کنند و این کار در ظاهر، مو‌های شما را حجیم‌تر نشان می‌دهد.

مو‌هایتان را فر یا مجعد کنید

تغییر دادن حالت موها و صاف نکردن آن‌ها، حجم قابل توجهی را به مو‌های شما اضافه می‌کند و با این تغییر حالت، حتی نیازی به سشوار کردن و خشک کردن دائمی‌ مو‌های خود ندارید. برای حجم دادن به مو‌های‌تان بدون سشوار، یک موس حجم دهنده مو تهیه کنید و به موهای خود بزنید و بگذارید مو‌ها به آرامی با جریان هوا خشک شوند. پس از خشک شدن مو‌ها، دستان خود را در میان آن‌ها فرو ببرید و تکان دهید تا مو‌های به هم چسبیده از هم باز شوند، سپس چند بار با تکان دادن سر خود مو‌ها را به طرفین و جلو عقب بریزید. پس از اتمام این مراحل می‌بینید که موهای شما بسیار زیبا و پرپشت‌تر به نظر می‌رسند.

 سبزیجات مفید

میوه‌ها و سبزیجات را فراموش نکنید

بدانید هر آن چه که می‌خورید و می‌نوشید در سلامت و زیبایی تمام بدن شما تأثیرگذار است و مو‌های‌تان نیز از این قاعده مستثنی نیست. تا می‌توانید سبزیجات تازه مصرف کنید. سبزیجات سرشار از مواد معدنی لازم برای رشد و سلامت مو هستند، مانند زینک، آهن و ویتامین‌های گروه B. به غیر از سبزیجات برای داشتن موهایی ضخیم و سالم به پروتئین هم نیاز دارید. برای رساندن پروتئین لازم به بدن و مو‌های خود از موادی مانند مرغ، غذا‌های دریایی، تخم مرغ، خشکبار و حبوبات بیش‌تر استفاده کنید.

مرتب مو‌های خود را کوتاه کنید

اگر مو‌های قوی و سالمی داشته باشید، شاید بهترین مدل مو برای شما مو‌های خیلی بلند باشد، اما اگر مو‌های‌تان نازک است با بلند شدن آن‌ها، وزن مو‌هایی که در اطراف سر آویزان هستند باعث می‌شود که مو‌ها به کف سر شما بچسبد و حتی کم‌پشت‌تر و نازک‌تر از آن چه واقعاً هست، به نظر برسد. مو‌های خیلی کوتاه هم با داشتن مو‌های نازک چندان دلچسب نخواهد بود، چون مو‌های کم شما پوست سر را به خوبی نمی‌پوشاند و پوست کف سر دیده می‌شود. با توجه به این نکات، بهترین انتخاب مدل مو برای مو‌های ضعیف و نازک، متوسط است، یعنی نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند. خرد کردن مو‌ها در لایه لایه‌های آن هم از دیگر مواردی است که کمک می‌کند تا مو‌های شما ظاهر سالم و ضخیم و زیبا‌تری داشته باشد، چرا که این کار به مو‌های شما حجم می‌دهد.

از شامپوی مناسب استفاده کنید

یکی از نکات مهمی‌که حتماً باید به آن توجه داشته باشید، استفاده مناسب از شامپو و انتخاب درست آن برای نوع مو‌های شما است. به طور مثال، اگر مو‌های چرب داشته باشید و از شامپوی مناسب برای مو‌های چرب استفاده نکنید، همیشه چربی بیش از اندازه‌ای روی مو‌های خود خواهید داشت که باعث چسبیدن مو‌های شما به یکدیگر، و به کف سرتان می‌شود و در نهایت مو‌های شما نازیبا و کم‌پشت دیده می‌شوند. از سوی دیگر اگر مو‌های شما خشک باشد و باز اشتباه انتخاب شامپوی نامناسب را مرتکب شوید با این کار مو‌های شما مستعد شکنندگی خواهند بود و به مرور زمان ضیعف‌تر و نازک‌تر و کم‌پشت‌تر خواهند شد.

محصولات حجم دهنده

با استفاده از شامپو‌ها و نرم‌کننده‌های حجم‌دهنده، شما می‌توانید مو‌های خود را حجیم و زیبا‌تر کنید. در مورد این محصولات باید بدانید که مو‌های شما تغییر ظاهری خواهد داشت و این نوع شامپو و نرم‌کننده‌ها خاصیت درمانی یا بازسازی مو را ندارند. زمانی که دارید از نرم‌کننده‌های حجم‌دهنده استفاده می‌کنید، آن‌ها را به ساقه‌های موی خود بزنید و نه ریشه‌ها. اگر نرم کننده به ریشه‌های مو بخورد باعث چسبیدن و آویزان شدن آن‌ها می‌شود. اما بدون داشتن نرم‌کننده روی ریشه‌ها، مو‌ها حالت ایستاده‌تری به خود می‌گیرند و موهای شما ظاهری حجیم‌تر پیدا می‌کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان