روستای برغان

یکی از روستاهای تاریخی و گردشگری شهر کرج، روستای برغان می باشد، روستایی که علاوه بر زیبایی های طبیعی و گردشگری، از نظر تاریخی نیز حرفی برای گفتن دارد

یکی از روستاهای تاریخی و گردشگری شهر کرج، روستای برغان می باشد، روستایی که علاوه بر زیبایی های طبیعی و گردشگری، از نظر تاریخی نیز حرفی برای گفتن دارد. آب و هوای این روستا به دلیل قرارگیری در رشته کوه های البرز در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد می باشد. این روستا در فاصله 13 کیلومتری شمال غربی شهر کرج قرار دارد.
رودخانه های شاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرد، از کنار این روستا می‌گذرد. روستای برغان قدمتی طولانی‌تر از کرج دارد و به دوره قاجاری برمی‌گردد. برای رفتن به روستای برغان 2 مسیر وجود دارد؛ یا از کرج ـ گوهردشت، جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید یا از اتوبان کرج ـ قزوین تابلوی کردان را که دیدید به سمت راست رفته و پس از کردان به سمت برغان بروید.
در مورد سوغاتی های معروف روستا هم می توان به آلوی برغان، عسل، توت و لبنیات اشاره کرد.
بازدید از این در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. در فصل بهار، زیبایی های این روستا با شکوفه های درختان میوه و گل های زیبا تزیین می شود، در فصل تابستان برای فرار از گرما، در فصل پاییز برای دیدن پاییز هزار رنگ روستا و در فصل زمستان برای برف بازی. در صورتی که از این روستای زیبا دیدن نکرده اید حتما این کار را انجام دهید و از طبیعت و تاریخ این روستا لذت ببرید.

روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان