آیا نوشابه‌های انرژی‌زا برای شما نامناسب هستند؟

آیا نوشابه‌های انرژی‌زا را به‌صورت منظم مصرف می‌کنید؟ اگر چنین است، در این صورت شاید بخواهید این مسئله را بررسی کنید که آیا نوشابه‌های انرژی‌زا برای شما نامناسب هستند؟ جه ارائه پیشگفتاری از این متن، مایلم به شما بگویم که مصرف بیش از حد هرچیزی برای بدن مضر است

آیا نوشابه‌های انرژی‌زا برای شما نامناسب هستند؟

آیا نوشابه‌های انرژی‌زا را به‌صورت منظم مصرف می‌کنید؟ اگر چنین است، در این صورت شاید بخواهید این مسئله را بررسی کنید که آیا نوشابه‌های انرژی‌زا برای شما نامناسب هستند؟ جه ارائه پیشگفتاری از این متن، مایلم به شما بگویم که مصرف بیش از حد هرچیزی برای بدن مضر است.
همه ما در مورد نوشابه‌های انرژی‌زا ردبول و گاتورید و امثال اینها شنیده‌ایم. در حال حاضر نوشابه‌های انرژی‌زا اساسا نوشابه‌های سالم هستند که به عنوان انرژی‌زا برای ورزشکارانی که آن‌ها را مصرف می‌کنند تبلیغ می‌شوند. که البته این نوشابه با نوشابه‌های عادی متفاوت است. با‌این‌حال، این نوشابه‌های در قالب کالری به شما انرژی نمی‌دهند. در عوض، این نوشیدنی‌ها طوری طراحی و ساخته شده‌اند که عملکرد فیزیکی و هوشیاری ذهنی فرد را با استفاده از مواد سازنده‌اش بیشتر می‌کنند. این فعل و انفعال اثر محرکی روی بدن ایجاد می‌کند. حتی اگر زمانی که شما این سوال را مطرح کنید که آیا نوشابه‌های انرژی‌زا برای شما بد هستند نظرات متفاوتی وجود دارد.

نوشابه‌های انرژی‌زا: مَنشی اشتباه؟

قبل از بحث در مورد اینکه نوشابه‌های انرژی‌زا موثر هستند یا نه، توضیحاتی در مورد مواد تشکیل‌دهنده آن ضروری است. این موضوع کار را در مورد تصمیم‌گیری در مورد مصرف این نوشابه‌ها و اینکه چقدر برای سلامتی مفید هستند آسان می‌کند.

مواد تشکیل‌دهنده

مواد تشکیل‌دهنده نوشابه‌های انرژی‌زا شامل متیل زانتین، کافئین، و پس از آن‌ها ویتامین‌های ب و گیاهان هستند. مواد اولیه دیگر شامل گوارانا، تورین و آکای هستند. علاوه بر این، این نوشابه‌های انرژی‌زا نیز دارای اشکال مختلفی از آب گازدار، جینسنگ، اینوزیتول، کارنیتین، کراتین و بیلوبا هستند. اگر توجه کرده باشید، برخی از این مواد اولیه در قرص‌های رژیمی و اشتهایی نیز موجود هستند. ای مواد چکار می‌کنند که هوشیاری ذهنی، شناخت و عملکرد ذهنی بهبود می‌یابد. برجسته‌ترین در میان این مواد کافئین است.

این نوشابه‌های انرژی‌زا چقدر خوب هستند؟

بر اساس گزارشات از چند آزمایش که در مرکز سلامت جوانان انجام شد، عضلات بالانه تنه استقامت بالاتری به دست آورده بودند. نوشابه‌های انرژی‌زا با توجه به ترکیب گلوکز و کافئین به خاطر خاصیت ترمیمی خود نیز مشهور هستند. این هنگامی ثابت شد که به شرکت‌کنندگان خسته در یک رویداد یک نوشابه انرژی‌زا گلوکزی داده شد و بهبود قابل توجهی در عملکرد آن‌ها مشاهده شد.
خب این می‌تواند ثابت کند که مصرف یک قوطی نوشابه انرژی‌زا در هر روز می‌تواند برای شما مفید باشد. این مقدار مصرف هیچ آسیبی به شما نخواهد زد. مصرف بیش از حد آن باعث خواهد شد که با عوارض جانبی مضر آن روبرو شوید. و همانطور که ذکر شد، مصرف بیش از حد هرچیزی برای شما مضر است و نوشابه‌های انرژی‌زا نیز چنین هستند.
کافئین ماده اصلی تشکیل دهنده است و در صورتی که کافئین بیش از حد به بدن وارد شود می‌تواند سبب اضطراب، بی‌خوابی، و آشفتگی شود. کافئین همچنین منجر به کم آبی بدن می‌شود. با توجه به همه این عوارض جانبی، کشور فرانسه ردبول را ممنوع کرده است. نمی‌گوییم که همه نوشابه‌های انرژی‌زا می‌توانند اثرات منفی روی عملکرد قلب داشته باشند. به نظر می‌رسد که فرانسه به دلیل مشابهی به‌ویژه ردبول را ممنوع کرده است؛ مشکل قلبی که منجر به مرگ ورزشکاران جوان می‌شود.
جدای از این همه، یکی از خطرات ناشی از نوشابه‌های انرژی‌زا زمانی است که با الکل ترکیب می‌شود. این برای بدن بی‌نهایت بد و خطرناک است و ردبول فرض بر این گرفته است که این نوشابه انرژی‌زا شادی‌آور و الکل اثرات خواب آور داشته باشد. از این رو، مصرف نوشیدنی‌های حاوی مواد متضاد جنبه خوبی برای بدن ندارند. نوشیدن بیش از حد نوشابه‌های انرژی‌زا حاوی این واقعیت است که منجر به حمله قلبی می‌شود. بدترین قسمت این است که این نوشیدنی‌ها شما را سرشار از قند می‌کنند که شما انرژی زیادی حس می‌کنید اما پس از مدتی این انرژی از بین می‌رود. پس از مدتی حس می‌کنید که سطح انرژی بدنتان کاهش یافته است. بعد از همه این توضیحات چه فکر می‌کنید؟ آیا نوشابه‌های انرژی‌زا برای شما بد هستند یا غیر این است؟
در صورتی که ورزشکار هستید و طی یک مسابقه انرژی شما به تحلیل می‌رود نوشیدن این نوشابه‌ها منعی ندارد. می‌توانید این نوشابه‌ها را در دوره‌های عادی مصرف کنید ولی دقت داشته باشید که چه مقدار مصرف می‌کنید تا از اثرات جانبی مضر آن اجتناب شود. مراقب خودتان باشید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر