آیا آب ترشی قادر به رفع گرفتگی عضلانی است؟

آیا آب ترشی می‌تواند گرفتگی عضلانی را برطرف سازد؟ این سوالی است که ذهن اغلب ورزشکاران را به خود مشغول ساخته است

آیا آب ترشی قادر به رفع گرفتگی عضلانی است؟

آیا آب ترشی می‌تواند گرفتگی عضلانی را برطرف سازد؟ این سوالی است که ذهن اغلب ورزشکاران را به خود مشغول ساخته است. به منظور یافتن پاسخ آن این مقاله که تنها برای شما نوشته شده است را بخوانید.
ترشی به عنوان فرآیند آماده سازی مخلوطی از آب اشباع شده از نمک، سرکه و دیگر ادویه جات ترشی به منظور حفظ میوه، سبزیجات و گوشت برای مدت زمان طولانی، تعریف می‌شود. عمل درست کردن ترشی از زمانی منشاء می‌گیرد که برخی مواد غذایی به منظور مصرف در طول سفرهای طولانی و یا در خارج از فصل حفظ و نگهداری می‌شدند. هنگامی که مواد غذایی برای دوره‌ای خاص، در موادی که در بالا اشاره شد، قرار داده می‌شوند، شروع به تخمیر و خارج ساختن اسیدهای خاصی می‌کنند که به عنوان مواد نگهدارنده عمل کرده و طعم بخصوصی را بوجود می‌آورند.
این ترشی‌ها نه تنها به هیچ عنوان ناسالم نبوده بلکه به این دلیل که خانگی بوده و سرشار از مواد مغذی بدست آمده از سرکه، نمک ترشی و ادویه‌جات مختلف می‌باشند، فوائد مختلفی دارند. مایع حاوی این مواد اولیه و عصاره‌های بدست آمده از این مواد غذایی ترشی انداخته شده را آب ترشی گویند و بسیار مایع سالمی است. تمام این مواد اولیه در داروهای گیاهی برای دردهای عضلانی و معده مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل است که این عصاره نیز می‌تواند دارویی بالقوه برای این کار باشد. در این صورت، آیا آب ترشی قادر به رفع گرفتگی‌های عضلانی است؟ پاراگراف‌های بعد را خوانده و پاسخ خود را بیابید.
چگونه آب ترشی به درمان گرفتگی عضلانی کمک می‌کند؟
عصاره ترشی در اصل مخلوطی از سرکه (اسید استیک)، آب اشباع شده از نمک (کلرید سدیم) و سایر ادویه جاتی مانند دارچین، میخک، و غیره است. عضلات موجود در بدن ما به عناصری مانند سدیم (Na) برای انقباض سلول‌ها و پتاسیم (K) برای شل شدن یا انبساط سلول‌ها نیاز دارند. همراه با این دو عنصر، کلسیم (Ca) و منیزیم (Mg) نیز در این انقباض و انبساط سلول‌های عضلانی نقش دارند.
بدین ترتیب تمام این الکترولیت‌ها جهت عملکرد صحیح عضلات مورد نیاز بوده و حتی اگر یکی از این الکترولیت‌ها وجود نداشته باشد و یا جایگزین نشود، گرفتگی عضلانی رخ می‌دهد. سرکه‌ی موجود در آن سدیم اضافی بدن ما (تجمع یافته به دلیل مصرف فست فودهای شور) را جذب کرده و کمبود دیگر الکترولیت‌هایی مانند K و یا Mg را متعادل می‌سازد. و یا سدیم موجود در این آب ترشی می‌تواند کمبود سدیم را جبران کرده تا دیگر الکترولیت‌ها به همین ترتیب به تعادل رسند. بنابراین، هنگامی که آن را می‌نوشید، الکترولیت‌های مورد نیاز بدن خود که معمولاً به دلیل انجام ورزش از دست رفته‌اند را تأمین ساخته و این گرفتگی‌ها را کاهش می‌دهد.
چگونه آب ترشی را مصرف کنید
حتی اگر نوشیدن عصاره ترشی بتواند در کاهش گرفتگی عضلانی مفید باشد، اما بسیاری افراد به دلیل طعم تند و قوی آن از خوردن این آب خودداری می‌کنند. هنگامی که ترشی را به طور کامل مصرف کردید، می‌توانید آب آن را برداشته و در یک بطری یا ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید. این آب را می‌توانید روزانه با افزودن به بعضی غذاهایی مانند سالاد یا چاشنی‌ها و یا با افزودن یک قاشق از این آب به آب گرم و یک قاشق چای خوری عسل برای بهتر کردن طعم آن مصرف کنید. این آب طعم و مزه‌ی بسیار تند و قوی داشته به این دلیل که حاوی نمک، سرکه و طعم‌های مواد ترشی است در نتیجه نوشیدن آن به طور مستقیم می‌تواند کمی غیر قابل تحمل باشد. اما اگر به آن عادت کنید، مصرف مستقیم آن یکی از بهترین راه‌ها برای تأمین تمام الکترولیت‌های لازم بدنتان خواهد بود.
مصارف دیگر آن
آب ترشی غیر از برخورداری از خاصیت کاهش گرفتگی عضلانی، به دلیل آنکه از کم شدن آب بدن نیز جلوگیری می‌کند، در میان ورزشکاران از محبوبیت خاصی برخوردار است. کم شدن آب بدن یکی از بزرگترین تهدیدهایی است که ورزشکاران با آن مواجه هستند، به این دلیل که آنها در حین ورزش آب زیادی از بدن خود را از دست می‌دهند. آب ترشی آب و سدیم بدن را تأمین کرده و به همین دلیل است که پس از ورزش آب زیادی از بدن از دست نرفته و از کم آبی بدن جلوگیری می‌شود. آب ترشی همچنین به عنوان یه داروی خانگی و یا طبیعی جهت درمان مشکلات معده بجای مصرف داروهای شیمیایی قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، این آب نه تنها می‌تواند گرفتگی عضلانی را برطرف نماید، بلکه به حفظ آب بدن و سلامتی نیز کمک می‌کند.
امیدوارم که پاسخ قانع کننده‌ی برای سئوال خود پیدا کرده باشید. هرچند آب ترشی ممکن است تا حدی به کاهش علائم گرفتگی عضلانی کمک کند، اما پیش از مصرف آن حتماً با یک پزشک و یا متخصص در این زمینه مشورت نمایید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر