چگونه برای دوستانتان وقت بیشتری بگذارید (بخش سوم)

شما هم ممکن است سرتان خیلی شلوغ باشد. ممکن است دوستانتان از دست شما ناراحت باشند و بگویند که وقت زیادی برایشان نمی‌گذارید. اما در این حالت چه باید کرد؟ در این سری مقالات به این می‌پردازیم که چگونه می‌توان وقت بیشتری برای دوستان گذاشت.

روابط

شما هم ممکن است سرتان خیلی شلوغ باشد. ممکن است دوستانتان از دست شما ناراحت باشند و بگویند که وقت زیادی برایشان نمی‌گذارید. اما در این حالت چه باید کرد؟ در این سری مقالات به این می‌پردازیم که چگونه می‌توان وقت بیشتری برای دوستان گذاشت.

روابط

8. با هم غذا درست کنید

اگر خیلی زیاد سرتان شلوغ است، ممکن است ناهار و شام یک هفته را در آخر هفته بپزید که دیگر در وسط هفته آشپزی نکنید. دوستانتان را برای آشپزی دعوت کنید و از انجام این کار با هم لذت ببرید. میچل می‌گوید: «یک شب قرار بگذارید که دوستانتان بیایند و با هم غذای خوشمزه‌ای درست کنید که در طول هفته مصرف کنید.» این کار نه‌تنها باعث می‌شود چند ساعتی با دوستانتان حرف بزنید، بلکه می‌توانید دستور پخت غذاهای جدید را هم از آنها یاد بگیرید.

روابط

9. برای خودتان یادداشت‌ یادآوری بگذارید

اگر لیست کارهایتان را در یادداشت‌های یادآوری می‌نویسید، یک یادداشت را هم برای تماس با دوستانتان کنار بگذارید تا آنها را کلا فراموش نکنید. نیکول اسمارت، کارشناس می‌گوید: «در تقویم خود جایی را برای دیدار یا تماس با دوستان در نظر بگیرید.» وقتی که در لیست خود یادآوری برای «تماس با فلان دوست» تنظیم می‌کنید، دیگر سخت بتوانید از زیرش دربروید.

10. کارهایتان را به آخر هفته موکول نکنید

ممکن است شما هم همه کارهایتان، از انداختن لباس‌ها در ماشین لباس‌شویی گرفته تا تمیز کردن خانه را به انتهای هفته موکول کنید. اما به جای این کار، این کارها را در طول هفته انجام دهید تا زمان کافی را در آخر هفته برای دیدار با دوستان داشته باشید. آنتونیادس می‌گوید: «تلاش کنید که کارهای بیشتری را در شب‌های طول هفته انجام دهید، مثلا لباس‌شویی، خرید، پرداخت قبوض و این کارها. به این ترتیب در آخر هفته می‌توانید معاشرت داشته باشید.» اگر می‌توانید این کار را بکنید، چرا که نه؟

روابط

11. دوستانتان را انتخاب کنید

اگر برنامه زمانی شما به‌ شدت فشرده است، فرصت آن را ندارید که با همه رفت و آمد داشته باشید. شاید بهتر باشد ارتباطتان را با برخی از دوستانتان کمتر کنید و فرصت را بیشتر برای افرادی بگذارید که برایتان واقعا مهم هستند. وندرکام می‌گوید: «دوستی باید واقعا به شما انرژی بدهد. وقتی که زمان اندکی دارید، بهتر است زمان و انرژی خود را صرف روابطی کنید که زندگی شما را بهتر می‌کنند.» این که با یک آشنای دور بخواهید پیتزا بخورید شاید کار خوبی باشد، اما بهتر از آن این است که این کار را با دوست صمیمی‌تان انجام دهید.

درست است که همه ممکن است سرشان خیلی شلوغ باشد، اما کاملا می‌توانید برای نزدیکان و عزیزانتان وقت بگذارید!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان