ماهان شبکه ایرانیان

این وسایل اضافه خانه را دور بریزید- بخش دوم

اگر کمی از مرتب کردن خانه غافل شوید، می‌بینید که با گذر زمان، آنقدر خرت و پرت در خانه شما انبار شده که دیگر جایی برای وسایل روزمره و کاربردی زندگی ندارید

خانه

اگر کمی از مرتب کردن خانه غافل شوید، می‌بینید که با گذر زمان، آنقدر خرت و پرت در خانه شما انبار شده که دیگر جایی برای وسایل روزمره و کاربردی زندگی ندارید. اکثر خانمها یک ویژگی اخلاقی مشترک دارند و آن هم انبار کردن و نگهداشتن خرت و پرت‌های زیادی است که فکر می‌کنند که اگر چه الان به کارشان نمی‌آید ولی در آینده ممکن است روزی مورد استفاده قرار بگیرند. به قول معروف، هر چیز که خوار آید، روزی به کار آید. اگر شما هم چنین دیدگاهی دارید، وقت آن فرا رسیده که یک خانه تکانی اساسی بکنید.

در گزارشی دو قسمتی قصد داریم تا دراین باره به شما مشاوره بدهیم. این بخش دوم و پایانی گزارش ماست:

برای آنکه خانه تان شبیه یک انبار نشود، باید کمی نظم و انضباط را به خانه بیاورید. خرت و پرت‌ها را یک بازبینی اساسی کنید و برخی از آنها را دور بریزید. در این گزارش قصد داریم تا در این راستا به شما کمک کنیم.

چیزهایی که باید دور بریزید:

4- وسایل برقی اضافه:

آخرین باری که از غذاسازتان استفاده کردید چه زمانی بود؟ از میکسر و یا مخلوط کنتان چطور؟ اگر بیش از یک سال از آخرین باری که از آنها استفاده کردید می‌گذرد، باید بپذیرید که این وسایل در زندگی روزمره به کار شما نخواهند آمد. شاید دل کندن از آنها و بیرون دادنشان برایتان کار سختی باشد. پس دست کم آنها را از دم دست جمع کرده و در کمد و یا انباری بگذارید تا فضای آشپزخانه‌تان کمی خلوت شود.

5- مدال‌ها و وسایل و یادگاری‌های دوران کودکی:

اگر یادگاری‌های دوران کودکی تان را در ویترین‌ها و گوشه وکنار خانه گذاشته‌اید، باید بدانید که فقط برای گردگیری به سراغ آنها خواهید رفت. اگر تعداد این یادگاری‌ها زیاد است، سعی کنید تا تنها چند تا ارزشمندترین هایشان را انتخاب کنید و بقیه شان را در کمد یا انباری قرار دهید.

 خانه

6- مبلمان یا وسایل اضافه:

این امکان وجود دارد که در گوشه و کنار خانه تان یک مبل یا یک صندلی یا یک میز اضافه داشته باشید که نمی‌دانید آنها را کجا بگذارید. باید بدانید که همین وسایل باعث می‌شوند تا خانه شما کوچکتر جلوه کند. پس وسایلی که واقعا به آنها نیاز ندارید را از خانه بیرون ببرید و دور بریزید. در آن هنگام خواهید دید که چقدر فضای خانه باز شده و خانه تان پرنشاط‌تر به چشم می‌آید.

7- کتاب‌ها ومجلات اضافه:

اگر کتاب‌ها و مجلاتی در خانه دارید که آنها را خوانده اید، برای چه آنها را نگه می‌دارید؟ آنها را به افرادی که اهل مطالعه هستند بدهید تا آنها هم از خواندن این کتاب‌ها و مجلات لذت ببرند. یا آنها را به یک کتابخانه و یا مدرسه ببخشید تا افراد بیشتری بتوانند از آنها استفاده کنند. شما در کامپیوترتان می‌توانید هزاران هزار کتاب الکترونیکی نگهداری کنید.

8- وسایل تزئینی:

وسایل تزئینی، زیبا و بامزه هستند ولی شما می‌توانید آن دسته وسایل تزئینی که چندین سال است در خانه‌تان دارید و برایتان تکراری شده اند، به ویژه آنهایی که فضای زیادی اشغال می‌کنند را به دیگران بخشیده و یا در انباری خانه نگهداری کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان