شکایت صدا و سیما از آپارات

صدا و سیما از سایت اشتراک ویدئوی آپارات شکایت کرد. خبری که بسیاری را در بهت فرو برد. با بنیتا در ادامه‌ی این گزارش همراه باشید.

صدا و سیما از سایت اشتراک ویدئوی آپارات شکایت کرد. خبری که بسیاری را در بهت فرو برد. با بنیتا در ادامه‌ی این گزارش همراه باشید.

صدا و سیما مدتی است که به خاطر پخش برنامه‌های تکراری و نیز عدم رعایت حقوق برخی از هنرمندان با انتقادات شدیدی روبرو بوده. چندی پیش نیز نامه‌ی «فرشته طائرپور» در اعتراض به پخش فیلمش از صدا و سیما، انتقادات به این سازمان را بیشتر کرد. این مطلب را می‌توانید در بنیتا بخوانید.

آپارات

این اقدام صدا و سیما واکنش‌هایی را در پی داشت. گفته می‌شود که سازمان صدا و سیما از سایت آپارات ، آپارات کودک و  سایت سینمای خانگی آپارات فیلیمو  شکایت کرده است. این در حالی است که محتوی مورد شکایت در تمامی شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های مشابه خارجی و  شبکه‌های پیام‌رسان در بین کاربران دست به دست می‌شود.این سرویس‌های  پخش‌کننده فیلم و  ویدیو که صدا و سیما از آن‌ها شکایت کرده، زمینه استفاده از محتوای داخلی مناسب را بر بستر شبکه ملی اطلاعات  فراهم می‌آورند. صدا و سیما که انحصار پخش صدا و تصویر را از آن خود می‌داند، آپارات را که به عنوان یوتیوب ایران شناخته می‌شود، رقیب خود دیده و برخلاف صحبت‌ها و سیاست‌های حمایت از شبکه‌های اینترنتی داخلی، درصدد از میدان به در کردن آن‌ها برآمده.

صدا و سیما

در این میان سؤالی که مطرح می‌شود این است که چه کسانی فضای برخورداری از محتوای سالم را به حذف این رسانه‌ها ترجیح می‌دهند و شکایت می‌کنند؟ و چه کسانی به دنبال تضعیف سرویس‌های داخلی و تقویت  و حمایت از سرویس‌های خارجی در رسانه ملی هستند؟ در دنیای امروز شناخت مقتضیات زمان و پاسخ دادن درست به نیازهای مخاطبان از ضروریات جامعه است. ولی صدا و سیما گویا به این ضروریات توجه چندانی ندارد و به جای حمایت از فعالانی که می‌توانند یاری رسانش باشند، در پی از میدان به در کردن آن‌هاست.

هنوز از ادامه‌ی این جریان و نتیجه‌ی شکایت خبری منتشر نشده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان