زمانی که در اوایل امسال مجموعه فروشگاههای زنجیرهای فروش لباس با عنوان بارنی نیویورک Barneys New York در مرکز شهر منهتن بازگشایی شد، غیبت یک مورد بیش از همه چیز توجه ما را به خودش جلب کرده بود: دوختن کتوشلوارهایی با اندازه خود شما. کعبه آمال پوشاک مردانه چلسی (Chelsea) این کار را بهنوعی و به شکل مخصوص به خودش انجام داده است. این فروشگاه به جوانان امکان میدهد که لباس های ورزشی دلخواه خودشان را بر اساس برند هایی که با آن همکاری میکنند انتخاب کنند و با استفاده از اندازهگیری قواره و اندام آنها برایشان سفارش دوخت برای شرکتهای معروف پوشاک ورزشی می گیرند؛ اما در مورد حرف اولی که زدیم کمی اغراق کردیم. جای خالی کت و شلوار هم به وسیله همکاری میان خیاطها و فروشگاه از بین رفته است. قبل از اینکه به سراغ خواندن ادامه مطالب بروید بهتر است بدانید که فروشگاه بارنی در مجموعه چلسی که پاساژی بزرگ در مرکز منهتن است قرار دارد. همراه بنیتا باشید.
Credit: getty
شرکت بارنی (Barneys New York) از پیشگامان پوشاک مردانه در امریکا نیست به همین خاطر سعی کرده است با استفاده از ترفندهای در مقابل رقیبان قدر و قدرتمند خودش ایستادگی کند. برای این کار سعی کرده اند با ایدههایی جدید مخاطبان خودشان را در مرکز منهتن به سمت خودشان جلب کنند. آنها همکاری خوبی برای گسترش کار و بار خودشان میان خیاط معروف پی. جانسون (P. Johnson) و همچنین برند دوخت ه معروف استرالیایی که در زمینه پوشاک مردانه فعالیت دارد به نام پاتریک (Patrick) ایجاد کردند.
نتیجه این همکاری در مغازه بارنی، تشکیل مجموعهای از لباس های آماده به پوشیدن در دسته های کتهای تک، کاپشن، شلوارهای کتان، پارچهای و پیراهن میباشد. در دوخت این لباس ها از بیش از 100 نوع پارچه که برخی از آنها به صورت منحصراً تولیدشده برای فروشگاه بارنی هستند استفادهشده است. از جمله این پارچهها میتوان به Loro piana، VBC و همچنین پارچههای پنبهای مرغوب ژاپنی اشاره کرد. همه این ها در کنار دوخت خاص لبه یقه کت، دوخت دکمهها به صورت تک ردیفه و دو ردیفه، استفاده از دوخت حرفهای شانهها و همچنین استری کت، چینش خاص دکمهها در استر، همه در کنار هم باعث خواهد شد حتی کسانی هم که دوست ندارند کتوشلوار به تن داشته باشند ازاین کتوشلوارها استقبال کنند. این دقیقا چیزی بود که عاشقان لباس های خیاطی آنها را در خواب میبینند.
Credit: getty
پاتریک در مورد این همکاری این گونه می گوید که: در واقع در ابتدا قرار نبود همکاریها به این وسعت انجام شود و قصد نداشتیم تغییر زیادی در مجموعه لباس های ارائهشده بدهیم؛ اما زمانی که تام کلندریان (Tom Kalenderian)، مدیر قسمت مردانه و فروشگاه چلسی ما را دعوت به همکاری با فروشگاه بارنی کرد، به سرعت متقاعد شدیم، من همانجا گفتم که: بارنی یکی از بزرگترین و محبوب ترین فروشگاههای لباس در نیویورک بوده است، مخصوصا حالا که در مرکز شهر هم قرارگرفته است میتواند فرصت مناسبی برای ما باشد. اینجا مرکز خرید نیست و بیشتر شبیه بوتیکی شیک برای فروش لباس ها است.
شاید مهمتر از همه، نرمی پارچهها، روشنی رنگ ها، راحتی کتها، چیزی که پی.جانسون به آن عنوان شناخته میشود این است که توانست در محلی همانند مرکز شهر نیویورک دوباره خیاطی و دوخت و دوز کتوشلوار را رونق بدهد. پاتریک در مورد خیاطی که پی. جانسون انجام میدهد اینگونه اعتقاد دارد که: برای شما وقتی اسمی از خیاطی میآید، تصوری همانند یک کار بسیار قانون دار و رسمی به همراه استفاده از الگوها است، ولی برای این همکاری این تصورات کاملا بیجا هستند و در نظر من خیاطی چیزی فراتر از الگوهای همیشگی هستند.