«هویدا» از امشب روی آنتن می‌رود/ تصاویری پخش نشده از رژیم پهلوی

مجموعه مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی از امشب از شبکه مستند پخش می شود.

«هویدا» از امشب روی آنتن می‌رود/ تصاویری پخش نشده از رژیم پهلوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی از تازه‌ترین محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است که از شنبه 25 شهریور به مدت چهار شب در روزهای زوج با پخش تصاویری دیده نشده از تاریخ معاصر ایران روی آنتن شبکه مستند می رود.

این مستند چهار قسمتی به بررسی وضعیت رژیم پهلوی در 15 سال انتهایی این رژیم می‌پردازد و با استفاده از آرشیو پخش نشده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، تصاویری از وضعیت کشور پیش از انقلاب و شکل‌گیری موج انقلاب به نمایش در می‌آید.

مصطفی شوقی مستندساز با سوژه کردن امیر عباس هویدا به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد در رژیم دوم پهلوی، توانسته است به اعماق ریشه‌های ناکارآمدی این رژیم ورود کند و زمینه‌های نارضایتی مردم از آن را به تصویر بکشد.

یکی دیگر از موضوعات این مستند ماجرای اعدام هویدا پس از انقلاب است و با مصاحبه با افراد دخیل در دادگاه‌های انقلاب از جمله نزدیکان مرحوم خلخالی، هادی غفاری و ... تلاش می‌کند پرده از این ماجرای مبهم بردارد.

مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی درخانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است که در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و شنبه هفته آینده، رأس ساعت 20 از شبکه مستند سیما به نمایش در می‌آید. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر