بزرگداشت «روز جهانی صلح» برگزار شد/اعلام برنامه نشست شهر کتاب

مراسم بزرگداشت «روز جهانی صلح» در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار شد.

بزرگداشت «روز جهانی صلح» برگزار شد/اعلام برنامه نشست شهر کتاب

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سعدآباد، این مراسم که به‌مناسبت روز جهانی صلح (31 شهریورماه) برگزار شد، با خوش‌آمدگویی حمید وکیل‌باشی - دبیر جشنواره - آغاز شد. سپس محمدمهدی مظاهری - رییس موسسه فرهنگی اکو - به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و دوری از افراطی‌گرایی در ترویج صلح اشاره کرد.

رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به مسائل روز دنیا، بویژه قتل عام ناعادلانه مسلمانان در میانمار، تعلیمات دینی را دارای نقش برجسته‌ای در ایجاد صلح دانست.

محمدرضا کارگر - مدیرکل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی و سرپرست مجموعه سعدآباد - در این مراسم به رابطه میان میراث فرهنگی کشورها و تمدن‌های باستانی با صلح اشاره کرد و گفت: ایران یکی از مهمترین کشورها و قدیمی‌ترین تمدن‌هایی است که نقش مهمی در ایجاد صلح، دوستی و انسان‌دوستی دارد. وقتی ما در ارتباط با میراث فرهنگی تمدن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم، حب و بغض‌های فعلی از بین می‌رود و گفت‌وگو زبان صلح‌آمیزی به خود می‌گیرد.

از دیگر سخنرانان ویژه‌برنامه «روز جهانی صلح» فریدون جنیدی - ایران‌شناس، اسطوره شناس، پژوهنده فرهنگ و زبان‌های باستانی و رییس بنیاد نیشابور -، حسین باهر - جامعه‌شناس، بنیانگذار مکتب کنش‌شناسی و دبیر کل آکادمی مدیریت ایران - و طیبه محمد - سرپرست گروه سفیران صلح و دوستی - بودند.

در این برنامه، گروه نقالان کوچک بخش‌هایی از شاهنامه را به زبان‌های مختلف اجرا کردند و در پایان مراسم، از فعالان این جشنواره تقدیر شد.

در حاشیه این آیین، نمایشگاه «جامه صلح» در موزه پوشاک سلطنتی و نمایشگاه عکاسی با عنوان «چهره‌های زندگی» شامل آثار پژمان قنبرنژاد در مرکز هنری و نگارخانه سعدآباد افتتاح شدند.

~.~.~.~.~.~.~.~

«رویکرد پسااستعماری به علوم انسانی پس از ادوارد سعید» بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست هفتگی شهر کتاب 28 شهریورماه ساعت 16:30 به تحلیل و بررسی «رویکرد پسااستعماری به علوم انسانی پس از ادوارد سعید» اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر حسین شیبان، استاد تاریخ دانشگاه استکهلم سوئد، در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

ادوارد سعید، شرق‌شناسی را یک گفتمان می‌شناسد که مبنای آن تضاد دوگانه‌ شرق و غرب است. این چارچوب مبنای فهم شرق است و آنچه در این چارچوب جا نمی‌گیرد، حتی به‌عنوان اصل پذیرفته نمی‌شود. سعید سعی در شالوده‌شکنی مفهوم شرق دارد، اما آیا در این زمینه موفق می‌شود یا خود به دام تضاد دوگانه‌ شرق و غرب می‌افتد؟ این بحث در نشست هفتگی شهر کتاب تحلیل می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر