نماینده‌ مردم سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس:

دولت روحانی به‌ وعده‌ تعیین استانداربومی برای کردستان عمل کند

سنندج- نماینده‌ مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان کردستان انتظار دارند دولت دکتر روحانی به وعده تعیین استاندار بومی برای این استان عمل کند.

دولت روحانی به‌ وعده‌ تعیین استانداربومی برای کردستان عمل کند

سید احسن علوی در گفت و گو با خبرنگار مهر در ارتباط با تعیین استاندار برای استان کردستان، گفت: ما نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به‌ شدت پیگیر موضوع استاندار بومی برای استان کردستان هستیم و در این رابطه‌ کوتاهی نخواهیم کرد.

وی عنوان کرد: دکتر روحانی هم در زمان تبلیغات انتخاباتی قبل از تشکیل دولت یازدهم و همچنین دوازدهم وعده تعیین و انتصاب استاندار بومی برای استان کردستان را به مردم این منطقه دادند که متاسفانه در دولت یازدهم این وعده محقق نشد.

وی اظهارداشت: حال که استاندارکردستان به عنوان استاندار استان قزوین منصوب شده، انتظار داریم وعده دکتر روحانی در ارتباط با تعیین استاندار بومی برای استان ما محقق شود.

نماینده‌ مردم شهرستان های سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم با جدیت پیگیر تعیین استاندار بومی هستم، افزود: بدون شک حق مردم استان کردستان است که‌ یکی از افراد بومی استان سکان امور را برعهده بگیرند و در راه گرفتن این حق  هم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

علوی در پاسخ به‌ این سوال که‌ اگر دولت همانند دور گذشته‌ اعلام کند در این رابطه  به‌ حجت نرسیده و افراد بومی استان اعم از کُرد اهل سنت یا اهل تشیع را برای استانداری کردستان انتخاب نکرد، تاکید نمایندگان استان بر چه‌ گزینه‌ های است، گفت: به‌ شخصه‌ نسبت به انتصاب هیچ گزینه غیر بومی تاکید نداشته‌ و ندارم  و معتقدم در استان گزینه‌ های بومی بسیار توانمندی وجود دارد که‌ باید دولت از ظرفیت های آن ها استفاده‌ کند و در غیر این صورت به‌ آسانی با هر گزینه‌ای موافقت نمی کنم.

وی با اشاره به اینکه کردستان نیازمند استانداری است که‌ برای توسعه‌ این استان برنامه‌ داشته‌ باشد، اضافه کرد:  کردستان نیازمند استانداری است که‌ تجربه‌ و تخصص کارهای اجرایی داشته‌ باشد و با ذهنی توسعه‌گرا برای جبران عقب ماندگی های این استان  تلاش شبانه‌روزی داشته‌ باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان