اماکن دیدنی کیش و مشهد کدام اند؟

شهرهای مشهد و کیش مهم ترین مقاصد گردشگری کشورمان ایران هستند که همه ساله میزبان میلیونها گردشگر داخلی و خارجی‌اند. در این مطلب به دنبال آن هستیم که اصلی ترین مقاصد گردشگری این دو شهر را به شما نشان دهیم، هر چند شاید برخی از این اماکن را به خوبی بشناسید.

شهرهای مشهد و کیش مهم ترین مقاصد گردشگری کشورمان ایران هستند که همه ساله میزبان میلیونها گردشگر داخلی و خارجی‌اند. در این مطلب به دنبال آن هستیم که اصلی ترین مقاصد گردشگری این دو شهر را به شما نشان دهیم، هر چند شاید برخی از این اماکن را به خوبی بشناسید.

اماکن دیدنی کیش

پارک دلفین ها تور کیش

اماکن دیدنی کیش و مشهد کدام اند؟

پارک دلفین ها

یکی از جذاب ترین پارک ها و مکان های دیدنی کیش همین پارک دلفین ها کیش می باشد. دولفین های این پارک بسیار زیبا و دیدنی حرکات جالب انجام می دهند.

مجموعه تفریحی پارک دلفین ها با مساحتی حدود یکصد هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. این مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه های مختلف گیاهی، باغ پرندگان، اولین دلفیناریوم در ایران است. دلفیناریوم این مجموعه گونه های مختلفی از پستانداران دریایی از جمله دلفین و شیر دریایی نگهداری می شوند.

فضای سبز پارک دلفین ها شامل بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین های بسیار بزرگ، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما و گونه های مختلفی از کاکتوس و سایر گیاهان است که باتوجه به وضعیت اقلیمی جزیره کیش و مرجانی بودن خاک آن درنوع خود بی نظیر است.

این مجموعه دیدنی و تفریحی هر ساله افراد بسیاری را به خود جلب می کند . به طوری که از سرتاسر خاور میانه برای دیدن این پارک دیدنی پا به جزیره کیش می گزارند.

مکان دیدنی شهر زیرزمینی کاریز در تور کیش

اماکن دیدنی کیش و مشهد کدام اند؟

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از مکان های تاریخی و دیدنی جزیره کیش شهر زیرزمینی کاریز می باشد که هر ساله توریست های فراوانی را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. که تعداد زیادی از مسافران تور لحظه آخری کیش به این شهر تاریخی میروند.

این شهر زیر زمینی یکی از شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی کشف شده به شمار می رود. این شهر زیرزمینی بالغ بر 2500 سال قدمت دارد که دارای امکانات ویژه ای در آن زمان بوده یکی از این امکانات قنات آب شیرین می باشد که در آن زمان آب شیرین را در اخنیار ساکنان شهر زیرزمینی کاریز می گذاشته است.

این شهر باز سازی شده است و نزدیک به 10 هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی مخصوص گردشگران است. این شهر همچنین شامل حمام های باستانی با صحن و حصاری 500 متری است که بیار زبیا و جالب است.

 

 

امکان زیارتی در شهر مشهد

 

در شهر مقدس مشهد امکان زیارتی کثیری وجود دارد که بزرگترین مکان زیارتی بارگاه امام رضا (ع) می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر تور مشهد که از داخلی و خارجی برای زیارت امام رضا به شهر مشهد سفر می کنند و ما اینجا برخی دیگر از مکان های زیارتی شهر مشهد مقدس را برایتان شرح می دهیم.

اماکن دیدنی کیش و مشهد کدام اند؟

مشهد الرضا مقدس

  • مسجد گوهرشاد
  • مسجد هفتاد و دو تن
  • مصلی طرق
  • بقعه تاریخی امام زاده یحیی
  • پیریالان دوز
  • بقعه امام زاده سید عبدالعزیز
  • آرامگاه خواجه اباصلت هروی
  • بقعه نورالله
  • مقبره خواجه ربیع
  • بقعه امام زادگان یاسر و ناصر
  • سقاخانه ی اسماعیل طلایی حرم امام رضا (ع)
  • تخت امام و چشمه امام
  • آرامگاه امام زادگان هاشم و محتشم
  • آرامگاه امام زاده سید محمد علوی

غار مغان

در 35 کیلومتری شهر مشهد و در جنوب روستای مغان واقع شده‌است. مسیر حرکت تا روستا خشک است ولی روستای مغان یک روستای زیبا ، سرسبز و خوش آب و هوا می باشد. غار مغان غاری زیبا و بکر و از عجایب بزرگ تاریخی است.براساس فسیل های حلزون در مسیر منتهی به غار،قدمت غار را می توان صد میلیون سال پیش بینی کرد.غار مغان دارای دو دهانه است و ارتفاع این غار از سطح دریا 2910 متر است و در واقع هر چه به درون غار می رویم شیب آن بیشتر می شود . در درون غار چشمه آبی وجود دارد که علاوه برزلالی و گوارایی آن، بسیار سرد است.همچنین چاه‌های مختلفی نیز وجود دارد که درون بعضی از آنها خفاش‌هایی وجود دارد.درون غار آثار استالاگمیت و استالاکتیت و چندین چاه وجود دارد که عمق یکی از این چاه ها 25 متر می باشد.غار مغان در سال 1324 توسط کوهنوردان شهرستان مشهد کشف شده است.

اماکن دیدنی کیش و مشهد کدام اند؟

غار مغان مشهد

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان