بزرگداشت کیارستمی در جشنواره تیرانا

«عباس کیارستمی» از میان ما رفت اما یادش و آثارش جاودانه خواهد بود. هر جشنواره‌ای به هر بهانه‌ای که باشد خود را به‌گونه‌ای با کیارستمی گره می‌زند. اکنون نیز چهاردهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» با بزرگداشتی برای عباس کیارستمی، آغاز به کار می‌کند. این جشنواره از ۱۳ تا ۲۱ آبان ماه در آلبانی برگزار خواهد شد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

«عباس کیارستمی» از میان ما رفت اما یادش و آثارش جاودانه خواهد بود. هر جشنواره‌ای به هر بهانه‌ای که باشد خود را به‌گونه‌ای با کیارستمی گره می‌زند. اکنون نیز چهاردهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» با بزرگداشتی برای عباس کیارستمی، آغاز به کار می‌کند. این جشنواره از 13 تا 21 آبان ماه در آلبانی برگزار خواهد شد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

جشنواره فیلم تیرانا

چندی پیش نیز پس از اعلام رای دادگاه در مورد پرونده ی پزشکی وی، یک گردهمایی بر مزار کیارستمی با حضور برخی از چهره های سینمایی و هنری برگزار شد. مطلب مربوط به این خبر را می توانید در بنیتا بخوانید.

در این بزرگداشت علاوه بر گزیده‌ای از فیلم‌های کوتاه و بلند عباس کیارستمی،فیلم‌های «هفتاد و شش دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته «سیف‌الله صمدیان»، «عباس کیارستمی یک گزارش» ساخته‌ی «بهمن مقصودلو»  و «منو خونه ببر» آخرین ساخته‌ی عباس کیارستمی پخش خواهد شد. همچنین در حاشیه این بزرگداشت به منظور نقد و بررسی سبک و  آثار کیارستمی؛ نشستی با سخنرانی دو منتقد ازتیرانا به همراه بهمن مقصود لو، سیف‌الله صمدیان و «مهدی عبدالله زاده» برگزار می‌شود.

بزرگداشت عباس کیارستمی

ترکیب 24 شعر از کیارستمی با 24 فریم از آثار این هنرمند با انتخاب و طراحی کیورتور برنامه (نمایشگاه‌گردان‌) در قالب 24 قاب  در سالن توللای تیرانا به نمایش در می‌آید.

پخش بین‌المللی فیلم‌های «هفتاد و شش دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» و «منو خونه ببر» بر عهده‌ی محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

این جشنواره فقط به کیارستمی محدود نمی‌شود. در بخش‌های مختلف این جشنواره سینمای ایران نمایندگانی دارد. در بخش فیلم بلند «خنده‌های آتوسا» ساخته‌ی «علیرضا فرید» شرکت کرده است. نماینده‌ی ایران در بخش فیلم‌های کوتاه، «مرد نمکی» فیلمی از «سید سجاد موسوی» حضور دارد. همچنین فیلم کوتاه «سکوت» کار مشترک «فرنوش صمدی» و «علی عسگری» به‌عنوان محصول فرانسه و ایتالیا نمایش داده می‌شود؛ این فیلم پیش از این برای نخستین بار در جشنواره کن  2016حضور داشت. یکی از داوران بخش فیلم‌های کوتاه این جشنواره مهدی عبدالله زاده منتقد ایرانی ساکن سوئیس است.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان