ماهان شبکه ایرانیان

چرا نباید شغل خود را با دوستانتان مقایسه کنید (بخش سوم و پایانی)

با شبکه‌های اجتماعی، حالا راحت‌تر می‌توانید خود را با دیگران مقایسه کنید

شغل

با شبکه‌های اجتماعی، حالا راحت‌تر می‌توانید خود را با دیگران مقایسه کنید. هر روز می‌توانید استتوس‌های دوستان و آشنایان را بخوانید؛ که البته معمولا درباره بهترین لحظات روزشان است. طبیعی است که بخواهید زندگی خود را با آنها مقایسه کنید، به‌ویژه شغل خود را. مقایسه کارتان با دوستانتان می‌تواند باعث شود که حسادت کنید و تلاش کنید که رقابت بیشتری داشته باشید، و می‌تواند جنبه‌های منفی زیادی هم داشته باشد.

مساله این نیست که نباید کار خود را با دیگران مقایسه کنید. دلیلش را در این سلسله مقالات می‌خوانید.

6. این کار مانع پیشرفت شما می‌شود

کمی رقابت خوب است و باعث می‌شود انگیزه پیدا کنید و سخت‌تر تلاش کنید. این دو مورد است که منجر به موفقیت‌های بیشتر می‌شود. اما رقابت و مقایسه بیش از حد اثر عکس دارد. این باعث می‌شود که حس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید. اگر می‌خواهید که شغل شما جذاب‌تر شود، یا می‌خواهید که کار جدیدی پیدا کنید، باید روی خودتان تمرکز کنید. تمرکز کردن روی دیگران هرگز به کمک شما نمی‌آید.

شغل

7. مقایسه باعث می‌شود نگاه منفی‌تری نسبت به زندگی پیدا کنید

وقتی به خودتان می‌گویید که دوستتان به چه جاهای فوق‌العاده‌ای برای شغلش رفته اما شما ماه‌هاست در یک اتاقک کار می‌کنید، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟ فکر شما به سمت این می‌رود که چه اتفاقات بد دیگری اخیرا در زندگی شما روی داده است. در این حالت فکر می‌کنید که خودتان ریشه مشکل هستید و این ممکن است منجر به مشکلات دیگری مانند افسردگی، اضطراب و تنش بد شود. این که درباره یک چیز خیلی منفی فکر کنید اغلب باعث می‌شود درباره چیزهای دیگر هم منفی فکر کنید. پس پیش از آن که خودتان متوجه شوید، نه‌تنها شغلتان را با دوستانتان مقایسه می‌کنید، که ازدواج، دوستان، اهداف شخصی و دیگر مسائل را هم با آنها مقایسه می‌کنید و این لیست تا بی‌نهایت ادامه می‌یابد. اوضاع که بدتر می‌شود، سخت‌تر می‌توانید این عادت را بشکنید. پس بهتر است همین حالا این روند را متوقف کنید.

8. مقایسه هدر دادن زمان است

در نهایت می‌توان در یک جمله گفت: مقایسه شغلتان با دیگران تلف کردن وقت است. همین! این کار سودی ندارد، باعث می‌شود موقعیت شغلی‌تان به خطر بیفتد، و حتی دوستی‌تان را هم به مخاطره می اندازد. این کار خوبی‌های چندانی ندارد و همین باید باعث شود که دست از این کار بردارید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان