ده جاذبه توریستی شهر ونیز- بخش اول

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا در میان توریست‌هاست و شهرهای رم، فلورانس، میلان و ونیز از جمله مقاصد مورد علاقه مسافران به ایتالیاست

ونیز

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا در میان توریست‌هاست و شهرهای رم، فلورانس، میلان و ونیز از جمله مقاصد مورد علاقه مسافران به ایتالیاست. شهر ونیز در شمال ایتالیا قرار دارد و شهری بی‌نظیر است که از 117 جزیره کوچک تشکیل شده که با کانال‌های آبی و پلها به هم متصل می‌شوند. استفاده از اتومبیل در کوچه و خیابان‌های باریک شهر ممنوع است و بخش عمده حمل و نقل عمومی در این شهر با اتوبوسهای آبی (واپورتو) انجام می‌شود. این شهر در عین حال میزبان کارناوال ونیز نیز هست که رویدادی سالانه است که در آن افراد شرکت کننده ماسک‌های جالبی را به چهره می‌زنند. در این گزارش قصد داریم تا شما را با جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا آشنا کنیم. این بخش اول گزارش ماست:

ونیز

1-کانال بزرگ (Grand Canal ):

کانال بزرگ، کانال اصلی شهر و یکی از مهمترین معابر ونیز به حساب می‌آید. حمل و نقل در این کانال 3.8 کیلومتری از طریق اتوبوسها و تاکسی‌های آبی و یا استفاده از گوندولا (قایقهای قدیمی) صورت می‌گیرد و توریست‌ها می‌توانند به خوبی حس واقعی شهر ونیز را لمس کنند.

ونیز

2- پیاتزا سن مارکو ( Piazza San Marco ):

پیاتزا سن مارکو یا میدان سن مارک، میدان اصلی شهر ونیز است. این میدان در طول چندین قرن، مرکز اجتماعی، دینی و سیاسی شهر ونیز محسوب می‌شده. در اطراف این میدان، تعدادی از جاذبه‌های توریستی معروف و مشهور شهر نیز قرار دارد: سن مارک باسیلیا (کلیسای سن مارک) و سن مارک کامپانیل. این میدان بزرگ، دارای یک میدان کوچکتر نیز هست که پیاتزیتا نامیده می‌شود و از یک گوشه میدان به سمت یک چشمه کشیده می‌شود.

غیرممکن است که شما به ونیز سفر کنید و از این میدان بازدید نکنید. اولین طرح‌ها برای ساخت این میدان در سالهای 800 تا 1100 میلادی داده شد و می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های ایتالیا دانست. البته با توجه به اینکه ارتفاع این میدان از سطح دریا، زیاد بالا نیست، بارش بارانهای شدید، باعث می‌شود تا این میدان غرق در آب شود.

ونیز

3- سن مارک باسیلیکا (Saint Mark’s Basilica):

کلیسای سن مارک، معروف‌ترین کلیسای شهر ونیز است و یکی از بهترین نمونه‌های معماری دوران بیزانس به حساب می‌آید. این کلیسا در عین حال یکی از سمبل‌های شهر ونیز نیز هست و هر توریستی که به این شهر سفر می‌کند احتمالا از این کلیسا که در پیاتزا سن مارکو واقع شده بازدید می‌نماید. اولین تلاش‌ها برای ساخت این بنا در سال 828 میلادی صورت گرفته و این کلیسا تدریجا در حال ساخت بود که درسال 976 دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد و مجددا در سال 978 ساخت آن آغاز گردید. در نهایت ساخت این کلیسا در سال 1092 نهایی شد. ارتفاع این کلیسا 76.5 متر و عرض آن 62.5 متر است و دارای 5 گنبد نیز می‌باشد. در ساخت این بنا از موزائیک‌های طلایی زیادی استفاده شده و درعین حال در داخل آن مجسمه‌ای قرار داده شده که نشانه قدرت و ثروت ونیز است و ساخت آن به قرن 11 میلادی بازمی گردد. لقب این کلیسا، کلیسای طلایی است.

ونیز

4- سن مارک کامپانیل (Saint Mark’s Campanile):

برج ناقوس کلیسای سن مارک، در ارتفاع 98.6 متری در نزدیکی بخش جلویی کلیسا قرار دارد. فرم و طرح فعلی این برج در اوایل قرن شانزدهم میلادی طراحی وساخته شد ولی آن برج در سال 1902 فرو ریخت و برج ناقوسی که در حال حاضر دراین مکان واقع شده، بازسازی شده این بنا در سال 1912 است. می‌توان سوار بر آسانسور به بالای این برج رسید و از آن بالا چشم اندازی 360 درجه و پانورامیک را به این شهر زیبا خواهید داشت.

ونیز

5- پل ریالتو (Rialto Bridge):

این پل، قدیمی‌ترین پل در بین 4 پلی است که روی کانال بزرگ ونیز زده شده است. ساخت این پل در سال 1591 تکمیل شد و بدین ترتیب این پل جانشین پلی چوبی شد که در سال 1524 فرو ریخته بود. این پل زیبا و قدیمی یکی از سمبل‌های شهر ونیز است و همیشه در اطراف آن توریستهای خیلی زیادی دیده می‌شود. این پل به علاوه یکی از زیباترین پلهای معروف دنیا و در عین حال جزو زیباترین پلهای سنگی دنیاست. ارتفاع این پل در قسمت بالای طاق 7.32 متر است و عرض آن 8.90 متر است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان