ماهان شبکه ایرانیان

پرونده نشریه طلوع بم مختومه شد

جلسه رسیدگی به اتهام نشریه طلوع بم با موضوع افتراء ونشر اکاذیب برگزار و در پایان با وساطت اعضای هیات منصفه و با رضایت شاکی پرونده منتهی به موقوفی تعقیب و مختومه شد.

پرونده نشریه طلوع بم مختومه شدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، جلسه رسیدگی به اتهام نشریه طلوع بم با موضوع افتراء و نشر اکاذیب برگزار و در پایان با وساطت اعضای هیات منصفه و با رضایت شاکی پرونده منتهی به موقوفی تعقیب و مختومه شد.

رئیس دادگاه مطبوعات استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از برگزاری آخرین جلسه این دادگاه با حضور اعضای هیات منصفه فعلی خبر داد و گفت:جلسه رسیدگی به اتهام نشریه طلوع بم با موضوع افتراء ونشر اکاذیب برگزار و در پایان با وساطت اعضای هیات منصفه و با رضایت شاکی، پرونده منتهی به موقوفی تعقیب و مختومه شد.

حسین روحانی در جلسه دادگاه مطبوعات اظهار داشت: براساس مواد اول و سوم قانون مطبوعات، رسالت مطبوعات روشن ساختن افکار عمومی در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی روشن ساختن افکار عمومی و بالابردن سطح معلومات و حقوق شناخته شده ملت در قانون اساسی را جزء رسالت‌های مطبوعات دانست وافزود: رسانه‌ها در این راستا حق دارند نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات سازنده را با رعایت مصالح جامعه و موازین شرعی وقانونی درج کنند.

این مقام قضایی عنوان کرد: اهالی مطبوعات با توجه به نوع و شیوه فعالیت، با امنیت روانی جامعه و حیثیت افراد در ارتباط هستند بنابراین قانون گذار به موجب مواد 23 الی 35 قانون مطبوعات، درج هر مطلبی را که متضمن توهین، افتراء، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شود را ممنوع ومستوجب مجازات دانسته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان