ماهان شبکه ایرانیان

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان:

توسعه زیرساختهای فرهنگی از ثمرات سفر رهبری به کردستان است

سنندج - رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان یکی از ثمرات ارزشمند سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به استان را توسعه زیرساختهای فرهنگی به ویژه در حوزه هنری خواند.

توسعه زیرساختهای فرهنگی از ثمرات سفر رهبری به کردستان است

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی امروز دوشنبه در مراسم افتتاح سینما آزادی شهرستان بیجارکه با حضور رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، رییس سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری ، مدیرعامل انتشارات سوره مهرو جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزارشد، با اشاره به نامگذاری کردستان توسط مقام معظم رهبری به عنوان استان فرهنگی، گفت:  این نامگذاری نقطه عطفی در تاریخ استان بود و این مهم  آغاز رشد و بالندگی استان به ویژه در عرصه فرهنگ وهنر شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم آثار این سفر بی بدیل در حوزه های معنوی و مادی منطقه ما جاری و ساری است ، عنوان کرد: فرهنگی بودن استان را نمی توان در قالب شعار نشان داد چراکه فرهنگ کار و اقدامی دلی است.

وی ادامه داد: کار فرهنگی و هنری را نمی توان با بخشنامه انجام داد و باید فارغ از جریان های سیاسی و با تمام وجود در این عرصه فعالیت کرد.

رییس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اینکه باید با نگاه بومی به تولید آثار پرداخت، اضافه کرد: در کنار این مهم توجه به زیر ساخت های فرهنگی هم باید مدنظر مسئولان باشد.

مرادی با اشاره به اینکه فرمایشات رهبری نقشه راه و کلید واژه توسعه است، افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 88 در سفر به شهرستان بیجار به مهاجرت های بی رویه این شهرستان اشاره و عنوان کردند در بیجار بمانید و آن را آباد کنید و این فرموده معظم له چشم انداز توسعه بیجار است.

وی افتتاح پردیس سینما بهمن سنندج در سال 91 به عنوان مجهزترین پردیس سینمایی غرب کشور ، برگزاری جشنواره های هنری متعدد و آغاز بکار دفتر حوزه هنری در شهرستان بیجار  و افتتاح سینما آزادی بیجاررا از ثمرات سفر پرخیر و برکت رهبری به استان کردستان ذکر کرد و گفت:  بیجار شهر ولایت مدار و اسطوره های مقاومت و زادگاه اندیشمندان بزرگی چون فاضل گروسی است.

وی بیان کرد: جوانان این خطه با الهام از وجود این بزرگان این دیار توانستند در سطح کشور به خوبی بدرخشتند و برای استان و شهرستان افتخار کسب کنند.

رییس حوزه هنری کردستان اظهارداشت: برای جبران کاستی ها دفتر حوزه هنری بیجار  راه اندازی شده و  برنامه های کوتاه و میان مدت برای توسعه فرهنگی در این دیار تهیه و تدوین شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان