ماهان شبکه ایرانیان

تاخت و تاز شورولت بولت در بازار خودروهای برقی؛ جدی ترین رقیب تسلا مدل ۳

جنرال موتورز آمریکا برای ورود به حوزه خودروهای برقی، از استراتژی محصول ارزان قیمت و کوچک پیروی کرد و حال به نظر می رسد که جواب خود را به خوبی گرفته است.

تاخت و تاز شورولت بولت در بازار خودروهای برقی؛ جدی ترین رقیب تسلا مدل 3

جنرال موتورز آمریکا برای ورود به حوزه خودروهای برقی، از استراتژی محصول ارزان قیمت و کوچک پیروی کرد و حال به نظر می رسد که جواب خود را به خوبی گرفته است.

شرکت جنرال موتورز اعلام کرده است که تنها محصول تمام برقی شرکت یعنی بولت از دسامبر سال 2016 میلادی که عرضه آن در ایالت کالیفرنیا آمریکا آغاز شده تا آگوست 2017 در مجموع 12.249 دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده است.

این بدین معنی است که بولت توانسته نیسان لیف و دیگر مدل های خوش قیمت را از میدان به در کند.

گرچه این خودرو در تمامی نمایندگی ها و ایالت های آمریکا عرضه نمی شود و تنها در نمایندگی های که مجوز عرضه این خودرو را دارند به فروش می رسد.

در حال حاضر بولت تنها در 1235 نمایندگی شورلت عرضه می شود، این در حالی است که شورلت در حدود 3000 نمایندگی در سرتاسر آمریکا دارد.

به احتمال بسیار در سال 2017 شورلت می تواند به فروش 20 هزار دستگاه برسد.

گرچه شورلت اعلام کرده است که هرچقدر بازار از این مدل طلب کند را به فروش می رساند و نمی توان بولت را همانند پیکاپ مشهور و پر فروش این شرکت یعنی سیلورادو قلمداد کرد.

گرچه الون ماسک عنوان کرده است که هر زمان GM در سال بین 20 تا 30 هزار دستگاه خودروی تمام الکتریکی تولید کند می تواند به سود دهی برسد و خارج از این مقدار ضرر خواهد کرد.

بولت در ماه آگوست توانست مدل S شرکت تسلا را در میزان فروش شکست دهد اما بر اساس آمار موجود در فروش سالیانه نمی تواند سدان لوکس تسلا را پشت سر بگذارد.

همچنین تسلا اعلام کرده است که می خواهد تولید مدل مقرون به صرفه خود یعنی مدل 3 را به 20 هزار دستگاه در ماه برساند و پس از آن هدف تولید سالیانه 500 هزار دستگاهی را تا پایان سال 2018 را در سر می پروراند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان