شیر بادام خانگی

مراحلی که شامل آماده سازی شیر بادام می‌شوند، سریع و در آن واحد آسان می‌باشند. به علاوه، تهیه‌ی آن در خانه ارزانتر از نمونه‌هایی از آن است که در فروشگاهها به فروش می‌رسند

شیر بادام خانگی

مراحلی که شامل آماده سازی شیر بادام می‌شوند، سریع و در آن واحد آسان می‌باشند. به علاوه، تهیه‌ی آن در خانه ارزانتر از نمونه‌هایی از آن است که در فروشگاهها به فروش می‌رسند. از طریق این مقاله چگونگی تهیه‌ی یک بطری شیر بادام در خانه را بیاموزید.
لبنیات و فراورده‌های لبنی، مواد غذایی هستند که بسیاری افراد همواره به دنبال جایگزین‌های آن می‌باشند. برای چنین افرادی و یا حتی گیاهخواران سخت گیر، شیر مغزهای خوراکی یا آجیل جایگزینی عالی برای شیر معمولی گاو به حساب می‌آید. این نوع شیر کاملاً گیاهی بوده و از چربی و کلسترول کمی برخوردار بوده و یا اصلاً چربی و کلسترول ندارد، در صورتی که چربی و کلسترول در لبنیات و فرآورده‌های آن یافت می‌شوند. از میان اینها، شیر بادام یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین انواع شیر است که افراد مصرف می‌کنند. با این حال، این افراد به طور مداوم از انواع بسته بندی آن مأیوس می‌شوند، و آن یا بخاطر تازه نبودن این شیر است و یا چند ماده‌ی اولیه‌ای که در آن بکار رفته و حقیقتاً نمی‌خواهند که در شیرشان وجود داشته باشد. برای چنین افرادی، ساده‌ترین راه ممکن جهت آماده سازی شیر بادام خانگی در این مقاله آورده شده است. آن را مرور کرده و طرز تهیه‌ی فوری یک بطری پر از این شیر را برای خود بیاموزید.

طرز تهیه‌ی شیر بادام

تهیه‌ی شیر بادام در خانه یکی از ساده‌ترین کارها است. این شیر، مواد بسیار کمی را نیاز داشته و زمان بسیار کوتاهی را نیز برای آماده سازی نیاز دارد. نتیجه‌ی آن شیر بادام خوشمزه‌ای است که خواص سلامتی بخش بسیاری را دارا می‌باشد. این شیر را نمی‌توان به اندازه‌ی شیر آماده و بسته بندی و نیز نوع فرآوری شده نگهداری کرد، اما نکته‌ی مثبت آن این است که می‌توانید هرقدر که دوست دارید از آن تهیه کرده و هرزمان که بخواهید فوری آماده می‌شود. اگر بیشتر از حد شیر تهیه نکنید، نیازی به نگرانی در خصوص نگهداری و تاریخ مصرف آن نخواهید داشت! اجازه دهید ببینیم که چگونه می‌توانید شیر بادام خالص را در خانه تهیه کنید.

مواد مورد نیاز

• بادام (به میزان مورد نیاز)
• آب (4 برابر مقدار بادام)
• مخلوط کن (با سرعت بالا و یا متوسط)
• توری یا پارچه‌ی صافی
• بطری شیشه‌ای یا شیشه برای نگهداری شیر

طرز تهیه

روش آماده سازی شیر خانگی تنها از 5 مرحله‌ی بسیار آسان تشکیل شده است. این مراحل شامل: خیساندن، آب گیری کردن، در مخلوط کن ریختن، صاف کردن و ذخیره سازی است. اجازه دهید نگاهی به جزئیات این کار بیاندازیم.
1. خیساندن: اولین گام این است که بادامهایی را که می‌خواهید از آن شیر بگیرید را برداشته و در آب ریخته تا خیس بخورند (در دمای اتاق و یا یخچال، به انتخاب خودتان). بادامها را به مدت حداقل 1 ساعت و حداکثر 8 ساعت در آب گذاشته خیس بخورند. بهترین کار خیساندن بادامها تمام شب است. با خیساندن بادامها، هضم آنها راحت‌تر شده و به عنوان داروی مقوی مغز عمل کرده و همچنین نرم‌تر می‌شوند. میزان آب بایستی حداقل دو برابر میزان بادام باشد. ظرف حاوی بادامها را با یک حوله و یا پارچه و نه با درِ آن، بپوشانید.
2. تخلیه آب: پس از طی زمان مقرر، به سادگی تمام آب درون ظرف را تخلیه کرده و بادامها را آماده‌ی له و تبدیل شدن به شیر سازید.
3. آمیختن: اکنون مهمترین بخش کار فرا می‌رسد. تمام بادامها را با رویه‌ی پوست قهوه‌ای آنها درون مخلوط کن ریخته و 4 برابر میزان بادامها به آن آب بیافزایید. بنابراین، در صورتی که 1 فنجان بادام دارید، 4 فنجان آب به آن اضافه کنید. در مخلوط کن را محکم بسته و آن را با درجه‌ی متوسط و یا با سرعت بالا روشن کنید. به مخلوط کردن آن تا زمانی ادامه دهید که بادامها به طور کامل له شده و به شیر تبدیل شده باشند. در صورتی که فکر می‌کنید مخلوط شما خشک شده است، کمی آب بیشتر به آن افزوده تا به غلظت و قوام مناسب برسد.
4. از صافی رد کردن: پس از آنکه بادامها له شدند، شیر را درون ظرفی ریخته و با یک پارچه‌ی مخصوص صافی آن را صاف نمایید. اطمینان حاصل کنید که تمام شیر خالی شده باشد. تفاله‌هایی که باقی مانده بایستی پوسته‌ی بادامها باشند. این تفاله‌ها را فشار داده تا آخرین شیر باقی مانده در آنها نیز درآید.
5. نگهداری: پس از بیرون کشیدن تمام شیری که می‌توانید از بادامها بدست آورید، شیر بادام تازه‌ی خود را درون یک بطری و یا ظرف شیشه‌ای ریخته و ذخیره سازید.
اکنون طرز تهیه‌ی این شیر را آموختید. دستوری بسیار ساده جهت تهیه‌ی چیزی به سالمی و لذیذی شیر بادام می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید کمی از طعم دهنده‌هایی مانند وانیل و یا دارچین یا شکلات به شیر خود اضافه کنید، تا آن را خوش طعم‌تر سازد، می‌توانید یک قاشق چایخوری از این اسانسها را (برای هر دو فنجان بادام) با مواد اولیه به طور همزمان در مخلوط کن اضافه کنید. بنابراین، پیش رفته و این دستور غذایی را امتحان کرده و آن را با تمام دوستانی که مراقب سلامتی خود هستند و اعضای خانواده سهیم شوید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر