نماینده مردم سقز و بانه:

بی توجهی به کتاب یکی از عوامل رشد آسیب های اجتماعی است

سنندج – نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، بی توجهی به کتاب را یکی از عوامل رشد آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

بی توجهی به کتاب یکی از عوامل رشد آسیب های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بیگلری شامگاه روز گذشته در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بانه اظهار داشت: کتاب از مهم ترین ارکان در توسعه فرهنگی جامعه است که نیاز به توجه ویژه دارد و به همین دلیل باید نسبت به این مهم نگاهی ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه بحث کتابخوانی امروز در جامعه ما کم رنگ شده است، ادامه داد: تکنولوژی های امروزی و دنیای مجازی به هیچ عنوان نمی تواند جای کتاب را پر کند.

بیگلری بی توجهی به کتاب را از آسیب های مهم در جامعه برشمرد و افزود: مسئولان و مردم باید بیش از پیش به مسئله کتاب و مطالعه توجه کنند و امر کتابخوانی را به عنوان یکی از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی مدنظر قرار دهند.

وی با تقدیر از فعالیت های دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: خوشبختانه این نهاد فرهنگی با برنامه ریزی های مهم و کاربردی سعی در افزایش انگیزه عمومی به مطالعه و ترویج فرهنگی کتابخوانی در جامعه را دارد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس دیداری که با مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مرکز داشتم آن ها قول مساعد دادند که برای حل مشکلات موجود کتابخانه های عمومی کردستان و به ویژه حوزه انتخابیه بیش از پیش حمایت کنند.

وی ضمن درخواست از ادارات و سازمان های دولتی در راستای توجه به موضوع کتاب به عنوان یک اولویت اصلی، یادآور شد: انتظار می رود که در سایه تعامل و همدلی بهتر زمینه برای رفع محدودیت های پیش روی کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بانه نیز در این جلسه اظهار داشت: متناسب‌سازی خدمات و منابع کتابخانه‌ها با نیازها و همچنین علایق مردم یکی از راهکارهای مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

محمد فلاحی با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه یکی از نیازهای فرهنگی جامعه است، گفت:  کتاب و کتابخوانی از ارکان توسعه فرهنگی است و نیاز به ارتقای سرانه مطالعه امری است که باید  به آن توجه شود.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات پیش روی کتابخانه های عمومی بانه، بیان داشت: مسئولان وظیفه دارند از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان فرهنگ ترویج مطالعه حمایت کنند.

فرماندار بانه بیان کرد: ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان بانه نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه فرهنگی شهرستان و ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه دارد.

فلاحی خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها به کتاب شد وافزود: خانواده‌ها می‌توانند با ایجاد انگیزه در کودکان و زمینه‌سازی برای مطالعه به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی بکنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر