ماهان شبکه ایرانیان

دستور تهیه یک سالاد تشریفاتی-مثل ملکه‌ها مرغ بخورید

این سالاد برای نخستین بار توسط آشپز معروف انگلیسی، کنستانس اسپری اختراع شد و در اصل در سال ۱۹۵۳ در مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم سرو شد. نمونه جدیدی که بنیتا از این سالاد ارائه می‌کند، می‌تواند با نمونه اصلی این سالاد برابری کند.

F_S_35_COOK

این سالاد برای نخستین بار توسط آشپز معروف انگلیسی، کنستانس اسپری اختراع شد و در اصل در سال 1953 در مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم سرو شد. نمونه جدیدی که بنیتا از این سالاد ارائه می‌کند، می‌تواند با نمونه اصلی این سالاد برابری کند.

مواد لازم برای 4 نفر 

برنج باسماتی: یک و نیم لیوان ( 300 گرم)

فیله سینه مرغ: 700 گرم

مایونز: یک لیوان 

خامه: نصف لیوان 

ادویه کاری: یک قاشق چایخوری

برگ ریحان تازه: 2 لیوان 

شلیل رسیده: 5 عدد

بادام هندی، بو داده و بی‌:نمک: 2 لیوان

F_S_35_COOK

طرز تهیه 

برنج را داخل یک قابلمه بزرگ آب جوش بریزید. درب قابلمه را نبندید و منتظر شوید تا برنج نرم شود. سپس آن را آبکش کنید. آبکش برنج را زیر آب سرد بگیرید و بگذارید تا آبش برود.

در این فاصله تکه‌های مرغ را داخل یک ماهیتابه بزرگ آب جوش بریزید و درب ماهیتابه را ببندید تا حدود 10 دقیقه و یا تا زمانی که مرغ کامل بپزد، آب‌پز شود. مرغ را درون همان آب مرغ 10 دقیقه خنک کنید. سپس نازک نازک برش دهید.

مایونز، خامه و ادویه کاری را داخل یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. مرغ، ریحان، شلیل و سه چهارم از بادام هندی را هم داخل کاسه بریزید و آن‌ها را آرام با هم مخلوط کنید.

برنج را بین بشقاب‌های سرو تقسیم کنید. از مخلوط مرغ روی برنج قرار دهید و باقی مانده بادام هندی را روی بشقاب‌ها بپاشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان