ماهان شبکه ایرانیان

چطور به بهترین نحو ممکن از ناخنهای پایمان مراقبت کنیم؟

ناخنهای پای ما هم به اندازه ناخن‌های دستانمان شایسته مراقبت و رسیدگی هستند

 ناخن

ناخنهای پای ما هم به اندازه ناخن‌های دستانمان شایسته مراقبت و رسیدگی هستند. زیبایی ناخنهای پا هم به اندازه تمام بخشهای بدن ما اهمیت دارند. برای آنکه پاهایی زیبا و مرتب داشته باشیم، علاوه بر رسیدگی و مراقبت از پوست پاهایمان، باید کمی هم برای زیبایی ناخنهای پایمان زمان بگذاریم. با بهرهگیری از این توصیه‌‌‌ها، می‌توانید بیش از پیش به ناخن‌های پایتان رسیدگی کنید.

1- برای آنکه ناخنهای پایتان زیبا و بی عیب و نقص باشند و همیشه سالم بمانند، باید یک سری مراقبتهای ویژه را به صورت روتین دنبال کنید. در گام اول باید ناخنهای پاهایتان را به صورت عمقی تمیز کنید. پاهای شما در تماس مستقیم با زمین هستند و درنتیجه ناخنهای پای شما در پی این تماسها، آلوده می‌شوند. پس باید هرروز این آلودگی‌ها را از ناخنهای پاهایتان بزدائید. وقتی پاهایتان را می‌شوئید، برای چند دقیقه‌ای پاهایتان را در ترکیبی از آب و صابون قرار دهید. بدین ترتیب هرگونه آلودگی را از ناخن‌های پاهایتان می‌زدائید.

2- اگر کاری باشد که بتواند به محافظت از ناخن‌های شما کمک زیادی کرده و درعین حال در زیبایی آنها نیز نقش موثری داشته باشد، آن کار بدون هیچ تردیدی پدیکور کردن است. بهترین حالت این است که پدیکور را به صورت منظم انجام دهید. چرا که بدین ترتیب می‌توانید اثر این کار را به وضوح مشاهده کنید. 

3- باید بدانید که شما می‌توانید در داخل خانه هم پدیکور کنید و فقط به ابزارهای لازم نیاز دارید. کافی است مراحل زیر را یکی یکی انجام دهید:

 ناخن

• پاهایتان را در آب ولرم قرار دهید تا ناخنهایتان نرم شوند و بتوانید بهتر کار کنید.

• کف پاهایتان را لایه برداری کنید تا بدین ترتیب پوست مرده کف پایتان را از بین ببرید.

• مراقب مدل کوتاه کردن ناخنهای پاهایتان باشید. ناخنهایتان را باید به صورت صاف بگیرید و نباید گوشه‌های ناخن را بیش از حد کوتاه کنید. بدین ترتیب از فرو رفتن ناخن در گوشه‌های گوشت و گوشه کردن ناخنها جلوگیری خواهید کرد. بهتر این است که به جای قیچی، از ناخن گیر استفاده کنید.

 ناخن

• هنگامی که ناخنهایتان را کوتاه کردید، آنها را به شکل مربعی سوهان بکشید تا بدین ترتیب مانع از ایجاد گوشه شوید. دقت کنید که بیش از حد سوهان نکشید. چرا که ممکن است باعث شکننده شدن ناخنهایتان شود.

• مرحله بعدی، کندن لایه شاخی پوست در اطراف ناخن است. از یک شی تیز مخصوص مانیکور و پدیکور برای این کار استفاده کنید و لایه شاخی پوست را به آرامی به سمت پائین هل دهید. این لایه از ناخن محافظت می‌کند و از عفونت کردن ناخن جلوگیری می‌کنند.به همین خاطر بهتر است که آنها را نَکَنید.

• درنهایت از یک کرم مرطوبکننده در این مناطق استفاده کنید تا پوست اطراف ناخن را نرم نمائید.

4- هنگامی که تمام مراحل قبلی را انجام دادید، ایده آل‌ترین حالت این است که یک لایه محافظ خوب برروی ناخن‌های پاهایتان بمالید. اگر ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارید، بهترین کار این است که از یک ماده درمانی برای تقویت ناخنهایتان استفاده کنید که به استحکام ناخنهایتان کمک کرده و بدین ترتیب بتوانید با سرعت خوبی، ناخنهایتان را به حالت طبیعی برگردانید.

 لاک ناخن

5- وقتی ناخنهای پای شما با این مراقبت‌ها زیبا شدند، حالا زمان آن رسیده که به ناخنهایتان رنگ و بویی بدهید و با استفاده از طرح هایی زیبا آنها را آرایش کنید. به شما توصیه می‌کنیم که حداقل یک روز در طول هفته، لاک ناخنهای پاهایتان را پاک کنید تا ناخنهایتان نفس بکشند و بدین ترتیب بتوانند سلامتشان را حفظ کنند.

6- ناخنهای پا هم ممکن است به قارچ مبتلا شوند که این به نوعی اختلال حساب می‌شود. وقتی ناخنهای پا به قارچ مبتلا می‌شوند، رنگ ناخنها زرد می‌شود و آنها کلفت‌تر و بزرگتر می‌شوند. برای اجتناب از این ماجرا، توصیه می‌شود که بهداشت پاها رعایت شود. کفش‌های راحت بپوشید و درعین حال مراقب باشید که کفشهایتان مناسب و استاندارد باشند. ناخن‌های پاهایتان را کوتاه نگاه دارید و قبل از استفاده از لوازم پدیکور، آنها را ضدعفونی کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان