ماهان شبکه ایرانیان

توصیه‌هایی مفید برای جلوگیری از ریزش موی سر

شما باید بدانید که اگر موهای سرتان را روی بالش می‌ریزد و یا هنگام شانه کردن موهای زیادی را از دست می‌دهید، این بدان معنا نیست که شما واقعا با مشکل ریزش مو مواجه هستید. متخصصان براین باورند که هر تار مو طول عمری بین ۴ تا ۵ ساله دارد و بعد از آن بین دو تا ۴ ماه طول می‌کشد تا موی جدیدی به جای آن تار مو رشد کند.

 ریزش موی سر

شما باید بدانید که اگر موهای سرتان را روی بالش می‌ریزد و یا هنگام شانه کردن موهای زیادی را از دست می‌دهید، این بدان معنا نیست که شما واقعا با مشکل ریزش مو مواجه هستید. متخصصان براین باورند که هر تار مو طول عمری بین 4 تا 5 ساله دارد و بعد از آن بین دو تا 4 ماه طول می‌کشد تا موی جدیدی به جای آن تار مو رشد کند.

در برخی مواقع ریزش مو به خاطر مشکلات سلامت از جمله اختلالات هورمونی، مشکلات تیروئیدی، کم‌خونی و یا فشار خون پائین اتفاق می‌افتد ولی در بسیاری از مواقع نیز مشکل از جاهای دیگری است. شما با کمی دقت می‌توانید دلیل ریزش موهایتان را بیابید. توصیه‌های زیر در این مسیر به شما کمک زیادی خواهد کرد:

*از استرس دوری کنید: استرس باعث انقباض رگهای خون‌رسانی می‌شود که وظیفه خون رسانی به موها را بر عهده دارند و عدم تغذیه مناسب پوسته کف سر، باعث ریزش مو خواهد شد.

*استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی بر روی موها:

این کار نیز برروی فولیکول‌های مو تاثیر می‌گذارد و باعث ضعف این فولیکولها و در نتیجه ریزش مو می‌شوند. پس سعی کنید تا حد امکان از محصولات طبیعی استفاده کنید.

*دوری از خورشید:

سعی کنید تا حد امکان موهایتان بیش از حد در معرض تابش خورشید، آب دریا یا رودخانه قرار نگیرند. این اتفاقات هم ممکن است منجر به ریزش مو شوند.

 شانه مناسب مو

*استفاده از شانه مناسب:

سعی کنید از شانه‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های درشتی داشته باشند.

*پوسته کف سرتان را تمیز نگاه دارید:

باید مطمئن باشید که پوسته کف سرتان همیشه تمیز است. بدین ترتیب روی فولیکولهای مو مسدود نمی‌شوند و ریزش موهایتان کمتر خواهد شد. البته باید بدانید که نباید در استفاده از شامپو زیاده روی کنید.

*دوری از وسایل برقی:

سعی کنید موهایتان را به شیوه طبیعی خشک کنید و تا حد امکان به سراغ سشوار و وسایل برقی نروید.

*جمع کردن و بستن موها:

سعی کنید در انتخاب وسایلی برای جمع کردن و بستن موها دقت کنید و دائما از وسایلی مثل کش و کلیپس استفاده نکنید. چرا که این وسایل موها را می‌کشند و به مو آسیب می‌رسانند و باعث ضعیف شدن و ریزش موهای شما خواهند شد.

*از شانه کردن موهای مرطوب پرهیز کنید:

وقتی موها خیس هستند، بسیار حساس و شکننده‌اند. پس سعی کنید موهایتان را وقتی خیس هستند، شانه نکنید.

 روغن مناسب برای مو

*استفاده از روغن‌های طبیعی:

سعی کنید از روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن نارگیل برای تقویت موهایتان بهره ببرید.

* سشوار در دمای بالا ممنوع:

اگر می‌خواهید از سشوار استفاده کنید، آن را در دمای متوسط قرار دهید و هیچ وقت با دمای بالا استفاده نکنید.

*مواد سیلیکونی نخرید:

سعی کنید ابزارهای مرتبط با مویتان از جنس سیلیکونی نباشد و به سراغ ابزارهایی با جنس‌های طبیعی بروید.

*تقویت پوسته سر:

هر زمان که فرصت داشتید پوسته سرتان را ماساژ دهید. این کار علاوه بر اجتناب از ریزش مو، باعث رشد سریع‌تر و سالم‌تر مو می‌شود.

 تغذیه مناسب مو

*مراقب تغذیه‌تان باشید:

یک رژیم غذایی مناسب بسیار مهم است. سعی کنید در رژیم غذایی روزانه‌تان، سبزیجات، میوه، پروئتین و ویتامین زیادی مصرف کنید.

* آهن و روی (زینک):

عنصر آهن مو را قوی می‌کند و زینک (روی)، باعث رشد و تولید مجدد مو می‌شود و مانع از خشک شدن مو خواهد شد. این مواد معدنی در گوشت قرمز، دانه گندم، حبوبات، اسفناج، ماهی، پنیر، ماست، شیر و تخم مرغ یافت می‌شوند.

*8 ساعت خواب در طول روز:

استراحت هم درسلامت مو نقش پررنگی دارد. سعی کنید در هر شبانه روز دست کم 8 ساعت بخوابید و بدین ترتیب نیز می‌توانید تا حدودی از ریزش موهایتان جلوگیری کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان