ماهان شبکه ایرانیان

با ناخن‌های زرد پایمان چه کار کنیم؟

زرد شدن ناخن‌های پا، نوعی بیماری است که در بین آقایان شایع‌تر از خانمهاست

ناخن

زرد شدن ناخن‌های پا، نوعی بیماری است که در بین آقایان شایع‌تر از خانمهاست. رنگ زرد بیشتر برروی ناخن شست پا دیده می‌شود و معمولا با مشکلات سلامتی مرتبط است که هنوز به طور دقیق شناخته نشده‌اند. اما در این گزارش قصد داریم راهکارهایی را به شما پیشنهاد کنیم تا با بهره گیری از این راه‌های ساده، با سرعت بیشتری بتوانید این رنگ زرد را برطرف کرده و به سلامت ناخن پایتان کمک کنید:

1- اولین راه حلی که به شما پیشنهاد می‌شود این است که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با سه قطره روغن درخت پوست کاغذی (که به نام روغن مورت شهرت دارد) ترکیب کنید. وقتی این روغن ترکیبی را تهیه کردید، برای حدود 20 روز آن را برروی ناخنتان که زرد شده بمالید. این ترکیب معجزه می‌کند.

2- راه حل سنتی برای از بین بردن زردی ناخن‌های پا، مالیدن آب لیمو به روی این ناخنهاست. مواد موجود در لیمو، به شما کمک می‌کند تا این رنگ ناخوشایند را از بین ببرید. استفاده از آب لیمو، گزینه ایده آلی برای داشتن ناخنهایی سالم و زیباست.

3- آب یک عدد سیب را بگیرید و آن را در یک تشت بزرگ بریزید و کمی آب هم به این ترکیب اضافه کنید. برای 15 دقیقه پاهایتان را در داخل ترکیب آب و آب سیب قرار دهید و بعد پاهایتان را خوب خشک کنید. به خوبی دقت کنید که اگر رطوبتی زیرناخن‌های پایتان باقی مانده، با استفاده از سشوار (با دمای متوسط) این رطوبت را از بین ببرید. خیلی مهم است که بعد از این کار، ناخن هایتان کاملا خشک شوند.

ناخن

4- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با سه قطره روغن عصاره مرزنگوش (آویشن کوهی) ترکیب کنید. این روغن را برای 21 روز برروی ناخن‌هایی که زردرنگ شده‌اند بمالید و بگذارید تا تدریجا برروی ناخنتان خشک شود. بعد از 21 روز اثر جادویی آن را خواهید دید.

5- دریک قابلمه کوچک، یک لیوان آب بریزید و سپس 5 حبه سیر را در داخل آن انداخته و بگذارید تا بجوشد. پس از جوشیدن آب، زیر شعله گاز را خاموش کنید و بگذارید که کاملا خنک شود. سپس یک تشت برداشته و پاهایتان را داخل آن قرار دهید و عصاره داخل قابلمه را روی ناخن‌های زرد شده پاهایتان بریزید و 15 دقیقه صبر کنید. این کار را برای حدود یک ماه تکرار کنید و شاهد از بین رفتن رنگ زرد روی ناخن هایتان بنشینید.

6- درعین حال به شما توصیه می‌شود که به نزد پزشک متخصص بروید که دلیل تغییر رنگ ناخن پای شما را تشخیص دهد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان