نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن

امروزه نوشیدنی‌های سم زدا از محبوبیت بسیاری برخوردار شده‌اند به این دلیل که علی‌رغم رژیم‌های مد روز که عمدتاً کارگر واقع نمی‌شوند، این نوشیدنی‌ها به طرق مختلف برای بدن شگفتی می‌کنند

نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن

امروزه نوشیدنی‌های سم زدا از محبوبیت بسیاری برخوردار شده‌اند به این دلیل که علی‌رغم رژیم‌های مد روز که عمدتاً کارگر واقع نمی‌شوند، این نوشیدنی‌ها به طرق مختلف برای بدن شگفتی می‌کنند. این مقاله را خوانده تا تمام مطالب موجود در خصوص این تکنیک کاهش وزن را در اختیارتان قرار دهیم.
سم زدایی نه تنها مواد سمی را از بدن خارج می‌سازد، بلکه به فرد در کاهش وزن به روشی طبیعی و اورگانیک کمک می‌کند. مصرف این نوشیدنی‌ها یکی از معروف‌ترین تکنیکهایی بوده که حتی افراد مشهور نیز جهت کاهش وزن به آنها روی می‌آورند.

نوشیدنی‌های سم زدایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند

نوشیدنی‌های سم زدا یکی از سریعترین و ساده‌ترین راه‌های کاهش وزن به حساب می‌آیند. اکثر نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن موجود در بازار به منظور پاکسازی شدید بدن در نظر گرفته شده‌اند.
نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن

چای یا دمنوش‌های ارگانیک

چای به تنهایی به عنوان یک نوشیدنی طبیعی سم زدا در نظر گرفته می‌شود. با وجود آنکه حاوی مقادیر ناچیزی کافئین است (که به عقیده‌ی بعضی متخصصین برای بدن مضر می‌باشد) اما میان تولید و دفع مواد سمی موجود در بدن ما تعادل ایجاد می‌کند. چای قاصدک، چای زنجبیل، چای نعناع، چای سبز، و بیشتر چای‌های گیاهی در کمک به کاهش وزن مؤثر می‌باشند. چای سبز به کاهش کلسترول موجود در بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌نماید.

رژیم سم زدا لیمو

نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن
رژیم سم زدا لیمو همچنین تحت عنوان «مَسترکلین (Master Cleanse‎)» شناخته می‌شود و به دلیل ارتباط آن با افراد مشهور بسیار محبوب می‌باشد. یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن نوشیدنی لیمو و پودر فلفل قرمز است که توسط بیانسه مورد استفاده قرار می‌گرفت. نوشیدنی سم زدا طبیعی جهت کاهش وزن و نیز بهتر کردن رنگ رخساره بسیار مفید است. این نوشیدنی راهی سریع جهت کاهش وزن است هرچند پیروی از آن برای همه توصیه نمی‌شود. این نوشیدنی در اصل در پاکسازی دستگاه گوارش مفید است که نهایتاً منجر به کاهش وزن می‌شود. مواد تشکیل دهنده‌ی اصلی این رژیم (همانطور که به وضوح مشخص است) لیمو می‌باشد! و بهترین بخش این رژیم در دسترس بودن مواد بکار رفته در این نوشیدنی در آشپزخانه‌ی شما بوده و در نتیجه عالی‌ترین نوشیدنی سم زدا خانگی جهت کاهش وزن به حساب می‌آید. در یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری لیمو و یک قاشق چای خوری شیره‌ی افرا اورگانیک و مقدار کمی پودر فلفل را ترکیب نمایید. در طول روز جهت کسب بهترین نتایج جرعه‌هایی از این نوشیدنی را مصرف کنید.

آب کران بِری

نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن
رژیم سم زدا آب کران بری در کاهش وزن بسیار مؤثر است به این دلیل که سوخت و ساز بدن را افزایش داده که منجر به تبدیل چربی به سوخت مورد نیاز توسط بدن جهت انجام فعالیتهای مختلف می‌شود. توصیه می‌شود که به منظور کسب بهترین نتایج این رژیم سم زدایی در تابستان و یا بهار اتخاذ شود. همچنین ضرورت دارد که 32 تا 64 اونس (تقریباً 1 تا 2 لیتر) از آب کران بری 100% طبیعی و اورگانیک را در روز همراه با مقادیر خوبی از میوه و سبزیجات مصرف کنید. این نوشیدنی سم زدا نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه به پاک ساختن نیکوتین و الکل از بدن در حدود 4 روز کمک خواهد کرد.

آب سبزیجات

نوشیدنی‌های سم زدا جهت کاهش وزن
کبد عضوی حیاتی از بدن بوده که مسئولیت سم زدایی را برعهده دارد. کلم از جمله سبزیجات سم زدای کبد در نظر گرفته می‌شود. کلم عمل هضم را تسهیل ساخته که خود جهت کاهش وزن بسیار اهمیت دارد. بهترین راه استفاده از کلم به شکل سوپ است. بعضی افراد حتی آب کلم را با دیگر سبزیجات جهت بهتر کردن طعم آن تهیه و مصرف می‌کنند. علاوه بر آن، هویج و گلابی نیز بسیار مؤثر بوده و می‌توانند همراه با کلم در سوپ و یا آب سبزیجات مورد استفاده قرار گیرند. می‌توانید نوشیدنی مبتنی بر کلم را همراه با سایر سبزیجات و میوه‌های تازه مصرف نمایید.
برخی دیگر از معجون‌هایی که به شما در فرایند سم زدایی کمک می‌کنند نوشیدنی سیب و هویج، نوشیدنی چغندر و آناناس، نوشیدنی کران بری و موز، نوشیدنی لیمو و زنجبیل، نوشیدنی سیب و کیوی، نوشیدنی انار و کلم کِیل می‌باشند که در مقاله‌ای تحت عنوان «نوشیدنی‌های سم زدا» به طور مفصل به آنها پرداخته‌ایم.

نکات مفید اضافی

هنگامی که از رژیمی پیروی می‌کنید که تنها نوشیدنی‌های سم زدا را شامل می‌شود، نکات ذیل را در خاطر داشته باشید:
• یک رژیم سم زدا مبتنی بر نوشیدنی بایستی تنها برای دوره‌ی کوتاهی یعنی 3 تا 4 روز و در فواصل منظم دنبال شود. افراد زیادی توصیه کرده که آن را برای مدت زمان بیشتری یعنی ده روز و بیشتر دنبال کنید، اما بدن شما بایستی قادر به سازگار ساختن خود با آن باشد. در صورتی که احساس ضعف شدیدی کردید و یا دچار بدن درد، سردرد، سرگیجه، تهوع و یا استفراغ شدید، این رژیم را ادامه ندهید.
• از مصرف غذاهای زیاد پخته شده و یا مواد غذایی فرآوری شده در طول رژیم خود خودداری کرده و از مصرف گوشت، شیرینی‌جات، غذاهای سرخ شده به کل اجتناب نمایید.
• به هنگام مصرف میوه به منظور جلوگیری از مصرف چربی، از خوردن انگور، موز، و انبه خودداری نمایید.
• اگر مجبور به خوردن هستید و نمی‌توانید تنها با نوشیدنی (که به عنوان مثال رژیم مستر کلین توصیه می‌کند) دوام آورید، از رژیم غذایی پیروی کنید که سرشار از غلات کامل باشد بطوریکه انرژی لازم و همچنین فیبر را جهت کاهش وزن به شما ارزانی نماید. همچنین می‌توانید از لوبیا و عدس آب پز شده در مقادیر محدود استفاده کنید.
• مهم است که به خاطر داشته باشید بایستی در حین پیروی از یک رژیم سم زدا، مقادیر زیادی آب بنوشید.
رژیم‌های سم زدایی که تنها مصرف نوشیدنی را شامل می‌شوند بایستی تنها تا زمان رسیدن به هدف کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرند. به علاوه، پس از رسیدن به وزن مورد نظر، اهمیت دارد که وزن خود حفظ نمایید. افراط در مصرف مواد غذایی پرکالری تنها منجر به بازگشت وزن شده و تمام تلاش شما از بین خواهد رفت. بنابراین هنگامی که بدن خود را سم زدایی کردید، اطمینان حاصل کنید که درسی باشد برای شما که تنها از مواد غذایی سالم و مناسب مصرف نمایید!
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های متخصص این شاخه‌ی علمی در نظر گرفته شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان