ماهان شبکه ایرانیان

روش‌های مختلف برای کمک به لب‌های خشک

لب‌های خشک و پوسته پوسته، همه و به خصوص خانم‌ها را کلافه می‌کند. در این مقاله به راهکار‌های موثری اشاره خواهیم کرد که برای بهبود و بر طرف کردن این مشکل به آن نیاز دارید.

  لب قرمز

 لب‌های خشک و پوسته پوسته، همه و به خصوص خانم‌ها را کلافه می‌کند. در این مقاله به راهکار‌های موثری اشاره خواهیم کرد که برای بهبود و بر طرف کردن این مشکل به آن نیاز دارید.

نرم‌کننده

به احتمال زیاد شما هم تجربه استفاده از نرم‌کننده‌های لب را داشته‌اید تا بتوانید زبری لب‌های‌تان را از بین ببرید. ترکیبات موجود در نرم‌کننده‌های لب باعث می‌شوند، پوست‌های خشک شده و مرده به خوبی از لب‌ها جدا نشوند و دوباره به لب بچسبند، در حالی که بدن به خودی خود در حال ترمیم و بازسازی و دفع بافت‌های مرده است و این کار باعث کند شدن فرایند بهبود می‌شود. در ضمن بافت‌های مرده از نفوذ نرم‌کننده‌ها به داخل پوست جلوگیری می‌کنند. پس قبل از اینکه نرم‌کننده دیگری را امتحان کنید، ابتدا به آرامی ‌پوسته‌های مرده را جدا کنید یا لب را لایه‌برداری کنید و بعد یک دستمال حوله‌ای را با آب گرم خیس کنید و لب‌های خود را به آرامی ‌با حالت چرخشی با آن ماساژ دهید.

اگر از این روش نتیجه‌ای نگرفتید و لب‌های‌تان نرم‌تر نشد، لازم است از محصولات دیگری برای لایه‌برداری پوست لب استفاده کنید. دستگاه‌های الکتریکی که با باتری کار می‌کنند و دارای یک سر سیلیکونی هستند، با ایجاد حالت چرخشی، به ماساژ دادن و زدودن پوسته‌های مرده از سطح پوست می‌پردازند. سر دستگاه را با مقدار کمی‌ تقویت‌کننده آغشته کنید و لب‌های خود را با آن مالش دهید. 

استفاده از یک مسواک برقی نیز برای این کار می‌تواند راه حل جایگزین مناسبی باشد، اما باید نرم‌ترین برس را برای مسواک انتخاب کنید که به بافت‌های سالم لب صدمه نزند. این برس‌های الکتریکی با لایه‌برداری تاثیرگذاری زیادی در برطرف کردن خشکی و ترک‌های لب دارند و ابزار بسیار مقاومی ‌در برابر رطوبت هستند؛ در نتیجه می‌توان آن‌ها را در حمام و سرویس بهداشتی نگهداری کرد. 

 نرم کننده لب

ساخت نرم‌کننده طعم‌دار

با استفاده از نرم‌کننده‌های طعم‌دار علاوه بر بهبود مشکل خشکی پوست لب می‌توانید از مزه‌های شیرین، ترش، بلوبری و... ایجاد شده روی لب‌های‌تان لذت ببرید. (شما هم به هوس افتادید؟) خود شما هم می‌توانید به آسانی با استفاده از دستورالعمل زیر، یک نرم کننده طعم‌دار بسازید:

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با مقدار کمی‌ عسل یا روغن زیتون مخلوط کنید. به مدت چند هفته از این ترکیب استفاده کنید. بعد از نرم شدن لب‌ها، استفاده از آن را قطع کنید.

در طول روز از ضد آفتاب‌هایی که حاوی مواد مغذی و تقویت‌کننده هستند، استفاده کنید و در شب، پس از تمیز کردن سطح لب از رژلب‌های مرطوب‌کننده و روغنی کمک بگیرید. با این کار ضمن بهبودی خشکی لب، می‌توانید از درخشندگی و شادابی لب‌های خود لذت ببرید. به علاوه، رنگ مات و کدر لب‌های خود را مخفی نگه می‌دارید. محصولاتی که حاوی اوکالیپتوس، روغن نارگیل، کره‌های گیاهی یا مرطوب‌کننده هستند نیز در روند درمان این خشکی یا ترک‌خوردگی بسیار موثرند. 

سعی کنید برای سالم نگه داشتن لب‌های‌تان هر چه می‌توانید آب بنوشید تا لب شما از کمبود آب دچار خشکی نشود و از زبان زدن به لب پرهیز کنید. 

نکته پایانی؛

زمان خواب فرصت خوبی برای استفاده از این محصولات است چرا که مدت زمان زیادی بدون صرف نوشیدنی یا خوراکی، نرم‌کننده‌ها بر لب‌تان باقی می‌مانند و لب‌های‌تان نیز استراحت مناسبی خواهند داشت.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان