۹ فوتبالیستی که گام در مسیر پدر گذاشتند- بخش سوم

در دنیای فوتبال می توان فوتبالیست هایی را پیدا کرد که پدر آنها نیز فوتبالیست های موفقی بوده اند و در حقیقت پسرها، گام در مسیر پدر گذاشته اند و در برخی مواقع حتی توانسته اند از پدرشان نیز پیشی گرفته و شهرت بیشتری در مقایسه با پدرشان به دست بیاورند. این را می توان به منزله انتقال ژن فوتبالی از پدر به پسران دانست.

 فوتبال

در دنیای فوتبال می توان فوتبالیست هایی را پیدا کرد که پدر آنها نیز فوتبالیست های موفقی بوده اند و در حقیقت پسرها، گام در مسیر پدر گذاشته اند و در برخی مواقع حتی توانسته اند از پدرشان نیز پیشی گرفته و شهرت بیشتری در مقایسه با پدرشان به دست بیاورند. این را می توان به منزله انتقال ژن فوتبالی از پدر به پسران دانست.

یکی از پدیده های نوظهور دراین زمینه بروکلین بکام، پسر دیوید بکام است که تدریجا در حال رشد و پیشرفت در دنیای فوتبال است و به نظر می رسد که قصد دارد تا بار دیگر نام خانوادگی بکام را در دنیای فوتبال بر سر زبانها بیندازد. دراین گزارش سه قسمتی قصد داریم تا شما را با این پدر و پسرهای فوتبالیست آشنا کنیم. این بخش سوم و پایانی گزارش ماست:

فوتبال

7- خوان رامون و خوان سباستین ورون:

این پدر و پسر، هر دو اسطوره های باشگاه استودیانتس آرژانتین بودند و هر دو با این تیم قهرمان جام لیبرتادورس شدند. ورون پسر، برای مدتی لقب گران قیمت ترین نقل و انتقال فوتبال انگلیس را در اختیار داشت و حالا رئیس باشگاه استودیانتس است.خوان رومن ورون هم یک مهاجم بود که در چندین باشگاه آرژانتین بازی کرد و کلا 4 بار هم پیراهن تیم ملی کشورش را به تن نمود.

اما پسر او نیز به مراتب موفق تر از پدر بود. خوان سباستین ورون علاوه بر حضور در استودیانتس در تیمهای مختلف اروپایی، از پارما و لاتزیو گرفته تا منچستریونایتد، چلسی و اینتر بازی کرد و در 73 بازی ملی نیز 9 گل برای تیم ملی آرژآنتین به ثمر رساند.

فوتبال

8- دیگو سیمئونه و جیووانی سیمئونه:

دیگو سیمئونه، اسطوره سابق فوتبال آرژانتین در حال حاضر هدایت باشگاه اتلتیکومادرید اسپانیا را بر عهده دارد. این مربی 46 ساله در طول دوران فوتبالی اش، برای تیم های بزرگی مثل سویا، اتلتیکومادرید، لاتزیو و راسینگ کلاب بازی می کرد و در106  بازی ملی برای آرژانتین هم موفق به زدن 11 گل شده بود. او از سال 2011 به بعد هدایت اتلتیکومادرید را در دست دارد و توانسته تحولاتی اساسی دراین تیم ایجاد کرده و اتلتیکو را در جمع مدعیان قهرمانی در لیگ اسپانیا و اروپا قرار داده.

اما پسرش جیووانی سیمئونه تازه در ابتدای مسیر است؛ جیووانی 21 ساله بعد از 4 سال حضور در ریورپلاته و بانفیلد، حالا درسال 2016 به باشگاه جنوای ایتالیا پیوسته و یکی از مهاجمان قدرتمند این تیم است و در 4بازی ابتدایی اش برای این باشگاه ایتالیایی 2 گل زده تا ثابت کند که می توان به آینده ای روشن برای او امید بست.

فوتبال

9- مازینیو وپسرانش تیاگو و رافینیا:

مازینیو یکی از بزرگان فوتبال برزیل است که در سالهای 1983 تا 2001 در باشگاه های مختلفی از جمله واسکو داگاما، فیورنتینا، پالمیراس، والنسیا و سلتاویگو بازی می کرد. او در طول سالهای 1989 تا 1994 هم 35 بار پیراهن تیم ملی کشورش برزیل را به تن کرد. مازینیو در نهایت در سال 2001 با دنیای فوتبال خداحافظی کرد. مازینیو در سال 1989 با تیم ملی برزیل قهرمان کوپا آمه ریکا شد و در سال 1994 نیز قهرمانی در جام جهانی را جشن گرفت. دو پسر او یعنی رافینیا و تیاگو آلکانتارا هر دو فوتبالیستهای تراز اولی هستند.

تیاگوی 25 ساله بعد از 4 سال حضور در بارسلونا، از سال 2013 برای بایرن مونیخ بازی می کند و در سال 2011 با پذیرش ملیت اسپانیایی برای اولین بار به تیم ملی این کشور دعوت شد.  رافینیای 23 ساله اما ترجیح داده برای سرزمین پدری به میدان برود و درسال 2015 برای اولین بار به تیم ملی برزیل دعوت شد. او درسال 2011 به تیم اصلی بارسلونا منتقل شد و این فصل هم برای این تیم بازی می کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان