تغییر سخت نیست؛ بهتر زندگی کنیم (قسمت دوم)

این را به یاد داشته باشید که هر کسی می‌تواند زندگی‌اش را تغییر دهد و هر کسی می‌تواند به آن چه رویایش را دارد، برسد؛ از جمله خود شما.

تغییردرزندگی

این را به یاد داشته باشید که هر کسی می‌تواند زندگی‌اش را تغییر دهد و هر کسی می‌تواند به آن چه رویایش را دارد، برسد؛ از جمله خود شما.

در قسمت اول این مطلب، چند راه حل برای برآورده شدن این آرزو را برشمردیم. این جا می‌توانید چند روش دیگر را بخوانید.

بیش‌تر یاد بگیرید

کسب دانشِ بیش‌تر یکی از مهم‌ترین راهکارهای تغییر زندگی است. حتی یک جمله معروف وجود دارد که می‌گوید: «هر چه بیش‌تر یاد بگیریم، بیش‌تر پول در می‌آوریم.»

دانش درهای بسیار زیادی را به روی شما باز می‌کند و هر چه دانش بیش‌تری داشته باشید، فرصت‌های بیش‌تری سر راه‌تان قرار می‌گیرد.

برای رسیدن به این هدف، می‌توانید کتاب‌های بیش‌تری بخوانید، به فایل‌های صوتی آموزشی گوش کنید یا در کل، با دقت بیش‌تری به حرف‌های دیگران گوش دهید. همه چیزهای مفید را جذب کنید و از آن به نفع خودتان بهره ببرید.

با ترس‌های‌تان روبرو شوید

می‌گویند، بزرگ‌ترین بدبختی آدم وقتی است که در ترس زندگی می‌کند. وقتی در ترس زندگی می‌کنیم، نمی‌توانیم به آن چه توانش را داریم برسیم. آن وقت می‌گذاریم فرصت‌ها از دست‌مان در بروند و در حقیقت، اجازه می‌دهیم زندگی از دست‌مان در برود.

وقتی ترس زندگی شما را کنترل کند، احساس نارضایتی و ناکامی می‌کنید؛ حس سرخوردگی و بدبختی شما را در بر می‌گیرد. غلبه بر ترس خوشبختی به دنبال خود می‌آورد.

بیش‌تر لبخند بزنید

لبخند بیش‌تر از نظر روانی می‌تواند اثر بزرگی روی روحیه‌تان بگذارد و زندگی‌تان را بهتر کند. به جای این که به همه چیز با بدبینی نگاه کنید، کم کم به این باور می‌رسید که می‌توان به رویاها دست یافت، در درون خود احساس بهتری می‌کنید، اعتماد به نفس‌تان زیاد می‌شود و به تدریج به چیزهایی که می‌خواهید برسید، می‌رسید.

تغییردرزندگی

خودتان را دوست داشته باشید

قبل از این که سراغ دیگران بروید، اول باید عاشق خودتان باشید. اگر خودتان را دوست نداشته باشید، قطعا زندگی‌تان را هم دوست نخواهید داشت.

گاهی هم می‌رسد که این علاقه به بوته آزمایش گذاشته می‌شود؛ ممکن است درخواست‌تان برای گرفتن شغل رد شود یا حتی در امتحان گواهینامه رد شوید. شاید در زندگی عاطفی شکست بخورید. مهم است که با این ناکامی‌ها به شیوه درستش روبرو شوید. رد شدن توسط دیگران به این معنی نیست که شما بازنده هستید و ارزش دوست داشته شدن را ندارید. خیلی ساده، معنایش این است که باید سرپا بایستید و دفعه بعد، تلاش بیش‌تری کنید.

برای خودتان یک الگوی کامل پیدا کنید

خیلی پیش آمده که آدم‌ها زندگی‌شان را عوض نمی‌کنند و برای ترقی تلاش نمی‌کنند، چون خیال می‌کنند هیچ شانسی ندارند. خودمان را تسلیم یک زندگی یکنواخت می‌کنیم چون خیال می‌کنیم تقدیرمان همین است. ما به آدم‌های موفقی مثل استیو جابز نگاه می‌کنیم و می‌گوییم، خوش شانس بوده‌اند یا این طوری به دنیا آمده‌اند.

اما هیچکس یک آدم موفق به دنیا نمی‌آید. آن‌هایی که زندگی‌شان را تغییر می‌دهند و ترقی می‌کنند، همان قدر آدم‌های عادی هستند که ما. تنها چیزی که لازم است، تصمیم گیری، عزم و اراده است تا آدم سرنوشت خودش را رقم بزند.

فکر کنید چه کسی را بیش از همه تحسین می‌کنید و از او به عنوان الگوی خودتان استفاده کنید. اگر آن‌ها توانسته‌اند، چرا شما نتوانید؟


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر