این هنرمند خانه شما را به سرزمین رویا ها تبدیل می کند

وقتی صحبت از طراحی داخلی می‌شود سقف کلیسای سیستین (کلیسایی در واتیکان) نقطه‌ی شروع عاشقان هنر گران قیمت دیوارنگاری است.

وقتی صحبت از طراحی داخلی می‌شود سقف کلیسای سیستین (کلیسایی در واتیکان) نقطه‌ی شروع عاشقان هنر گران قیمت دیوارنگاری است.

آیا دیوارهای شما لخت و بدون هیچ تزئینی به نظر می‌رسند؟ شاید به دنبال یک قطعه‌ی هنری هستید که به واقع سر و سامانی به اتاق‌تان بدهد. شاید فرستادن هنرمند محبوب‌تان به سنت پترزبورگ قبل از این که کار روی طراحی خانه‌تان را شروع کنید کمی زیاده‌روی باشد اما استفاده از یک هنرمند تا کارهایی اصیل را مستقیماً روی دیوار خانه‌ یا در میانه راهرو قرار دهد بخشی از یک حرکت جدید در طراحی دکور خانگی است.

به شما هنرمند دیوارنگار را معرفی می‌کنم. مت آستین و فردریک ویمست از جمله گروهی از هنرمندان نخبه هستند که به دنبال مالکان فهمیده‌ی خانه‌هایی هستند تا بتوانند هر نوع محل زندگی را تبدیل به یک محیط طرح‌دار و گسترده کنند. به جای نقاشی روی کاغذ در کارگاه آنها ترجیح می‌دهند در خانه مشتری کار کنند و از دیوار، سقف و کف برای انتقال پیام خود استفاده کنند.

آستین هنرمند آمریکایی در زمینه دیوارنگاری روی گچ دیوار و سقف  تبحر دارد که در استایل‌های مختلفی مثل: طلاکاری چینی تا طرح‌های هندسی الهام گرفته شده از لحاف‌های آمریکایی متفاوت عرضه می‌شود. کارهای او زینت بخش دیوار محل زندگی چهره‌های عمومی مثل: مجموعه‌دار هنری و بشردوست مشهور فردریک کوخ، مارک جاکوبز موسس رابرت دافی و کیت کردسن عکاس بوده است، اخیراً طراحی داخلی فروشگاه‌های جیکوبز در پاریس، لندن و نیویورک را تمام کرده است. به عنوان مثال در ایالت کانکتیکات، خانه کردسن او راهروی جلویی را با شاخه‌هایی طلاکاری شده که در حال بالارفتن هستند و بالاتر از آن از یک رنگ آبی خاکستری خاموش در پس زمینه را با ظرافت نقاشی کرده است. برای راه پله‌ها و اتاق کناری یک عمارت قرن 19امی در خانه روستای دره هودسن از یک رنگ خاکستری استفاده کرده تا بتواند روح عمیق معنوی را با کشیدن آبشارها، درختان و یک شهر بندری در دوردست، بر فضا حاکم کند.

دیوارنگاره

Credit: Matt Austin

در طول هر پروژه آستین در همان محل زندگی و کار می‌کند و کارگاه خود را درون ملک مسکونی بنا برپا می‌کند. او در یک مصاحبه تلفنی در حالی که مشغول دیوارنگاری در پاسادینا بود، می‌گوید: اگر مالکان در خانه باشند آنها نیز از اول تا آخر جزئی از پروژه خواهند بود. آنها عاشق دیدن خلق آن هستند. چنین کاری توسط هنرمند بین 4000 تا 65000 دلار هزینه خواهد داشت.

با عبور از اقیانوس به هنرمند متولد آمریکا ویمست می‌رسیم که کارهایش در بعضی از بااستایل‌ترین خانه‌های بریتانیا دیده شده است. در سال 2015 روزنامه تلگراف به خاطر کارش در خانه‌ هنرمندانی مثل: ریتا اورا، کیت موس و آلیس تمپرلی به او لقب دیوارنگار ستاره‌ها را داد. این هنرمند خودآموخته برای آثار غریب و از طبیعت الهام گرفته‌اش و کشیدن حیوانات عجیب و غریب و برگ‌های طلایی به شهرت رسید.

اما چرا یک نفر به دنبال این نوع از آثار هنری باشد که نمی‌توان بعداً آن را جا به جا کرد؟ ویمست می‌گوید: مشتری‌های من عاشق خانه‌های‌شان هستند و عموماً اگر شما پول یک دیوارنگار را بدهید به احتمال زیاد قصد دارید مدتی را در آن محل زندگی کنید. ماندگاری چیزی است که آنها می‌خواهند.

دیوارنگاره

Credit: Frederick Wimsett

یک نقاشی قاب شده می‌تواند به فضا یک دلچسبی را بدهد اما استفاده از قلم مو روی دیوار چیزی بیشتر از یک دخالت در جو اتاق است. آستین می‌گوید: یک دیوارنگار آب‌رنگ 3 چیز در 1 چیز است. معماری، هنر ناب و دکوراسیون.

آستین و ویمست در خلق اتاق‌ها از ابتدای کار تجربه دارند و با مشتری‌های زیادی روی دیوار و مبلمان کار کرده‌اند. بعضی از مشتری‌ها آنقدر عاشق رویاهای آستین شده‌اند که او را برای کار روی روشنایی و مبلمان هم دوباره استخدام کرده‌اند.

اما در عین حال که غالب پایه‌ی استایل هر دو هنرمند روی استایل‌های امروزی بنا نهاده شده است اما اگر به دنبال کارهایی اصیل‌تر می‌گردید فقط به دنبال هنرمند سوئیسی ساکن پاریس ماتیا بونتی بروید که کارهایش در سراسر دنیا توسط گالری پاول کاسمین به نمایش گذاشته شده است. در سال 2015 در نمایشگاه هنرهای زیبا، گالری دیوارهای خود را با کاغذهای دیواری‌های او پوشاند. کاغذ دیواری‌هایی به رنگ اسطوخودوس که روی آن طرح‌های کروی و المان‌های خطی از اثر مشهور او، میز پر پیچ و خم الهام گرفته شده بود.

دیوارنگاره

Credit: Paul Kasmin Gallery

بونتی شاید به خاطر طراحی مبلمانش شناخته می‌شود اما کاغذدیواری‌ها و دیوارنگار‌هایش توسط افرادی مثل: کریستین لاکرویکس (طراح فشن) برای یکی از اتاق‌های نمایشش و مجموعه‌دار سرشناس دیوید ویتنی  جمع‌آوری شده است. یک خانواده در هنگ‌کنگ از او خواستند تا تمام آپارتمان‌شان را نقاشی کند که شامل طرح‌های خیلی دقیق خطوط گرافیکی در اتاق مهمان‌ها می‌شود. پاول کاسمین در مورد طرح‌های سورئال بونتی می‌گوید: بعضی از مجموعه‌داران به او این اختیار را می‌دهند که با اختیار کامل از تصورش استفاده کند. کار هنرمند می‌تواند بین 15000 دلار تا 125000 دلار قیمت داشته باشد.

اما اگر ایده یک کار کمتر دائمی به مذاق شما خوش می‌آید ولی توان مالی کاغذ دیواری‌های بونتی را ندارید طراح بروکلینی ریچل و نیک کپ یک خط تولید از کاغذ دیواری‌های سفارشی و دست‌ساز که ارزان‌تر هستند را ایجاد کرده‌اند. قیمت کاغذ‌ دیواری‌های مجموعه‌ی آنها از 32 دلار بر متر مربع شروع می‌شود در حالی که کارهای دست‌ساز از 750 دلار از طراحی تا نصب قیمت دارند.

دیوارنگاره

Credit: Courtesy Calico Wallpaper

نیک کپ می‌گوید: ما مسحور ایده خلق محیطی بی‌نظیر هستیم و فکر می‌کنیم یک کاغذ دیواری دست‌ساز چیزی بیش از یک زمینه به محیط اضافه می‌کند. مجموعه‌ای که برای فروشگاه کالیچو (ایجاد شده در سال 2012) درست شده بود الهام گرفته شده از مرمرکاری‌های کلاسیک، صنایع دستی و سرامیک‌های ترکیه و ژاپن و تصاویر تلسکوپ ناسا بود. آنها طراحی‌های خود را برای استودیو معروف لیندزی آدلمن، سالن اختصاصی هفته فشن نیویورک و خانه نیل پاتریک هریس (بازیگر) در هارلم نیز به اجرا گذاشته‌اند.

کپ می‌گوید: ما همچنین معتقدیم این زیبایی نوعی از کاربردی بودن را دارد، البته اگر یک نفر گرما و لذت را به این ترکیب اضافه کند نباید به معنای عدم کاربردی بودن از آن یاد کرد فقط به خاطر اینکه هدف مشخصی ندارد. کاغذ دیواری‌های دست‌ساز می‌توانند اثر محسوسی را روی یک بخش از کیفیت زندگی بگذارند.

اما قبل از اینکه شروع کنید و تمام اتاق‌های خانه را رنگ کنید کمی امکانات پشتیبانی را مهیا کنید. ریک اسلتر مشاور و نصاب نیویورکی کسی که به مشتری‌ها در مورد حفظ و نگهداری دیوارنگاره‌ها مشاوره می‌دهد به مالکان خانه‌ها یادآور می‌شود تا برای تعمیر اتاق‌ها پول کنار بگذارند. او اشاره می‌‌کند: همیشه بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید پول خرج خواهد شد.

دیوارنگاره

Credit: Matt Austin

محل قرارگیری دیوارنگاره عامل کلیدی است. او می‌گوید: بهتر است در جای پر رفت و آمد نصب نشود. او توصیه می‌کند علاقه‌مندان به دیوارنگاره بهتر است جایی را انتخاب کنند که قابل تعمیر باشد. چون اگر مهمانی برگزار کنید احتمال تماس با آن موجود است. 

ویمست از طرف دیگر مشتری‌هایش را تشویق می‌کند تا در نظر بگیرند که اتاق‌ها در طی روز چگونه استفاده می‌شوند. او می‌گوید: به زمانی که از اتاق استفاده می‌کنید فکر کنید و اینکه این موضوع چه اثری روی شما می‌گذارد. آیا می‌خواهد جایی آرام، شلوغ، پر سر و صدا و یا همه آنها با همدیگر باشد؟

و اگر شما تصمیم گرفته‌اید که این هنر روی دیوار قرار بگیرد وقت خجالت کشیدن دیگر نیست. ویمست توضیح می‌دهد: شجاع باشید. اگر ایده‌ای دارید و کمی خجالت می‌کشید فقط انجامش بدهید. مشتری‌هایی که در ابتدا به دنبال رنگ‌های خنثی هستند در آخر همان‌هایی می‌شوند که به دنبال پرنده‌های قرمز رنگ روشن و طلایی هستند. اگر چیزی درون شما وجود دارد که دیوارنگاره را طلب می‌کند باید به آن اجازه عمل را بدهید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان