راهنمایی برای آقایان- چه نوع ریشی به صورت ما می‌آید؟

اگر می‌خواهید ریش پر داشته باشید، یا فقط یک ریش پرفسوری کوچک، باید قبل از اقدام بدانید که مدل‌های مختلف ریش‌ می‌تواند کاملاٌ حالت صورت شما را عوض کند. تغییر صورت با گذاشتن ریش را می‌توان با میکاپ خانم‌ها مقایسه کرد، چرا که به همان اندازه مهم و تأثیرگذار است.

 ریش

اگر می‌خواهید ریش پر داشته باشید، یا فقط یک ریش پرفسوری کوچک، باید قبل از اقدام بدانید که مدل‌های مختلف ریش‌ می‌تواند کاملاٌ حالت صورت شما را عوض کند. تغییر صورت با گذاشتن ریش را می‌توان با میکاپ خانم‌ها مقایسه کرد، چرا که به همان اندازه مهم و تأثیرگذار است. 

صورت‌های بیضی 

صورت‌های بیضی شکل یکی از متقارن‌ترین و بهترین مدل‌های صورت به حساب می‌آیند. پس مدل ریش شما باید به نوعی باشد تا این زیبایی و تناسب را بهتر جلوه دهد، پس به دنبال ته ریش یا ریش‌های کوتاه باشید. این مدل‌ها شما را جذاب‌تر و مردانه‌تر و همین‌طور اسپرت نشان می‌دهد. حتی ته ریشی که به فاصله اصلاح اول صبح شما تا عصر از پوست‌تان بیرون می‌زند، سایز جذاب و زیبایی دارد. با کمی‌ دقت می‌توانید ببینید که بسیاری از خوش‌تیپ‌ترین هنرمندان و هنرپیشه‌ها هم از راز ته ریش باخبرند و برای به رخ کشیدن جذابیت خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. مراقب باشید که ته ریش شما برای زیبا دیده شدن باید مرتب باشد، اگر بلند شود و به آن رسیدگی نکنید، احساس تنبلی و شلختگی را منتقل می‌کند و دیگر زیبا نخواهد بود.

ریش

صورت‌های مربعی 

صورت‌های مربع با وجود استخوان‌های برجسته در قسمت پایین فک، بسیار مردانه به نظر می‌رسند. با گذاشتن ته ریش یا ریش پر در تمام صورت، فرم صورت خود را حفظ کنید. اگر دوست دارید که ریش کامل و پر داشته باشید، فراموش نکنید که همیشه آن را مرتب و اصلاح کنید تا نگذارید فرم بیضی شکل بگیرد. ریش شما باید مطابق با فرم صورت‌تان مربعی باشد. 

صورت‌های گرد

اگر صورت یا استخوان فک گردی دارید و دوست دارید تا صورت شما بیش‌تر حالت کشیده و بیضی داشته باشد، ریش کامل بگذارید اما دو طرف صورت را کوتاه و زیر چانه را بلندتر نگه دارید. بهتر است ته ریش یا ریش پرفسوری را فراموش کنید، چرا که این مدل کمکی به فرم صورت شما نکرده، بلکه حتی ممکن است آن را تشدید کند. برای داشتن ظاهری زیبا و آراسته، مرتب کردن ریش خود را جزء برنامه‌های‌تان قرار دهید تا حالت مرد جنگلی را پیدا نکنید.

چانه‌های عقب رفته یا باریک

اگر چانه شما کوتاه و باریک است، یا به نظر عقب‌تر از بقیه صورت شما است، با گذاشتن ریش می‌توانید به چانه خود حجم ببخشید و کاری کنید که عقب رفتگی چانه شما دیده نشود. ریش‌های پر و کامل برای رسیدن به این هدف بهترین هستند، اما اگر ریش پر دوست ندارید، می‌توانید از ریش پروفسوری هم کمک بگیرید. ریش خود را همیشه مرتب نگاه دارید. درباره ریش‌های پروفسوری باید بدانید که برای پوشاندن ظرافت چانه خود بهتر است آن‌ها را پر و کمی‌بلند نگاه دارید. اگر ریش خودتان را بلند کنید، می‌توانید آن را با ژل یا نگه دارنده فرم بدهید، اما مراقب باشید شمایل ترسناکی پیدا نکنید.

چانه‌های تیز

اگر صورت مثلثی دارید، احتمالاً چانه شما هم مثلثی و تیز است. گذاشتن ریش کامل و گرد می‌تواند این تیزی را بپوشاند و فرم فک و صورت شما را زیباتر نشان دهد. ریش‌های روی لپ و زیر چشم‌ها را گرد یا مستطیل شکل اصلاح و مرتب کنید و قسمت ریش زیر چانه را صاف کوتاه کنید تا فرم مربعی به ریش خود بدهید. یعنی کناره‌های چانه بلندتر و وسط چانه کمی‌ کوتاه‌تر باشد. این ریش کمی ‌فرم سنتی دارد و شبیه ریش‌های قرن نوزدهم میلادی است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان