ماهان شبکه ایرانیان

۵۰ برند برتر لباس مردانه در طول تاریخ [قسمت دوم]

وقتی در مورد انتخاب ۵۰ برند مردانه سخن به میان می‌آید کمی تردید و سردرگمی ایجاد می‌شود، برند را می‌توان به دستورات و راه‌های بهتر لباس پوشیدن تعبیر کرد، اما در مورد صفت مردانه‌ای که اضافه‌شده است باید فکر دیگری کرد

وقتی در مورد انتخاب 50 برند مردانه سخن به میان می‌آید کمی تردید و سردرگمی ایجاد می‌شود، برند را می‌توان به دستورات و راه‌های بهتر لباس پوشیدن تعبیر کرد، اما در مورد صفت مردانه‌ای که اضافه‌شده است باید فکر دیگری کرد. مسلماً باید ذهنیت خودتان را کمی تغییر دهید. همچنین باید در مورد نحوه رتبه‌بندی هم دقت زیادی به خرج داد. مسلماً سرگیجه گرفته آید. قبلاً فکر می‌کردید که برند مردانه یک مفهوم ساده در مورد تولید لباس مردانه است. در فهرستی که مشاهده خواهید کرد هدف ما نشان دادن پنجاه برند برتر تولید لباس‌های مردانه و خیاطی شده است. بنابراین ما به سراغ شلوارهای جین و تی‌شرت نخواهیم رفت. همچنین در میان برندهای لباس چند برند کفش هم مشاهده خواهید کرد اما بیشتر تمرکز ما بر روی لباس بوده است. مشکل دیگری که در طبقه‌بندی برند مردانه وجود دارد، کلاسیک و مدرن بودن (طراحی‌شده) لباس‌ها است. در فهرستی که آماده‌شده است تمرکز ما بر روی برندهایی بوده است که علاوه بر کلاسیک بودن با طراحی‌هایی که داشته‌اند توانسته باشند گامی مهم درروند لباس‌های مردانه در زمان خودشان برداشته باشند. گذشته در کنار آینده قرار دارد. 


40- کیتون (Kiton)

موسس: شیرو پائونه (Ciro Paone) 1968

کیتونCredit: WikiCommons

اگر مغازه‌های بزرگ لباس‌فروشی در اروپا و امریکا را زیرورو کنید مسلما یک برند را خواهید یافت که همه آن‌ها از آن لباس‌دارند، لباس هایی شیک و باکیفیت، برندی به نام کیتون. لباس ها و کت‌وشلوارهای کیتون قیمتی در حدود 5 تا ده هزار دلار دارند. این برند بیشتر از سایر برند هایی که زیر نظر اتحادیه طراحان و تولیدکنندگان لباس (Savile) کار می کنند، در بازار تنوع کالا و لباس دارد. این برند به لباس های دست‌دوز و همچنین پارچه‌های ممتاز خودش معروف است. پارچه‌هایی که از فروشندگانی همانند کارلو باربرا (Carlo Barbera) تامین می‌شود تا جای نگرانی برای از دست دادن منبع اولیه تامین ماده و پارچه‌های مناسب هم وجود نداشته باشد. طراحی این لباس ها ساده و خیاطی پراز ظرافت دارد.


39- فلورشیم (Florsheim)

موسس: میلتون ای.فلورشیم 1892

فلورشیمCredit: WikiCommons

معروف‌ترین برند تولید کفش امریکایی که وجود دارد می‌تواند همین برند فلورشیم باشد. بیش از یک صد سال است که این شرکت و کارخانه کفش های سنتی امریکایی تولید می‌کند. فلورشیم به صورت اختصاصی، به تولید کفش های ساق بلند، و چکمه‌ای مشهور است. استایلی که شاید در فیلم‌های امریکایی قدیمی زیاد به چشم دیده باشید. امروزه این کفش ها دوباره مورد توجه قرارگرفته‌اند. در حالی که در طول 40 سال گذشته این برند دچار رکود و ضعف شده است، به‌تازگی تصمیم گرفته اند که دوباره به وضعیت قبل خودشان بازگردند. این روزها شاهد همکاری این برند با برخی شرکت‌های هندی و همچنین نام‌های تجاری برای طراحی دوکی بروان (Duckie Brown) هستیم.


38- کوردینگز (Cordings)

موسس: جان چارلز وردنگز (John Charles Cording) 1839

کوردینگز Credit: WikiCommons

کوردینگز در خارج از لندن پایه‌گذاری شد و در ابتدا فقط به عنوان تامین کننده لباس برای بازرگانان و تجار و همچنین طبقه مرفه جامعه کار می کرد. در اواخر قرن نوزدهم آن‌ها به داخل لندن مهاجرت کردند و تا این زمان هم در همان محل باقی‌مانده‌اند. پایه و اساس شهرت این برند به خاطر تولید لباس های ضد آب بود ولی در طول سالها به تولید لباس های محلی هم دست‌زده است. جنس پارچه‌های این برند علاوه برداشتن خاصیت ضد آب، از بهترین پارچه‌ها تولید می‌شود، پارچه‌هایی که از سراسر بریتانیا جمع اوری می‌شود. نکته دیگر این برند استفاده از رنگ و بافت های متفاوت در تولید لباس های خودش است. قدمت تاریخی و زمینه‌های زیادی که این برند فعالیت داشته است باعث شده است که تمامی سلیقه‌ها از لباس های این برند استفاده کنند. این برند اورکت‌هایی را مخصوص اسب‌سواران تولید میکرد اما در حال حاضر به عنوان یک لباس رسمی در سبک‌های کلاسیک پوشیده می‌شود. در سال 2003، اریک کلاپتون (Eric Clapton) در زمینه بازاریابی و فروش کمک‌های فراوانی کرد.


37- بیل بلاس (Bill Blass)

موسس: بیل بلاس، 1946

بیل بلاسCredit: WikiCommons

بیل بلاس در سال 1946 کار خودش را در زمینه مد و لباس شروع کرد و در سال 1970 برند مربوط به خودش را تاسیس کرد. بیل همیشه در عکس‌های خودش همیشه لباس های امریکایی عادی و همچنین لباس شطرنجی به تن داشت. او فردی بود که در طراحی زنانه و مردانه استعداد زیادی از خودش نشان داد. او شاید اولین طراحی بود که بر اساس شخصیت خودش اقدام به طراحی لباس می کرد. طرح‌هایی که همه آن‌ها دارای زرق‌وبرق‌های امریکایی و همچنین پیچیدگی‌های ورزشی بودند (اسپرت). لباس هایی که مردان آن‌ها را می‌توانستند برای یک گردش در خیابان و یا به عنوان یک لباس رسمی در جلسات ادارت خودشان به تن کنند. او به قدری در کارش موفق بود که آوازه‌ای همانند پیرکاردین در میان مردم پیداکرده بود. درنهایت او موفق به تشکیل 56 زیر مجموعه از کارها و تجارت خودش شد. او در اثر سرطان جان خودش را از دست داد ولی میراث او توسط خانواده و وراث تاکنون حفظ‌شده است و با احترام از آن نگه‌داری می‌شود.


36- هوگو باس (Hugo Boss)

موسس: هوگو باس، 1923

هوگو باسCredit: WikiCommons

شرکت باس در سال 1923 افتتاح شد ولی تا سال 1950 پوشاک مردانه نداشت و از آن سال به بعد به عنوان یکی از برند های مردانه شناخته می‌شود. این برند المانی تا قبل از این دوران به ساخت لباس های نظامی و جنگی مشغول بود و آن را به عنوان یکی از اساسی ترین شاخه‌های تولید لباس های نازی می شناختند. این مدیریت بعد از پایان جنگ به کلی ابراز پشیمانی کردند و تغییر کارایی شرکت را اعلام کردند. در سال های 1970 تا 1980 کت‌وشلوارهای این برند به شدت محبوبیت به دست اورد به‌طوری‌که دریکی از مراسم سیلوستر استالونه از این برند کت‌وشلواری به تن داشت و دریکی دیگر از مراسم های مشهور، همانند میامی از این برند تقدیر به عمل آمد. واقعیت تلخی که در مورد این کارخانه و شرکت آن وجود دارد و هر نویسنده‌ای که مطلبی از هوگو می‌نویسد به آن اشاره می‌کند، حقیقت تلخی به نام استفاده این کارخانه از کارگران به صورت اردوگاه‌های کاراجباری در زمان نازی ها بوده است که شرمندگی بسیار زیادی برای این برند و شرکت به بار اورد.


35- تام فورد (Tom Ford)

تام فورد، 2004

تام فوردCredit: WikiCommons

تام فورد یکی از برند هایی است که با قدمتی کمتر از 25 سال توانست در برند و پوشاک مردانه موفق ظاهر شود، بااینکه بیشتر مردم این برند را یک برند زنانه می‌دانند ولی همیشه او تاکید کرده است که در زمینه لباس اقایان فعالیت زیادتری داشته است و اولویت اصلی آن‌ها بوده است. در سال 1990، آن‌ها به حفظ و پایداری برند گوچی و Yves Saint Laurent کمک فراوانی کرد. این برند از سال 2004 بانام تجاری خودش شروع به فعالیت کرد. لباس های مردانه تام فورد از صد فرسخی قابل تشخیص هستند، شانه‌های ایستاده، یقه‌های اتوخورده تیز، کمرهای باریک‌تر. هیچ برند مردانه‌ای به‌اندازه تام فورد تاکنون نتوانسته است در لباس های مردانه شکوه و قدرت را به رخ دیگران بکشد. در لباس های تام فورد لوکس بودن اولین چیزی است که می‌توان دید. دنیل کریگ (Daniel Craig) بازیگر نقش‌های 7، کسی است که همیشه کت‌وشلوارهای تام فورد را به تن دارد. می‌توانیم از او به صورت منحصربه‌فرد تام فوردی ترین ادم بنامیم.


34- جی. پرس (J. Press)

موسس: جیکوب پرس، 1902

جی. پرسCredit: WikiCommons

در پوشاک مردانه، یک تمایل پنهان همیشه در مورد طراحی وجود دارد و آن این است که شما هر چقدر می‌توانید در لباس های مردانه اصالت، استواری و مردانگی را باید بیشتر جلوه دهید. در میان برند های امریکایی فقط می‌توانید به سراغ جی. پرس بروید و این‌گونه لباس ها را به راحتی پیدا کنید. امروز به مغازه جیکوب بروید، شما لباس هایی که پنجاه سال پیش رایج بودند را خواهید یافت، همه بر اساس مجموعه‌ای به نام خیابان‌های نیویورک، که توسط دو طراح به نام برادران اوادیا (the Ovadia brothers) شکل‌گرفته‌اند. هیچ برند دیگر، حتی برادران بروکس (Brooks Brothers)، خودشان را تا به این حد به لباس های کلاسیک مردانه امریکایی نتوانسته اند نزدیک کنند. سه دکمه، کت‌های امریکایی، پشمی و نخی راه‌راه به همراه ژاکت‌های قدیمی از جمله لباس های معروف این برند است. اگر شما این مدل لباس ها را هم دوست ندارید بهتر است سری به آنجا بزنید و امتحان کنید. فقط بدانید که این روزها توسط ژاپنی‌ها اداره می‌شود.


33- آلدن (Alden)

چالز اچ.آلدن، 1884

 آلدنCredit: WikiCommons

بهترین برند تولید کفش امریکایی برند آلدن است که در قرن 19 میلادی تاسیس شده است، زمانی کفش های برند the Northeast محبوبیت زیادی داشتند ولی هم‌اکنون تنها نامی که برای کفش های امریکایی می‌توانید تصور کنید همین آلدن است. این برند کفش هایی تمام امریکایی تولید می‌کند با این تفاوت که در مقابل رقیب‌های ایتالیایی شاید کمی بدون ظرافت دیده شوند. اما این کفش ها برای امریکایی‌ها اشنا تر از همه چیز هستند. از جمله دست اورد های این برند کفش هاس هریسون فورد (Harrison Ford) در فیلم ایندیانا جونز است، به نام مدل 405.


32- گوچی (Gucci)

موسس: گوچیو گوچی، 1921

گوچیCredit: WikiCommons

شاید گوچی به خاطر شهرت و نام خودش در میان مردم در زمینه تولید پوشاک مردانه و طراحی آن بیش از بقیه معروف‌تر شده است. یکی از نوه های موسس گوچی، پدرش را به فرار مالیاتی متهم کرد و دیگری در روز روشن و در جریان بازی های مافیایی توسط زن سابق خودش به ضرب گلوله کشته شد. اما آنچه که باعث پیشرفت گوچی به‌یک‌باره شد، کفش های منحصربه‌فرد آن‌ها، که دارای یک ستاره برای ضربه به اسب برای سرعت زیاد ساخته‌شده بود و همچنین رنگ های مردانه و ورزشی است. کفش های مخصوص این برند به شکل عجیبی در سبد کالا و جالباسی‌های مردم و افراد مطرح جای گرفت و استقبال شدیدی از آن شد.


31- مکینتاش (Mackintosh)

موسس: چارلز مکینتاش 1830

چارلز مکینتاشCredit: WikiCommons

نوآوری، آن چیزی است که ما در کل این لیست به دنبال آن هستیم. اضافه کردن مکینتاش به این لیست راحت ترین کاری بود که می‌شد انجامش داد. تنها چیزی که می‌توانیم از آن به عنوان ویژگی که توانست مکینتاش را به عنوان یک برند مطرح لباس مردانه به همه دنیا بشناساند، نو اوری آن بود. در سال 1820، مخترع اسکاتلندی، توانست پنبه را با پلاستیک پیوند دهد که باعث ایجاد یک بافت جدید شد. این شرکت را نمی‌توان به نام ثبت نامید، این شرکت به عنوان یکی از اختراعات حال حاضر دنیا مطرح است که از 200 سال پیش تاکنون هر روزه از اختراع مکینتاش در برند مردانه استفاده می‌شود.

 

برای مشاهده سایر قسمت های این مطلب از پیوندهای زیر استفاده نمایید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان