ماهان شبکه ایرانیان

امام جمعه شهریار:

رییس جمهور امریکا از ملت ایران عذرخواهی کند

شهریار- امام جمعه شهریار با بیان این که سخنان ترامپ سبب شرم ساری سیاستمداران امریکا شد، گفت: رییس جمهور امریکا از ملت ایران عذرخواهی کند.

رییس جمهور امریکا از ملت ایران عذرخواهی کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی در خطبه های نماز جمعه امروز شهریار طی سخنانی گفت: امام حسین(ع) به طور عملی نشان داد، که مطیع خداوند است، قیام امام حسین(ع) سبب ادامه حیات اسلام شد.

امام جمعه شهریار با تاکید بر سامان دهی ایستگاه های صلواتی گفت: دشمنان سعی دارند، از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت ما بهره برداری می کنند و لذا باید ایستگاه های صلواتی سامان دهی شده باشد.

وی خطاب به هیئات مذهبی گفت: مجالس عزاداری همراه با منبر و وعظ و خطابه باشد، مداحان بزرگوار پامنبری بخوانند، باید سنت های عزاداری ها حفظ شود، بزرگان و مراجع ما بر عزاداری های سنتی و سینه زنی ها تاکید دارند، ساز و آواز را کنار بگذارید، این ها به جای عشق به امام حسین(ع) مردم آزاری است.

سالمی بر برپایی نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و گفت: روحانی هیات به وقت نماز جلو بایستد و نماز برپا دارند، حسین(ع) شهید نماز و امر به معروف و نهی از منکر است، ابتدا نماز حسینی است و بعد عزای حسینی، ابتدا شعور حسینی است و سپس شور حسینی است، باید دقت کنیم که محرم و صفر تمرین بصیرت است.

وی سپس به آغاز هفته دفاع مقدس و نیز آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: دشمن در ابتدای انقلاب احساس کرد که ما ضعیف شدیم و به همین جهت جنگ را بر ما تحمیل کرد، دشمن هرگاه در ماه سستی و ضعف ببیند، بر ما حمله خواهد کرد، نباید سستی به خرج دهیم،مسلمانان نباید خود را دست کم بگیرند، قرآن ما دستور داده است، که خود را دست کم نگیریم.

امام جمعه شهریار گفت: در زمینه نظامی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و اقتصادی نباید خود را دست کم بگیریم، آقا فرمودند، ما مخالف رابطه با امریکا نیستیم، اما رابطه به این معنا نیست، که ما پای سالم خود را کنار گذاشته و از عصای بیگانه استفاده کنیم، کارخانجات را تعطیل کنیم و کارگران ما بیکار شوند و آن وقت از کالاهای خارجی استفاده کنیم.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها بر بد عهدی امریکایی ها تاکید کردند، گفت: باید مقابله به مثل کنیم، اگر نقض عهد کردند، ما هم باید نقض برجام و عهد کنیم.

سالمی به مطالب سخیف و بی ادبانه ترامپ اشاره کرد و گفت: سخنان ترامپ سبب شرم ساری سیاستمداران امریکا شد، مطالب سخیف علیه کشور ما مطرح کرد، اما رییس جمهور ما موضع خوبی گرفت و مطرح کرد، که رییس جمهور امریکا باید از ملت ما عذرخواهی کند.

خطیب امروز جمعه شهریار سخنان ترامپ را به دلیل عصبانیت از شکست های امریکا در داخل کشور دانست و گفت: ملت ایران تا وقتی حسین(ع) ، اباالفضل العباس(ع) و مقام شامخ پیامبر(ص) را دارد، تسلیم نخواهد شد، متاسفانه در داخل کشور، برخی افراد ناپخته نه تنها مدافعین حرم را حمایت نکردند، که گفتند برای پول می روند، این اوج بی بصیرتی است، اما ملت ایران به خوبی سپاس گذار مدافعان حرم و رزمندگان غیور هستند.

وی سپس به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: چهار گروه مسئولین، والدین، معلمان و خود دانش آموزان در کسب علم و معرفت نقش دارند، والدین باید بدانند که معلمان و مسئولان مدارس به کمک آن ها برای علم آموزی فرزندان نیاز دارند، مسئولین و معلمان نیز بدانند، که جمله جمله آن ها برای بچه ها نسل ساز و سرنوشت ساز است، باید بدانند که فرزندان در دست آن ها امانت هستند.

سالمی به ثبت نام 136 هزار دانش آموز در شهریار، گفت: پیش بینی می شود که این تعداد در سال جاری به 143 هزار نفر برسد، این تعداد در بین شهرستان های کشور که مراکز استان نیستند، بی سابقه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان