درآمدهای میلیون دلاری رانندگان فرمول یک

رانندگان فرمول یک مورد علاقه‌ی شما از آنچه تصور می‌کنید، ثروتمندتر هستند.

درآمدهای میلیون دلاری رانندگان فرمول یک

راننده‌ی فرمول یک مورد علاقه‌ی شما چه میزان درآمد دارد؟ پاسخ: بسیار زیاد. حتی کم‌درآمدترین راننده‌ی فرمول یک یعنی پاسکال ورلین از تیم ساوبر، بر اساس لیست منتشرشده‌ی Fox Sport از درآمد رانندگان در سال 2017، قراردادی 150 هزار دلاری دارد. در این میان فرناندو آلونسو از تیم مک‌لارن با درآمد حیرت‌انگیز 400  میلیون دلاری‌اش جایگاه نخست پردرآمدترین راننده‌ی فرمول یک را از آن خود کرده است.

می‌دانستیم برای این موضوع که چرا قهرمان دو دوره‌ی مسابقات جهانی فرمول یک از تیم مک‌لارن جدا نشده است، باید دلایلی وجود داشته باشد و درآمد عالی دروغ نمی‌گوید. خوشبختانه تیم مک‌لارن با خودروهای مدل 2017 خود شرایط بهتری خواهد داشت؛ زیرا امسال آخرین سال قرارداد آلونسو است و ما همانند او از اینکه با دوران اوج خود فاصله گرفته، خسته شده‌ایم.

بیشتر قهرمانان ادوار گذشته نیز درآمدهای بالایی داشتند: مانند لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز با درآمد 31 میلیون دلاری‌اش فارغ از جوایز و پاداش‌هایی که به او تعلق گرفته است. بسته به اینکه تیم فراری در مسابقات امسال چه عملکردی از خود نشان خواهد داد، سباستین فتل ممکن است درآمدی فراتر از آلونسو داشته باشد. درآمد 40 میلیون دلاری آلونسو شامل پاداش‌های او نیز می‌شود؛ اما سباستین فتل جدا از پاداش‌هایش، مبلغ 30 میلیون دلار  به خانه می‌برد که مجموعاً درآمدی بیش از 40 میلیون دلار برای او رقم می‌زند. اگر سباستین فتل به‌خوبی کارش را انجام دهد، می‌تواند یک قلعه برای خود خریداری کند، قلعه‌ای که پر از فراری 488 است.

به‌طور شگفت‌انگیزی راننده‌ی جدید و جوان تیم مرسدس بنز یعنی والتری بوتاس امسال درآمدی 8.5 میلیون دلاری خواهد داشت که 1.5 میلیون دلار بیش از درآمد قهرمان سال 2007 از تیم فراری یعنی کیمی رایکونن خواهد بود. رایکونن مبلغ زیادی در زمان عقد قرارداد مجدد برای یک سال دیگر با فراری دریافت کرد تا با بستن  کلوپ خود، امیدوار به راه‌اندازی یک بانک شود.

شگفتی دیگری نبود؟ رانندگان تیم ردبول نیز قراردادهایی جالب توجه به امضاء رسانده‌اند. دنیل ریکیاردو و مکس وشتاپن دو راننده‌ی محبوب ردبول به ترتیب درآمدهای 6.5 میلیون دلاری و 3 میلیون دلاری فارغ از پاداش‌هایشان دارند.

جای تعجب نیست که رانندگانی با درآمد زیر 1 میلیون دلار، اغلب جوان هستند و تجربه‌ی کمتری دارند. تنها راننده‌ای که مبلغ قراردادش مشخص نیست، ویلیامز لانس استرول تازه‌وارد و جوان است، بنابراین افراد ناراضی او را راننده‌ی کانادایی تازه‌کار فرمول یک می‌نامند که به پشتوانه‌ی پول‌های زیاد پدرش در میدان حاضر شده یا قضیه چیز دیگری است؟ منظورمان این است که به نظر نمی‌آید او محض رضای خدا رانندگی کند و مادیات برایش بی‌اهمیت باشد، پس کنجکاوی ما بجا است. بعلاوه مطمئناً پدر او خواستار استقلال پسرش است و تا آخر عمر نمی‌تواند در منزل پدری باشد و مستقل نشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان