ماهان شبکه ایرانیان

علامت های اختصاری در شناخت پارچه( قسمت دوم)

در مقاله قبلی تعدادی الیاف ها و علامت و حروف اختصاری آنها را مطالعه کردیم و آشنا شدیم و حال در ادامه در این مقاله تعداد دیگری از آنها را به شما معرفی میکنیم.

پارچه

در مقاله قبلی تعدادی الیاف ها و علامت و حروف اختصاری آنها را مطالعه کردیم و آشنا شدیم و حال در ادامه در این مقاله تعداد دیگری از آنها را به شما معرفی میکنیم.

پارچه

1- Jute-JU (جوت): 

در واقع الیافی گیاهی است که در پارچه لبای و پارچه های مبلی و پرده از آن استفاده میشود.

2- Linen-LI (لینن):

نوعی الیاف همچون کتان که در پارچه های مناسب در فصل گرما کاربرد دارد هرچقدر در پارچه های لنین درصد پنپه بیشتری باشد کیفیت آن بالاتر خواهد بود از لنین در پارچه های پرده ایی هم استفاده میشود.

3- Polyamid-PA (پلی آمید):

الیافی پلیمری است که از ترکیبات شیمیایی تشکیل میشود و در جایگاه الیاف های مصنوعی قرار  دارد و در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. از این در تولید پارچه های محکم که در مبلمان استفاده میشود 

4- Polyacrylic-PAN (پلی اکرلیک):

الیاف هایی نایلونی که از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند مقاومت در مقابل سایش از خصوصیات این الیاف ها هستند و در پارچه های رومبلی استفاده میشود.

5- Polyethilene-PE (پلی اتیلن):

این نوع الیاف هم در دسته الیاف های مصنوعی قرار میگیرد و بسیار پرکاربرد و مقاوم در برابر سایش و جذب رطوبت پایین .

پارچه

6- Polyster-PES(پلی استر):

الیاف پلی استر چروک و نمدی نمیشود به راحتی شستشو و همچنین خیلی سریع خشک میشوند.

7- Polypropylen-PP(پلیپروپیلن):

این الیاف در مقابل مواد شیمیایی شرایط آب و هوا و باکتری از خود مقاومت نشان میدهد ،مقاوم در برابر خاک و درصد کشسانی بالایی دارد.

8- Silk-SE(ابریشم):

الیافی گرانبها که پارچه های تولیدی از این الیاف بسیار با ارزش است پارچه هایی محکم و مقاوم اما در عین حال لطیف، حرارت را از خود عبور نمیدهد منشا آن پیله کرم ابریشم و در تولید پرده و لباس و فرش استفاده میشود.

پارچه

9- Mohair-WM(موهر): 

موهر الیافی است از موی بز از نوعی نژاد خاص و با ارزش که خاصیت کشسانی بالایی دارد و براق است و بخاطر لطافت زیاد آن در شال گردن و لباس و کالای خواب استفاده میشود.

10- Wool-WO(پشم)

الیافی است که معمولا از پشم گوسفندان استفاده میشود و انواع مختلف دارد پشم ظریف ،پشم متوسط و پشم ضخیم که در تولید انواع پارچه و قالی استفاده میشود. پشم به خودی خود غیر قابل اشتعال است. و مقاوم در برابر صدا و اشعه ماور بنفش را از خود عبور نمیدهد.

با شناخت این الیاف ها و حروف های اختصاری آنها میتوانید براحتی پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید.

قسمت اول مقاله را از اینجا بخوانید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان