خطراتی که در سالن‌های زیبایی، شما را تهدید می‌کند _ قسمت اول

سالن‌های زیبایی مکان‌های فوق‌العاده‌ای هستند که با رفتن به آن‌ها می‌توانید با آرامش بنشینید و بعد با ناخن‌های زیبا به خانه بازگردید، اما در این اماکن خطرات و ریسک‌هایی هم وجود دارد که اکثر ما از آن‌ها آگاه نیستیم، و ممکن است تهدیدی برای سلامتی ما باشد.

 لاک قرمز

سالن‌های زیبایی مکان‌های فوق‌العاده‌ای هستند که با رفتن به آن‌ها می‌توانید با آرامش بنشینید و بعد با ناخن‌های زیبا به خانه بازگردید، اما در این اماکن خطرات و ریسک‌هایی هم وجود دارد که اکثر ما از آن‌ها آگاه نیستیم، و ممکن است تهدیدی برای سلامتی ما باشد. 

این سالن‌های زیبایی معمولاً لوازم و ابزار‌های مورد استفاده خود را به درستی تمیز و استریل نمی‌کنند. لوازم آلوده مانند تجهیزات مانیکور و پدیکور، حتی با کوچک‌ترین خراش می‌توانند یک مشتری را راهی بیمارستان کنند. 

اما برای جلوگیری از این بیماری‌ها و مشکلات چه کار‌هایی می‌توان انجام داد؟ اولین کار انتخاب درست سالن زیبایی است. سعی کنید یک سالن خوشنام و معروف را انتخاب کنید. البته این روش تضمینی برای سلامت کامل آن نیست، اما ریسک این سالن‌ها معمولاً کم‌تر از مرکز‌های کم‌تر شناخته شده و تازه‌کار است.

بهتر است قبل از این که خود را به دست ناخن‌کار بسپارید، یک جلسه به آن‌جا مراجعه کرده و ببینید که ناخن‌کار سالن دقیقاً چطور کار می‌کند و بعد از هر مشتری، لوازم خود را چگونه تمیز می‌کند. اگر وقت نداشته باشید، می‌توانید از ناخن‌کار در این باره سؤال کنید. لوازم ناخن بعد از هربار استفاده باید با ضد عفونی‌کننده‌های قوی، استریل شوند تا تمام جرم، میکروب و عفونت‌ها از بین بروند.

انتخاب دیگر و مطمئن‌تر این است که ست مانیکور خودتان را بخرید و از ناخن‌کار بخواهید کار را با ابزار‌های شخصی شما انجام دهد. با این کار، احتمال انتقال آلودگی‌ها را تا درصد بسیار زیادی کاهش می‌دهید.

پنکه

مشکلات تنفسی

بر اساس تحقیقات انجام شده، کسانی که در سالن‌های زیبایی ناخن کار می‌کنند، روزانه با مقدار زیادی از مواد شیمیایی سر و کار دارند. همین‌طور مشتریان این سالن‌ها هم زمانی که در سالن به انتظار نشسته‌اند یا زمانی که روی ناخن آن‌ها کار می‌شود، در حال تنفس این مواد شیمیایی هستند. برخی از موادی که در این سالن‌ها استفاده می‌شود، می‌توانند باعث مشکلات تنفسی مختلف حتی آسم شوند. برای این که کم‌تر در معرض این مشکلات باشید، لازم است که زمان مراجعه به سالن زیبایی خود از ماسک استفاده کنید. در ضمن، سالنی را انتخاب کنید که تهویه خوبی داشته باشد.

عفونت‌های قارچی

عفونت‌های قارچی پوست و ناخن‌ به راحتی می‌تواند در محیط‌های عمومی‌ منتقل شود. معمولاً این آلودگی در دوش‌های باشگاه‌ها یا با استفاده از کفش و دمپایی مشترک یا راه رفتن با پای برهنه در این محیط‌ها، شما را آلوده می‌کند. علاوه بر این، سالن‌های زیبایی هم از دیگر مکان‌هایی است که احتمال ابتلا به این قارچ‌ها در آن‌ زیاد است. قارچ‌ها رطوبت و گرما را دوست دارند و وان‌های شست‌وشوی پا در سالن‌های زیبایی، محل مساعدی برای رشد و زندگی آن‌ها محسوب می‌شود. کارکنان سالن‌ها باید این لگن‌ها را بعد از استفاده هر فرد کاملاً استریل کنند. یک شست‌وشوی ساده، این قارچ‌های مقاوم را از بین نخواهد برد.

ابزار ناخن

هپاتیت سی

هپاتیت سی ویروسی است که به کبد شما حمله می‌کند. در سالن‌های زیبایی این ویروس در تماس با خون منتقل می‌شود. ابزار‌ها، دست و صندلی آلوده می‌توانند باعث انتشار این ویروس شوند. تنها راهی که برای جلوگیری از این آلودگی‌ها وجود دارد، این است که کارکنان با مواد و اسپری‌های ضد عفونی‌کننده مناسب، تمام سطوح و ابزار‌ها را پس از هر مشتری تمیز کنند و خودشان نیز دستکش بپوشند. در ضمن، شما به عنوان یک مشتری باید از انجام کار‌هایی که ممکن است باعث ایجاد زخم یا خراش روی پوست و کناره‌های ناخن شود، جلوگیری کنید.

زگیل

زگیل‌ها هم نوعی ویروس به نام HPV (ویروس پاپیلوم انسانی) هستند. زگیل از رایج‌ترین ویروس‌هایی است که در سالن‌های زیبایی به راحتی منتقل می‌شود و روش انتقال این ویروس هم مانند هپاتیت از طریق خراش و زخم است. سوهان ناخن به خاطر بافت زبری که دارد به راحتی آلودگی‌ها و ویروس‌ها را در خود نگاه می‌دارد، به همین دلیل اصلاً عاقلانه نیست که از سوهان ناخنی استفاده کنید که با دست و پای مشتریان دیگری هم تماس داشته است. 

لوازم مورد استفاده

اگر سالنی واقعاً ابزار کارش را ضد عفونی کند، باید پس از هر استفاده آن‌ها را بین 10 تا 30 دقیقه در مواد ضد عفونی‌کننده بخواباند. پس برای انتخاب سالن زیبایی و کار روی ناخن، حتماً راجع به روش‌ کار آن‌ها سؤال کنید و علاوه بر این، قبل از این که به کسی اعتماد کنید و سلامت خود را به خطر بیندازید، خودتان شاهد روش کار آن‌ها باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر