وقتی وارد هتل میشوید، لطفا آداب معاشرت را روی میز پذیرش جا نگذارید! واقعا ما آدمهایی هستیم که قسمت خوب وجودمان را بیرون هتل جا میگذاریم؟ برخی از ماجراهایی که کارکنان هتل در مورد مسافرانی با عادتهای عجیب و غریب و گاهی رفتارهای زشت میگویند، فقط افسانه و قصه نیست و حقیقت هم دارد. برخی از آنها را با هم مرور میکنیم.
گرفتن اتاق با دادن اسم مستعار
دیگر روزگاری که میشد با اسم مستعار هتل گرفت و پول نقد پرداخت کرد و کار را با یک تکان دادن سر و چشمک زدن به مسئول پذیرش پیش برد، گذشته است. این روزها هتلها اطلاعات کارت اعتباری شما را میخواهند و میدانید که بانکها از این که شما با نام مستعار خودتان را معرفی کنید، اصلا خوششان نمیآید! تا بگویید میخواهید مبلغ را نقد پرداخت کنید، مسئول پذیرش فورا با خودش میگوید که حتما خلافکار هستید.
تنها کسانی که پول هتل را نقد پرداخت میکنند، آنهایی هستند که با وسایل اتاق کشتی میگیرند یا در کار قاچاق مثلا مار بوآ هستند و ممکن است این خزندهای که یواشکی با خودشان به هتل میآورند، ناگهان بیهیچ ردپایی گم و گور شود! آدمهای مشهور هم از این جور عادتهای عجیب دارند. مثلا کیم کارداشیان خودش را با نام شاهزاده یاسمین معرفی کرده بود. لیندزی لوهان اسمش را «بلا لاولانس» اعلام کرده بود. پرد پیت و آنجلینا جولی هم یک بار خودشان را جای «برایس و یاسمین پیلاف» جا زدند. خب البته آنها میتوانند این کار را بکنند اما شما نه!
ادای آشناها را در آوردن
«من را یادتان نمیآید؟ نمیدانید من کی هستم؟ تازه از یک سفر طولانی آمدهام و الان واقعا باید به اتاقم بروم.» کافی است از این بازیها دربیاورید تا مسئول پذیرش هم آن روی خودش را به شما نشان بدهد. آنها که مسئول خستگی و عجله شما نیستند. کافی است عصبانیشان کنید، تا بدترین اتاق را با چشمانداز پارکینگ به شما بدهند که سر و صدای زیادی هم دارد.
تهدید به نوشتن نظر منفی علیه هتل
اخاذی کردن کلمه بدی است، اما بعضی از میهمانان هتل دقیقا میخواهند از همین روش استفاده کنند تا تخفیف بگیرند یا مثلا یک اتاق مجانی به دست بیاورند! از بعضیهایشان هر کاری برمیآید. مثلا این که در پیتزایی که سفارش دادهاند، مو بیندازند و بگویند کار پیشخدمت بوده تا این که بگویند تشک سفت یا خیلی نرم است، شکلات داخلش مغز داشته و به آن حساسیت داشتهاند.
همه اینها بهانههایی است که برای نوشتن نکات منفی در نظرسنجی هتل از آنها استفاده خواهند کرد، مگر این که تخفیفی بگیرند. کارشان هم پیش میرود. اما اینجور رفتارها دردسر هم دارد. یک مسافر هتل «کبک» در مونترال با نوشتن نظرسنجی منفی علیه این هتل، ناگهان با شکایت هتل و مجازات پرداخت غرامت 95 هزار دلاری روبرو شد.
او که از اتاقش راضی نبود، نوشت که در اتاقش او را ساس گزیده است. فردای آن روز به اتاق دیگری منتقل شد، اما تقاضا کرد جهت دلجویی 500 دلار به او پرداخت شود. و زمانی که این اتفاق نیفتاد، در سایت Tripadvisor به ماجرای ساس اشاره کرد که گویا صحت هم نداشت و در نهایت با کشیده شدن ماجرا به دادگاه، این مسافر متضرر شد.