ماهان شبکه ایرانیان

ده جاذبه دیدنی شهر پورتو _ بخش اول

بندر پورتو، بعد از لیسبون، دومین شهر بزرگ کشور پرتغال است

بندر پورتو

بندر پورتو، بعد از لیسبون، دومین شهر بزرگ کشور پرتغال است. این بندر زیبا در شمال کشور پرتغال واقع شده و در دهانه رودخانه دورو و در حاشیه پیوستن و ریختن این رودخانه به اقیانوس اطلس قرار گرفته است. شهر پورتو، تاریخی غنی دارد  که در گوشه گوشه شهر می‌توانید آن را لمس کنید. پورتو شهری زیباست و می‌توانید چند روز پرخاطره را در این شهر سپری کنید. در این گزارش دو قسمتی جاذبه‌های دیدنی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. این بخش اول گزارش ماست:

برج روحانیون پورتو

1- برج روحانیون (Torre dos Clérigos):

این برج در قرن هجدهم میلادی ساخته شده و برج ناقوس پورتو در این دوره تاریخی به حساب می‌آمده و در قلب شهر واقع شده است. شما می‌توانید این برج 76 متری را تقریبا از تمام نقاط شهر ببینید و این برج یکی از سمبل‌های اصلی شهر پورتو به حساب می‌آید. بازدیدکنندگان می‌توانند از پله‌های باریک این برج بالا رفته و از بالای آن، منظره خیره‌کننده این بندر زیبا با خانه‌هایی با سقفهای‌های قرمز، کلیسای جامع بزرگ و رودخانه دورو را تماشا کنند.

بندر پورتو

2- کائیس دگایا (Cais De Gaia):

این منطقه، یک جاذبه دیدنی به تمام معناست. پیاده رو در کناره رودخانه دورو به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به آسمان و افق بندر پورتو داشته باشید. این رودخانه مملو از قایقهای جدید و قدیمی فراوانی است که در رود بالا و پائین می‌روند و در پشت آنها ریبیرا، مرکز تاریخی و متراکم شهر دیده می‌شود که به عنوان یکی از میراث‌های یونسکو شناخته می‌شود. در عین حال شما از کائیس د گایا می‌توانید چشم انداز فوق العاده‌ای به پل دووم لوئیس که در سال 1886 افتتاح شده بود داشته باشید. در دو طرف رودخانه، رستورانها و کافه‌های متعددی هستند که در آنجا می‌توانید قهوه یا غذا صرف کرده و از منظره فوق العاده شهر لذت ببرید.

منطقه تاریخی شهر پورتو

3- کائیس دا ریبیرا و پراژا دا ریبیرا (Cais Da Ribeira and Praça da Ribeira):

ریبیرا، منطقه تاریخی شهر پورتو و یکی از میراثهای جهانی یونسکو است. در این منطقه ساختمانها به صورت کاملا متراکم ساخته شده‌اند و خیابانهای قرون وسطایی این محله و کوچه‌های تنگ آن که به حاشیه رودخانه منتهی می‌شوند، واقعا دیدنی هستند. خانه‌های این محله قدیمی هستند و خیلی از آنها از ریخت و قیافه افتاده‌اند ولی همه اینها از جمله جاذبه‌های دیدنی این محله به حساب می‌آیند. قلب منطقه ریبیرا، میدان یا پراژا دا ریبیرا است. این میدان در سه طرف به ساختمانهای متعدد ختم شده و از یکسوی دیگر به رودخانه منتهی می‌شود و گرداگرد آن رستورانها و کافه‌های زیادی قرار دارد. فضای اطراف این میدان فوق العاده است و از آنجا به عنوان یکی از جذابیتهای شهر برای توریستها یاد می‌شود.

رودخانه دورو

4- قایق سواری در رودخانه دورو و تور دره دورو (Cruise along the Douro River / Douro Valley tour):

دره دورو یکی از مناطق دیدنی شهر به حساب می‌آید. شما می‌توانید با اجاره اتومبیل از داخل شهر به دره تماشایی دورو بروید. درعین حال می‌توانید با یک تور یک روزه و یا با قایق کروز، خود را به این دره زیبا برسانید. تورهای یک روزه و چند روزه متعددی هستند که شما را به دره دورو خواهند برد.

کلیسای جامع پورتو

5- کلیسای جامع پورتو (Porto Cathedral):

کلیسای جامع پورتو در مرکز تاریخی شهر واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین ساختمانهای شهر و یکی از مهمترین آثار معماری دوره رومانسک در پرتغال به حساب می‌آید. ساخت این کلیسا در سال 1110 میلادی آغاز شد و در نهایت این بنا در قرن سیزدهم میلادی تکمیل گردید. اما بخش خارجی این کلیسا در قرن هجدهم دستخوش تغییرات فراوانی شد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان