دکوراسیون پاییزی

بهتر است که تنوع رنگی را در خانه‌تان کمی محدود کنید، یعنی هیچگاه از همه رنگ‌ها در یک فضا استفاده نکنید.

دکوراسیون پاییزی

تحریریه ماهنامه آشپزباشی

  

نورپردازی پاییزی

بهتر است در فصل پاییز از نور زرد در خانه و اتاق‌هایتان استفاده کنید، تا حس گرمای بیشتری را در فضا به وجود آورد. می‌توانید در چیدمان وسایل خانه نیز برخی تغییرات ایجاد کنید. مثلاً مبل‌ها را سمت شومینه بچینید و صندلی‌ها را بیشتر به هم نزدیک کنید تا وقتی که با سایر افراد خانواده در کنار هم می‌نشینید، احساس گرما و صمیمیت بیشتری می‌کنید. اگر امکان جابه‌جایی تابلوهای خانه برایتان وجود دارد سعی کنید در این فصل از تابلوهایی با رنگ‌های گرم استفاده کنید. مسلماً تغییر پرده‌ها، کار هزینه برداری است و بسیاری از ما نمی‌توانیم مرتباً پرده‌ها را عوض کنیم. اما می‌توانیم در فصول سردتر سال مقداری پارچه بیشتر به پرده‌ها اضافه کنیم. می‌توانیم قسمت‌های اضافه کردنی را از رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنیم و برای ایجاد هماهنگی و جذابیت بیشتر مقداری از آن پارچه را به‌عنوان رومیزی و یا حتی کوسن نیز استفاده کنیم. در فصل پاییز بهتر است نورهای پراکنده بیشتری در فضای خانه روشن کنیم مثلاً از آباژورها بیشتر استفاده کنیم و یا حتی در صورت امکان از شمع نیز استفاده کنیم. ما برای شما چند ایده خوب داریم که می‌توانیم با کمک گرفتن از آنها، فضای خانه‌تان را پاییزی‌تر کنید. 

بالش و کوسن
برخی بالش‌ها و کوسن‌های تازه به خانه‌تان اضافه کنید. در فصل پاییز هوا کمی سردتر می‌شود و افراد خانواده ترجیح می‌دهند که زمان بیشتری را در خانه بمانند. بالش‌ها و کوسن‌ها در اندازه و شکل‌های مختلف، کار شما را در طراحی فضای پاییزی خانه ساده‌تر می‌کند. این کوسن‌ها نه تنها برای نشستن و استراحت کردن شما مناسب هستند بلکه فضای خانه را نیز گرم‌تر می‌کنند. 

پتو روی مبل راحتی 
کمی پتو به فضای اتاق نشیمن اضافه کنید. می‌توانید پتو را روی مبل راحتی بیندازید تا در مواقعی که احساس سرما می‌کنید آن را به دور خودتان بپیچید. بهترین رنگ برای پتوی پاییزی، رنگ زیتونی است. مخصوصاً اگر پتو را روی یک مبل راحتی شکلاتی رنگ انداخته باشید. در چنین فضای گرم و دلنشینی می‌توانید از دوستانتان نیز دعوت کنید یک بعد از ظهر کنارتان باشند و با هم فیلمی را تماشا کنید. بالش و کوسن‌ها را در دسترس مهمانان خود قرار دهید تا بیشتر احساس راحتی کنند. 

تغییر دکوراسیون اتاق خواب 

افرادی که در فصل زمستان دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر می‌دهند، می‌توانند روتختی و پتوهای سنگین و گرم خود را در آورده و دوباره از آنها استفاده کنند. می‌توانید رویه بالش‌ها را نیز عوض کنید و از بالش‌های مخملی با رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنید. در صورت امکان پرده‌ها را نیز تعویض کنید و از پارچه‌های ضخیم‌تر برای آن استفاده کنید.

گرم کردن خانه 

حالا دیگر وقت آماده کردن شومینه و یا بخاری در خانه رسیده است. علاوه بر اینکه فصل سردتر سال در راه است و باید در این فصل خانه را از هر جهت گرم کنید، اما با تمیز کردن شومینه می‌توانید در فصل پاییز نیز گرمای بیشتری را در خانه ایجاد کنید. شب‌های پاییز به اندازه فصل زمستان سرد هستند و آمادگی برای گرم کردن خانه، کار عاقلانه‌ای است. 

دستمال‌های میز غذاخوری

روی میز غذاخوری از دستمال‌هایی با رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنید و یا حتی این دستمال‌ها را با رنگ کوسن‌ها و رومیزی‌ها هماهنگ کنید. روی میز یک گلدان استوانه‌ای بگذارید و داخلش کمی برگ، مخروط و یا هر چیز دیگری که از طبیعت پاییز الهام گرفته شده است، بگذارید. خانه‌ای که در آن برگ، شاخه درخت و شمع باشد، بلافاصله ما را به یاد پاییز می‌اندازد. 

فقط دو یا سه رنگ 
بهتر است که تنوع رنگی را در خانه‌تان کمی محدود کنید، یعنی هیچگاه از همه رنگ‌ها در یک فضا استفاده نکنید. استفاده از 2-3 رنگ ایده بهتری است و می‌تواند هماهنگی بیشتری را در محیط ایجاد کند. برخی از بهترین انتخاب‌ها برای رنگ‌ها در فصل پائیز عبارتند از:
نقره‌ای و مشکی 
قهوه‌ای و فیروزه‌ای 
خاکستری و زیتونی 
نارنجی و قهوه‌ای  

سایر تغییرات 
تا جایی که ممکن است مبلمان را نزدیک به منبع گرما در اتاق پذیرایی یا نشیمن بچینید. اگر کمی خلاقیت داشته باشید و با کارهای هنری نیز آشنایی داشته باشید، می‌توانید روکش آباژورها را نیز با سلیقه خودتان مطابق فصل تغییر دهید. لامپ‌ها را عوض کنید و از لامپ‌های رنگی با نورهای گرم‌تر در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید. شما باید از طریق روش‌ها و شیوه‌های طراحی وسایل خانه با دکوراسیون پاییزی، آرامش و گرمای بیشتری را به خانه‌تان بیاورید. 

گلدان 
برای اتاق نشیمن، یک گلدان بسیار بلند را انتخاب کنید و مقداری شاخه خشکیده درخت افرا که قرمز مایل به سرخ است را داخل آن بچینید. این گلدان در کنار مبل‌های چرمی فضای گرمی را به آن گوشه از اتاق می‌دهد. 

فرش و قالیچه
از قالیچه‌ها و فرش‌ها بیشتر در فضای داخلی اتاق‌ها استفاده کنید. یکی از راه‌های دیگر برای افزایش رنگ و بافت در خانه، استفاده از قالیچه و فرش‌های کوچک است. کف چوبی، سنگی، سرامیکی و ... خانه در فصل پاییز و زمستان، حس سرمای بیشتری به شما می‌دهد و پوشاندن سطح زمین این سرما را کاهش می‌دهد. 

حلقه گل‌های پاییزی 

یک حلقه گل از گل‌ها و برگ‌های پاییزی که کاملاً القاء کننده فصل پاییز در ذهن هستند، روی در آویزان کنید. 

تزئین کدو حلوایی 

بسیاری از افراد خلاق در فصل پائیز کدو حلوایی‌ها را به رنگ‌های مختلف تزئین می‌کنند و از آن در دکوراسیون داخل اتاق نشیمن استفاده می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر