مهمان من شوید

استفاده از کاغذ دیواری باعث ایجاد صمیمت بیشتر در فضا شده است کاری که به راحتی از عهده رنگ برنمی‌آمد.

مهمان من شوید

آذین نعمتی

 

اتاق خواب‌های زیبای مهمان، مهربان، صمیمی، با رنگ‌های دوست داشتنی، تختخواب‌های مجلل نور کافی و مناسب و سایر وسایل تزئینی و دکوری، همان چیزی هستند که در تصورات هر کسی به شکلی رویایی به وجود می‌آیند و می‌توانند شبی آرام و آسوده را برای هر کسی رقم بزنند. اتاق‌های مهمان با میز، صندلی و کاناپه مُبله می‌شوند و به همین دلیل کامل‌تر و راحت‌تر هم به نظر می‌رسند. گویی در خانه خودتان مهمان شده‌اید و از همه‌چیز لذت می‌برید. 
اتاق خواب مورد نظر سبک کلاسیک دارد ولی رنگ‌ها هارمونی خوبی با هم دارند. این اتاق مجلل و باشکوه کاغذ دیواری‌های زیبایی دارد که طرح آنها تقریباً هیچ‌وقت از مُد افتاده و قدیمی نمی‌شود و با مبلمان اتاق ترکیب بسیار زیبایی را خلق می‌کند و بیننده را به شدت به سمت خود جذب می‌کند. 

هاله ملایمی از رنگ‌های سبز و کِرم به این اتاق خواب بزرگ حس امنیت و آرامش بیشتر داده است. وسایل تزئینی کریستال و آیینه‌ها باعث انعکاس بیشتر زیبایی اتاق شده‌اند و به آن جلوه‌ای افزون بخشیده‌اند.  همیشه بزرگ‌تر بودن باعث بهتر بودن نیست، مخصوصاً اگر هدف کار طراحی اتاق خواب باشد. ارتفاع دیوارهای اتاق حدود 3 متر  است که نسبتاً بلند است (در مقایسه با سایر اتاق خواب‌ها). احاطه پیداکردن به سبک فضای بزرگ‌تر نیاز به تلاش و زحمت خاص داشته باشد چرا که این اتاق خواب مهمان واقعاً بزرگ است و اگر کمی بی‌دقتی شود، به سرعت تبدیل به اتاق نمایش (اتاق شو) می‌شود که قرار است افراد زیادی در آن‌ حاضر شوند تا با هم به گفتگو بنشینند.  استفاده از رنگ‌های بسیار ساده و ملایم سبز و کرم و در نهایت طراحی خوب سه طراح خوب و با تجربه، باعث شده است که فضای اتاق بسیار آرامبخش و ملایم به نظر برسد. استفاده از کاغذ دیواری باعث ایجاد صمیمت بیشتر در فضا شده است کاری که به راحتی از عهده رنگ برنمی‌آمد. 

«این رنگ‌ها هم زنده هستند و هم متفاوت.»  به جای آنکه اتاق خواب مورد نظر را با تعداد زیادی از وسایل تزئینی و مبلمان پُر کنید سعی کرده‌ایم از ساده‌ترین چیزها استفاده کنیم که هم کامل و کافی به نظر برسد و هم حس راحتی را به مهمانان انتقال دهند. طراحان اتاق به اندازه‌های اتاق و اندازه‌های مبلمان و وسایل به کار رفته در آن بسیار توجه کرده‌اند. هر یک از وسایل هم به تنهایی زیبایی دارند و هم در ترکیب با سایر وسایل و محیط. قسمت بالای تختخواب حالت موج‌دار دارد میز آینه‌ای کنار تخت هم زرق و برق دارد و البته به جذابیت بیشتر اتاق افزوده است. سایر جزئیات اتاق شامل روتختی ابریشمی روی تختخواب کوسن‌های ابریشمی و راه راه روی صندلی، آینه بالای میز کشویی، شیشه‌های بسیار شیک و زیبای عطر، سینی نقره روی میز کشویی، آباژورهای کریستال و... که همگی در اتاق طنین‌انداز شده‌اند و در کنار هم اتاق را به چنین فضای آرام‌بخشی مبدل ساخته‌اند.  طرح گلدار کاغذ دیواری انتخاب شده آنقدر منحصر به فرد است که خودش را به سمت انتخاب سایر وسایل سوق می‌داد. 
کوسن‌های راه راه ابریشمی به راحتی بیشتر اتاق و صندلی افزوده‌اند.  آینه استفاده شده بالای میز باعث انعکاس نور می‌شود و سایر قسمت‌های اتاق را نیز روشن می‌‌کند.  کمد قفسه‌ای سبک کمدهای قرن هجده را دارد. که هم می‌توان به عنوان یک میز از سطح آن استفاده کرد و هم داخل قفسه‌اش لباس و سایر وسایل را قرار داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر