نجفی مطرح کرد؛

رعایت اخلاق شهروندی ضامن برقراری آسایش و آرامش در جامعه است

شهردار تهران گفت: اخلاق شهروندی بسیار مورد اهمیت است ودر یک جامعه بزرگی مثل کلانشهر تهران بدون رعایت اخلاق شهروندی توسط همه شهروندان نمی‌توان آسایش و آرامش را حاکم کرد.

رعایت اخلاق شهروندی ضامن برقراری آسایش و آرامش در جامعه استبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در مراسم نواختن زنگ دانش آموز شهید مدرسه  ایثار و شهادت، واقع در بهشت زهرا (س) تهران، قطعه شهدای دانش آموز گفت: شهدای دانش آموز توانستند سنگرهای انقلاب و نظام اسلامی را در برابر دشمنان حفظ کنند.

 نجفی با سلام و درود بر شهیدان انقلاب و اسلام بیان کرد: حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا  باعث توفیق بنده است و خوشحالم که شور و هیجان آغاز سال تحصیلی با شور محرم حسینی (ع) در تقارن است و باید آن را به فال نیک گرفت و در جامعه استفاده کرد البته امیدواریم این شور و نشاط تا آخر سال تحصیلی استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: شما دانش‌آموزان باید بدانید که ارزنده‌ترین سرمایه‌های کشور هستید و این که شما را آینده سازان میهن گفتند سخن گزافی نیست.

نجفی ادامه داد: تلاش امروز شما ضامن موفقیت فردای جامعه خواهد بود شما با تلاش و کوشش و ایمان بی‌شک می‌توانید بزرگترین سنگرهای فردی و اجتماعی را به دست آورید همانگونه که شهیدان دانش‌آموز توانستند انقلاب و نظام را از حمله دشمنان نگه دارند پس شما هم می توانید.

شهردار تهران بیان کرد: در کنار تلاش برای علم‌آموزی سعی و کوشش کنید تا انسان های شایسته‌ای برای همه  در مدرسه، خانواده و در هر جای دیگر شهر باشید تا شخصیت شما مورد رضایت امام حسین (ع) قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید ارزش‌ها و اخلاق اسلامی و دینی را سرلوحه قرار دهید، افزود: اخلاق شهروندی بسیار مورد اهمیت است ودر یک جامعه بزرگی مثل کلانشهر تهران بدون رعایت اخلاق شهروندی توسط همه شهروندان نمی‌توان آسایش و آرامش را حاکم کرد.

نجفی اضافه کرد: شما دانش‌آموزان باید برای ترویج اخلاق شهروندی و پایبندی به آن خود را مسئول بدانید و علاوه بر تقویت آن در خود و خانواده در همه جامعه نیز تاثیرگذار باشید و این نیازمند شایسته بودن شما و تقویت ارزش‌ها و اصول اخلاقی در درون‌ شماست.

نجفی با بیان اینکه شهیدان ما شاگردان برجسته مکتب سیدالشهدا، کربلا و حماسه عاشورا بودند، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم برگرفته از مکتب حسینی (ع) است و آنچه که شور و نشاط را در سخت‌ترین لحظات در رزمندگان حفظ می‌کرد عشق به اهل بیت و به خصوص سیدالشهدا (ع) بود.

وی افزود: امروز شهید حججی و امثال این شهید شاخص مدافع حرم شاگردان امام حسین (ع) هستند و قطعا شهدای مدافع حرم با پیروی از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و عشق به آن حضرت شهادت را در آغوش کشیدند.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق استفاده به نحو احسنت از آموزه‌های مکتب امام حسین (ع) را بدهد و امروز که درهای علم باز می‌شود باب‌های استقامت شهادت شهامت و از خود گذشتگی بر روی جامعه ما گشوده‌تر شود و بتوانیم شایسته شاگردی مکتب حسین بن علی (ع) و خدمت‌گذار خانواده معظم شهدا باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان