نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب

نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که برخی از آنها به سادگی سبک بودن خواب آنها می‌باشد

نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب

نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که برخی از آنها به سادگی سبک بودن خواب آنها می‌باشد. به عنوان پدر و مادر، می‌توانید چند تکنیک را جهت تنظیم الگوی خواب کودک نوپای خود مانند تشویق به انجام فعالیت فیزیکی و قرار دادن یک زمان مشخص خواب به جهت آرام ساختن او برای خواب بیاموزید.
محرومیت از خواب مشکلی نیست که تنها افراد بزرگسال با آن مواجه می‌شوند. ظاهراً، حتی کودکان تازه به راه افتاده با این مشکل روبرو هستند. بر اساس مطالعه‌ی صورت گرفته نشان داده شده است که تنها 6 کودک از 24 کودک تازه به راه افتاده در واقع تمام طول شب را در خواب بسر می‌برند. خواب برای رشد و نمو توأم با سلامتی کودک نوپا بسیار اهمیت دارد. یک کودک 18 تا 24 ماهه به تقریباً 12 ساعت خواب در روز و 2 ساعت چرت یا خواب کوتاه در طول روز نیاز دارد. خواب کودک تازه به راه افتاده ممکن است توسط علل مختلفی تحت تأثیر قرار گیرد.
  نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب

به چه علت کودک نوپای من به خواب نمی‌رود؟

بعضی از شما ممکن است متوجه شده باشید که کودک تازه به راه افتاده‌تان بهتر می‌خوابد. با این حال، وجود عوامل مختلف مرتبط با رشد در سیستم آنها می‌تواند سبب بیدار ماندن‌شان در طول شب شود. هنگامی که به علت‌های پشت این موضوع پی بردید، می‌توانید راه‌هایی جهت تغییر این عادات بیابید.
• کودکان نوپا معمولاً دارای خواب سبکی هستند. آنها با کوچکترین صدایی و گاهی حتی به هنگام گرسنگی از خواب بیدار می‌شوند. این کودکان ممکن است به دلیل احساس سرما، و یا تنها دفع ادرار از خواب بیدار شوند، اما احتمالاً به خواب رفتن مجدد آنها غیرممکن خواهد بود.
• گاهی اوقات، به دلیل فشار و اجباری که والدین در حین آموزش طریقه‌ی دستشویی کردن به کودکان وارد می‌کنند، ممکن است باعث شود کودک به دلیل ترس از شب ادراری به خواب نرود. این وضعیت شکلی از اضطراب بوده که به خاطر آن کودک نوپای شما ممکن است در طول شب از خواب بیدار شود.
• هنگامی که کودکان پی می‌برند که زمان آن فرا رسیده که بایستی کارهایی را به تنهایی انجام دهند، دچار حالتی به نام «اضطراب جدایی» می‌شوند. دلیل آن این است که آنها شروع به احساس بیگانگی نسبت به پدر و مادر خود کرده و قادر نیستند به راحتی با آن کنار آیند. در نتیجه، ممکن است دوست نداشته باشند به تنهایی به خواب بروند. این ترس از تنها شدن است که احتمالاً دلیل نخوابیدن کودک نوپای شما در طول شب است.
• همانطور که بزرگ می‌شوند، شروع به درک رؤیاها و کابوسهایی که می‌بینند، می‌کنند. این امر ممکن است دلیل دیگری بر نخوابیدن آنها در طول شب باشد.
• یک رژیم غذایی بد ممکن است موجب استرس و فشار بر روی کودک شده در نتیجه موجب بی‌خوابی او گردد.
• یبوست یا هر بیماری دیگری نیز می‌تواند دلیلی باشد که شاید کودک شما را در طول شب بیدار نگاه دارد. حتی مراحل رشد، مانند دندان درآوردن می‌تواند دلیلی بر این مشکل باشد.
با توجه به مراحل رشد، به عنوان پدر و مادر مهم است که مراقب کوچکترین تغییر در الگوی خواب کودک نوپای خود باشید، به این دلیل که کمبود خواب می‌تواند منجر به پرخاشگری، کج خلقی، نوسانات خلقی، و بی‌حالی کودک شود که ممکن است به اختلالات کامل خواب بیانجامد.
  نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب

چگونه می‌توانم کودک نوپای خود را در شب بخوابانم؟

متأسفانه، هیچ رویداد معجزه آسایی به طور ناگهانی موجب نخواهد شد کودک نوپای شما در تمام شب به خواب رود مگر آنکه اقدامات خاصی اتخاذ شود. چندین اقدام وجود دارد که می‌توانید برای تنظیم چرخه‌ی خواب شبانه‌ی کودک خود آنها را انجام دهید. بعضی از این اقدامات عبارتند از:
• اهمیت دارد که بیدار شدن هر شب کودک نوپای خود را تشویق و تقویت نکنید. این رفتار را با رفتن سریع به سراغ کودک با هر بار بیدار شدن او، تقویت نسازید.
• از عادت تماشای تلویزیون پیش از خواب، بپرهیزید. این یکی از دلایلی است که می‌تواند موجب کابوس و اضطراب در کودک نوپای شما باشد.
• اگر گرسنگی یکی از دلایلی است که موجب می‌شود کودک شما به خوبی در شب نخوابد، می‌توانید وعده‌های غذایی او را در طول روز افزایش دهید. این امر او را به اندازه‌ی کافی سیر نگه داشته و از مشکل بیدار شدن در شب جلوگیری می‌کند.
• کودک خود را به انجام برخی فعالیتهای فیزیکی در طول روز تشویق و ترغیب نمایید تا بدین ترتیب او را خسته کرده و به خواب عمیق او در طول شب کمک شود.
• آرام ساختن کودک تازه به راه افتاده‌ی خود پیش از خواب، راه خوبی برای خوابیدن تمام شب او است. تعریف کردن قصه قبل از خواب و حتی خواندن لالایی می‌تواند ذهن او را آرام ساخته و به خواب راحت او در طول شب بدون هیچ گونه دردسری کمک خواهد کرد.
نمی‌توانید این مشکل را به طور کامل از بین ببرید. در عوض، به آن به عنوان یک جهش رشدی فکر کنید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان