ماهان شبکه ایرانیان

همکاری ایران و کره جنوبی در زمینه راهکارهای هوشمند نرم افزار

تفاهم  نامه همکاری راهکارهای هوشمند نرم افزاری، بین ایران و کره جنوبی منعقد شد که بدین واسطه ایران می تواند بخشی از بازار بین المللی در حوزه نرم افزار را به خود اختصاص دهد.

همکاری ایران و کره جنوبی در زمینه راهکارهای هوشمند نرم افزار

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفرانس راهکارهای هوشمند سازی در راستای توسعه در صنعت فناوری اطلاعات و دولت هوشمند الکترونیک برگزار شد. در این کنفرانس مباحث دولت هوشمند الکترونیک، راهکارهای هوشمند صنایع در حوزه های مختلف و ارتقاء گسترش همکاری ایران و کره ، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در حاشیه این کنفرانس سند همکاری بین یک شرکت از کشور کره جنوبی و شرکت ایرانی که عضو کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور است منعقد شد. 

این تفاهم نامه همکاری در راستای رشد نوآوری و توسعه در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و  ایجاد بسترهای مناسب حوزه دولت هوشمند الکترونیک منعقد شد تا انتقال دانش و تجربیات اجرایی کره جنوبی در حوزه فناوری اطلاعات بومی سازی شود.

از مفاد دیگر این تفاهم نامه امکان اجرای پروژه های مشترک در حوزه خدمات و آموزش فراهم شد.

 رضا باقری اصل،  معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در کنفرانس راهکارهای هوشمند ایران و کره، گفت: ایران ظرفیت های بسیار خوبی در تولید نرم افزار و ارایه سرویس های ارزش افزوده دارد که می تواند بخشی از بازار بزرگ موجود در این حوزه در عرصه بین المللی را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: افزایش همکاری ها میان ایران و کره و بهره گیری از ظرفیت های دو طرف، یکی از زمینه های مناسب برای حضور در بازارهای بین المللی است.

وی افزود: به نظر می رسد شکل گفت و گو ها باید تغییر کرده و فروش کالا تنها جزیی از مبادلات میان دوطرف باشد و افزایش همکاری ها در تولید محصولات از اصلی ترین زمینه های همکاری می تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برجام، تیم های مختلفی از کشورهای مختلف در زمینه های گونان وارد ایران شدند اما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تجربه ساختاریافته ای شکل نگرفته است.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، با بیان این مطلب که گریزی از همگرایی فناوری نیست، تصریح کرد: با توجه به توسعه بخش ICT، زمینه توسعه خدمات در ایران فراهم شده و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه کشور، سهم این حوزه در تولید ناخالص داخلی باید به پنج درصد افزایش پیدا کند و انتظار داریم بخش عمده ای از آن در حوزه فناوری اطلاعات محقق شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا نیز برنامه منسجمی از سوی وزیر ارتباطات در قالب موضوعات اقتصاد دیجتالی تدوین و آماده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان