ماهان شبکه ایرانیان

با ازدواج مجدد، چطور ارتباط خوبی بین فرزند و همسر جدیدمان ایجاد کنیم؟- بخش دوم

با افزایش آمار طلاق و درنتیجه ازدواج مجدد در جامعه، حالا نیازها به مشاوره‌های روانپزشکی در این زمینه افزایش یافته تا افراد و به ویژه فرزندان زوجین بتوانند راحت‌تر با این قضیه کنار بیایند

 ازدواج-مجدد

با افزایش آمار طلاق و درنتیجه ازدواج مجدد در جامعه، حالا نیازها به مشاوره‌های روانپزشکی در این زمینه افزایش یافته تا افراد و به ویژه فرزندان زوجین بتوانند راحت‌تر با این قضیه کنار بیایند. چرا که در بسیاری از این مواقع، پذیرش ازدواج مجدد مادر یا پدر بعد از جدایی، کار خیلی سختی است. این کاملا طبیعی است که فرزندان نتوانند به سادگی حضور همسر جدید مادر یا پدرشان را در خانه بپذیرند و از همین رو واکنش‌های ناخوشایندی نشان می‌دهند که باعث ایجاد جوی سنگین در خانه می‌شود. ما در گزارشی سه قسمتی به بررسی مسائل مرتبط با این موضوع پرداخته ایم. این بخش دوم گزارش ماست:

چرا با ازدواج مجدد پدر/ مادر، پذیرش همسر جدید او برای فرزندان سخت است؟

وجود ارتباط خوب و صمیمانه میان اعضای خانواده برای برقراری یک جو آرام و دلنشین خانوادگی، یکی از ارکان مهم و اساسی در هر خانه‌ای است. لطف و محبت و صمیمیت چیزی است که باید آموزش داده شود. پس بهترین راه برای آموزش این نکته، این است که فرزندتان متوجه شود که شما به او محبت و لطف خاصی دارید. از همین رو باید با شناختی که از شخصیت او دارید، دلایل و راهکارهایی را بیابید که او به همسر جدیدتان علاقه مند شود:

ازدواج-مجدد

*کودکان در مقابله با تغییرات در مسائل روتین، حساس‌تر از بزرگسالان هستند:

اینکه فرزند شما، فرد جدیدی را در خانه می‌بیند که قرار است نقش پدر/ مادر جدید او را ایفاکند، یک تغییر بزرگ در روتین زندگی روزمره پیش رو دارد. او باید با نقش جدیدی که قرار است همسر جدیدتان در خانه و خانواده ایفا کند، تطبیق بیابد و آن را بپذیرد.

*کاملا طبیعی است که کودکان در ابتدا در مقابل یک فرد تازه وارد و ناشناس، گارد بگیرند و احساس ترس کنند:

این برای همه ما پیش می‌آید. شما فردی را به عنوان همسر جدیدتان برگزیده اید ولی فرزند شما در این تصمیم گیری نقشی نداشته. شاید او هنوز به اندازه کافی همسر جدید شما را نشناخته و به همین خاطر هنوز نتوانسته با فردی که به تازگی وارد خانه و زندگی شما شده، ارتباط برقرار کرده و به او اعتماد کند. ایجاد این ارتباط و اعتماد به کمی زمان نیاز دارد.

0

توجه پدر و مادر: هرچه بیشتر به فرزندانتان توجه کنید، بهتر است. فرزند شما تا قبل از ازدواج مجددتان عادت داشته که شما را فقط برای خودش داشته باشد و حالا باید بپذیرد که باید شما را با فرد دیگری تقسیم کند. حتما بعد از ازدواج مجدد شما، فرزندتان بخشی از توجه شما را از دست خواهد داد و او این را از چشم همسر جدیدتان می‌بیند. تا پیش از این شاید فرزندتان در طول تمام شبانه روز در کنار شما بود. اما حالا باید این عادت‌ها را کنار بگذارد. پس کاملا منطقی است که او به همسر جدیدتان حسادت کرده و در مقابلش گارد بگیرد.

*طبیعتا درک رابطه والدین، برای کودکان سخت است.

آنها دقیق نمی‌دانند که ماجرا چیست. خیلی از آنها این ارتباط را رفتاری خشن می‌بینند. ارتباطی که از نظر والدین، یک ارتباط رمانتیک است، برای کودکان یک ارتباط خشن به حساب می‌آید و از دیدن ابراز محبت و درآغوش کشیده شدن والدین و یا حتی ابراز احساسات کلامی، حس بدی به آنها دست می‌دهد.

کودک شما به دنبال توضیحی برای این مسائل است و اگر سوالات او پاسخ داده شود، پذیرفتن فردی جدید در خانه برای او آنقدرها سخت نخواهد بود.

اگر به دنبال راهکاری هستید تا بعد از ازدواج مجدد جو خوبی برخانه حکمفرما کنید و ارتباط خوبی میان فرزندتان و همسر جدیدتان ایجاد نمائید، در بخش سوم گزارش، نکاتی کلیدی در این رابطه را یادآوری خواهیم کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان