ارتباط صنعت توریسم و توسعه اقتصادی در ایران با رویکرد شبکه عصبی

گردشگری در بخش اقتصاد، شـامل خـدماتی اسـت کـه تـ أثیر زیـادی بـر فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی دارد و شناخت این ارتباطات کمک قابـل توجهی به تعامل بین توسـعه پایـدار و گردشـگری خواهـد کـرد

گردشگری در بخش اقتصاد، شـامل خـدماتی اسـت کـه تـ أثیر زیـادی بـر فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی دارد و شناخت این ارتباطات کمک قابـل توجهی به تعامل بین توسـعه پایـدار و گردشـگری خواهـد کـرد . در ایـن مطالعه، ضمن بررسی وضعیت صنعت گردشگری در ایران، بـه مدلسـازی تقاضای گردشگر در ایران با استفاده از روش شبکه عصبی پرداختـه شـده است. در مدل متغیرهای ورودی عبارتند از : تعداد گردشگر ورودی به ایران در طی سالهای 1359 تا 1390 ،ارز حاصـل از گردشـگری در طـی ایـن سالها و همچنین یک متغیر مجازی (عوامل سیاسی ) که توسط محقق برای بررسی میزان تأثیر وجود جنگ در منطقه بر روی تقاضای گردشگر تعریف شده است . نتایج نشان میدهد که نـرخ ارز بیشـترین اهمیـت را در مـدل داشته و جنگ کمترین اهمیت را در میان عوامل مؤثر بر تقاضای گردشـگر در ایران داشته است .

لینک دانلود مقاله : صنعت توریسم

ارتباط صنعت توریسم و توسعه اقتصادی در ایران با رویکرد شبکه عصبی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر