ماهان شبکه ایرانیان

تاکید فراهانی بر ایمنی هیات‌ها و تکایا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش بر لزوم توجه به ایمنی تکایا و هیات‌های عزاداری برای جلوگیری از حوادث مشابه پلاسکو و مسجد ارگ تأکید کرد.

تاکید فراهانی بر ایمنی هیات‌ها و تکایا

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی صبح امروز در جلسه امروز شورای شهر تهران، ری و تجریش در تذکری پس از استماع گزارش کمیته ملی پلاسکو اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که تکایا و هیات‌های عزاداری که این روزها به مناسبت عزاداری سالار شهیدان برگزار شده هر کدام می‌توانند زمینه ساز بروز حادثه‌ای مشابه مسجد ارگ یا پلاسکو باشند.

وی افزود: متاسفانه اخباری از وقوع حوادثی در تکایا و هیات‌ها به گوشمان رسیده که نگران کننده است و لازم است سازمان آتش نشانی در مورد سرکشی و بازدید از تکایا، حسینیه‌ها و هیات‌های عزاداری جدی‌تر عمل کند و حتی دوره‌های ایمنی اضطراری برای مدیران هیأت‌ها برگزار کند.

فراهانی با بیان اینکه باید انشعابات برق و گاز هیات‌های عزاداری به خصوص ایمنی سقاخانه‌ها و آبدارخانه‌ها مورد تاکید قرار گیرد، گفت: سازه اغلب هیات‌ها موقتی است و باید سازمان آتش نشانی بر روی ایمنی سازه‌ها نیز نظارت داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه درهای ورود و خروج هیات‌ها باید ظرفیت کافی برای تهویه را داشته باشد، تصریح کرد: بر اساس استانداردها باید در تکایا و هیأت برای جمعیت 50 تا 300 نفر دو در خروج، به ازای 300 تا 3000 نفر سه در خروجی و برای بیش از 3000 نفر چهار در خروجی وجود داشته باشد که باید این مهم مورد تاکید قرار گیرد تا شاهد بروز حوادثی همچون مسجد ارگ نباشیم.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله مناسب سیم برق با پرچم و ... باید مورد تأکید قرار گیرد، گفت: استفاده از لامپ‌های ولتاژ بالا باید ممنوع شود و قسمت آشپزخانه هیات‌ها نیز باید از نظر تجهیز به کپسول‌های آتش نشانی مورد تاکید قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان