تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران

تور یک روزه طبیعت گردی به جهت زمان کوتاه و قرار گرفتن در تعطیلات آخر هفته طرفداران پروپا قرصی را دارد

تور یک روزه طبیعت گردی به جهت زمان کوتاه و قرار گرفتن در تعطیلات آخر هفته طرفداران پروپا قرصی را دارد.
از اینرو ویزاکاران نیازمندی تخصصی ویزا و سفر آژانس های مسافرتی معتبر در برگزاری انواع تور از جمله های یک روزه به مناطق مختلف ایران از جمله شمال: ماسوله , نمک آرود , ماسال , جنگل الیمستان , تنگه واشی , ابیانه و دیگر مناطق زیبای ایران را معرفی مینماید.
در اینجا به معرفی چندین تور یک روزه پرترافیک که از طرف آژانس های مسافرتی متخصص در این امر انجام میگیرد میپردازیم.
تور یک روزه شمال
تور یک روزه شمال با داشتن طبیعت بکر جنگل ها و دریای زیبایش همیشه انتخاب اول هر گردشگری که به تازه کردن آب و هوای خود علاقه دارد میباشد.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران

مازندران
استان مازندران استانی سرسبز و زیبا در شمال ایران و در کرانه های جنوبی دریای خزر می باشد. این استان هممرز با استانهای گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین وگیلان است. شهرستان ساری، مرکز و پرجمعیتترین شهر استان مازندران است

دریای مازندران در شمال، استان تهران، سمنان و قزوین در جنوب و استان‌های گیلان و گلستان به ترتیب در غرب و شرق آن قرارگرفته است. براساس آخرین تقسیمات کشوری با توجه به تفکیک استان گلستان از استان مازندران، این استان درحال حاضر با مرکزیت ساری دارای 16 شهرستان به نام‌های آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، سوادکوه، قائمشهر، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر است و دارای51 شهر،44 بخش، 113 دهستان و 3697 آبادی می‌باشد.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران
درباره تاریخ باستانی استان مازندران اطلاع زیادی دردست نیست و اساسا وضع اقلیمی آن اجازه نمی‌دهد ابنیه وآثار معماری پایدار بمانند. درجلگه های ساحلی مازندران آثار معتبری از ادوار قبل از اسلام به دست نیامده وحتی از شهرهای معتبر صدر اسلام (دوره‎‎پادشاهان طبرستان ودیلم) هم به جز آمل وساری یادگاری بجانمانده است.
گیلان
استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران

این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند.
بر اساس تقسیمات کشور سال 1375، این استان به مرکزیت رشت، 12 شهرستان، 35 شهر، 30 بخش، 99 دهستان و 2763 آبادی دارد. شهرستان های استان عبارتند از: آستارا،‌ آستانه اشرفیه، بندر انزلی، رشت، رودبار، رودسر، شفت،‌ صومعه‌سرا، طوالش،‌ فومن، لاهیجان و لنگرود.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران

ماسوله
تور یک روزه ماسوله در بین تورهای شمال یکی از سفرهای خاص و خاطره انگیز شما خواهد شد.
ماسوله دارای مساحتی معادل یکصد هکتار منطقه تحت حفاظت میراث فرهنگی و منابع طبیعی، یکی از خوش آب و هواترین نقاط ایران است که هر ساله پذیرای ده‌ها هزار گردشگر می‌باشد. شهر تاریخی و توریستی ماسوله به دلیل برخورداری از معماری منحصربه‌فرد در جهان شناخته شده است. ماسوله با کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران با جلوه‌های طبیعی فراوان به ویژه در اواخر بهار و فصل تابستان است و قله شاه معلم در ماسوله با ارتفاع 3050 متر بلندترین نقطه استان گیلان و هدفی جذاب برای گروههای کوهنوردی می‌باشد. دو هتل در داخل فضای معماری سنتی ماسوله و چندین هتل در جاده زیبای منتهی به آن پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی هستند همچنین تعداد زیادی مهمانخانه و خانه اجاره ای هم در این زمینه وجود دارند.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران

دلایل اصلی سفر به ماسوله عبارتند از:
1. گشت در روستای ماسوله و آشنایی با تاریخچه و فرهنگ ماسوله
2. داشتن تجربه برنامه‌ای سبک و دل نشین مناسب برای تمام رده‌های سنی
3. خرید سوغاتی و صنایع دستی از بازارچه سنتی ماسوله
4. لذت طعم غذاهای سنتی ماسوله و تجربه ناهاری متفاوت
5. گشتی سبک در طبیعت اطراف دریاچه سقالکسار و آشنایی با سازوکار سدهای خاکی

رشت
شهر رشت در دوره پیش از اسلام و دست کم در دورة ساسانیان وجود داشته است .در زمانی که حکومت ساسانی رو به فروپاشی می رفت، حکمرانی مستقل این دیار را گیلان‌شاه می‌نامیدند. پس از غلبه مسلمانان بر ایران، اولین بار که نامی از رشت به میان آمد،‌ سال 61 هجری قمری بود. در زمان صفویه به ویژه در دورة‌ شاه اسماعیل صفوی ، سرزمین گیلان به دو بخش :‌ بیه پس به مرکزیت رشت و بیه پیش به مرکزیت لاهیجان تقسیم می شد.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران

لاهیجان
لاهیجان یکی دیگر از شهرهای دیدنی و با جاذبه‌های فراوان گردشگری استان گیلان است و در شمال دیلمان قرار دارد.
منطقه لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. موقعیت جغرافیایی این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد و تپه‌ماهورهای آن را بوته‌های چای پوشانده‌است.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران

لاهیجان معروف به عروس شهرهای گیلان دارای چشم اندازها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا می‌باشد که همجواری شهر با یکی از زیباترین کوه‌های منطقه و دسترسی آسان به آن با چشم اندازهای کوهپایه‌ای شامل باغ‌های سرسبز چای و مزارع برنج و چشمه‌های متعدد آن در سطح ملی و حتی فراملی در بخش گردشگری سرآمد است.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران
این شهر ساخته‌شده بر سرزمینی هموار و جلگه‌ای است که حاصل رسوبات به جای مانده از رودهای گیلان است. از نظر موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های تاریخی یکی از شهرهای مهم استان گیلان به شمار می‌رود و مدت‌ها مرکز بخش بیه‌پیش این استان بوده‌است.
لاهیجان در سال 705 قمری به دست اولجایتو فتح شد و امیر تیمور به آن لشکر کشید. پس از تیمور، سید امیر بیک و نوادگان وی بر شهر لاهیجان حکومت کردند. پس از سقوط حکمرانان کیانی، حاکمان صفوی در این شهر حکومت کردند.
شهر لاهیجان از دیرباز کانون بازرگانی ابریشم بوده و بیشترین سهم را نیز در تولید و صادرات آن داشته‌است.

تنگه واشی
تور یک روزه تنگه واشی را تجربه کرده باشید حتما میدانید تنگه واشی در 17 کیلومتری شهر فیروز کوه قرار دارد. در حرکت از سمت تهران به دماوند 17 کیلومتر بعد از فیروزکوه ، خروجی به سمت چپ هست که به سوی تنگه واشی حرکت می کند.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران

در سال‌های اخیر، بسیاری از موسسه‌های توریستی، اقدام به برگزاری تورهای گوناگونی در این منطقه نموده‌اند که همین امر باعث افزایش شهرت و معروفیت این منطقه شده‌ است
تنگه واشی به طول حدود 300 متر و با دیواره‌های صخره‌ای بلند به ارتفاع حدود 100 متر محل عبور رودخانه‌ای است که از کوه‌های ساواشی سرچشمه می‌گیرد و از میان دشت می‌گذرد. در فصل تابستان که آب به کمترین میزان خود می‌رسد، عمق آن به حدی است که در برخی نقاط تا زیر زانوی شما را خیس نماید. یکی از مهمترین جذابیت‌های این تنگه، همین عبور کل مسیر از میان آب است.
چنانچه به دنبال آرامش و سکوت هستید روزهای وسط هفته را برای رفتن انتخاب کنید اگر به دنبال هیاهو هیجان و شادی بودن با جمع هستید روزهای جمعه را به شما پیشنهاد می‌کنم تنگه واشی جایی است که شلوغی شما را به هیجان می‌آورد و باعث آزار شما نخواهد شد
از پوشیدن دم پایی جدا خودداری کنید؛ چون شما بیشتر مسیر را در آب راه می‌روید، سنگهای نوک تیز باعث ایجاد خراش و یا درد در پای شما می‌شوند و احتمال لیز خوردن و افتادن نیز با دمپایی بیشتر است. پوشیدن یک کفش ورزشی برای طی این مسیر راحت تر می‌باشد
توصیه می‌کنم حتما تنگه دوم را ببینید و مسیر را تا رسیدن به آبشار ادامه دهید. شما می‌توانید به پشت آبشار بروید ایستادن پشت آبشار هم تجربه زیبایی است.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران
بعد از عبور از تنگه اول و گذر از دشتی زیبا، تنگه دوم قرار گرفته که حدود 2 کیلومتر با تنگه اولی فاصله دارد. این تنگه هم مانند تنگه اول چشم‌نواز است و از دیواره‌های سنگی آن در نقاط مختلف چشمه‌های آب زلال و خنک به سمت پایین روان است. در انتهای این تنگه نیز هیاهوی ریزش آب آبشاری زیبا مسافران را به خود می‌خواند تا در زیر آبشار و در هوای گرم تابستانه تنی به آب بزنند

ابیانه
تور یک روزه ابیانه یکی از تورهای معروف در بین تورهای یک روزه میباشد چرا که علاوه بر طبیعت خاص و زیبای ابیانه این روستا یکی از تاریخی ترین روستاهای جهان است که در توابع شهرستان نطنز قرار گرفته و شما را به سفری سیاحتی تفریحی تاریخی خواهد برد.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران
این روستا یکی از بلندترین نقاط مسکونی در ایران است. ارتفاع از سطح دریا در این روستا 2222 متر می‌باشد. به اعتبار معماری بومی و بناهای تاریخی پُرتنوعش، از روستاهای مشهور ایران است. ابیانه با آب و هوای معتدل، دارای موقعیت طبیعی مساعدی است. این روستا به ثبت ملی نیز رسیده است.
زبان مردم ابیانه فارسی با لهجه خاص ابیانه‌‏ای است که با لهجه‏‌های آشنا در مناطق دیگر تفاوت اساسی دارد. لباس سنتی آنها، همچنان میان آنها رواج دارد و در حفظ آن تاکید و تعصب از خود نشان می‌‏دهند. مردان شلوار گشاد و درازی از پارچه سیاه و زن‌ها از پیراهن بلندی از پارچه‏‌های گلدار و رنگارنگ استفاده می‌نمایند. علاوه بر این، زن‌های ابیانه معمولا چارقدهای سفیدرنگی بر سر دارند

ابیانه، روستای تاریخی در دل کویر استان اصفهان واقع شده است که سفر به این نقطه بکر و منحصربه‌فرد ایران خالی از تجربه‌های ماندگار نیست.
ابیانه نقطه‌‏ای خوش‌منظره و خوش آب‌وهوا و دارای موقعیت طبیعی مساعدی است، در گذشته به بیدستان معروف بوده است، روستایی که در دامنه کوه کرکس در نزدیکی شهرستان نطنز واقع شده است.

تور یک روزه و طبیعت گردی به مناطق زیبای ایران در ویزاکاران
آثار و بناهای تاریخی که در ابیانه وجود دارد مربوط به دوره‌های ساسانی، سلجوقی، صفوی و قاجار است، این آثار نشان دهنده قدمت تاریخی این زیست‌گاه انسانی است، شکوه معماری بومی و سرشار از زیبایی این روستا، آن را در شمار نمونه‏‌های کم‌نظیر دیدنی‏های جهان درآورده است
قدیمی‌‏ترین اثر تاریخی ابیانه آتشکده‏‌ای است که مانند دیگر بناهای ده در سراشیبی قرار گرفته است. آتشکده ابیانه را نمونه‌‏ای از معابد زرتشتی دانسته‏‌اند که در جوامع کوهستانی ساخته می‌‏شد. مهم‏‌ترین بنا و اثر تاریخی این روستا یک باب مسجد جامع و قدیمی‌ترین اثر تاریخی این مسجد نیز منبر چوبی منبت‏کاری آن است که در سال 466 ه.ق. ساخته شده است. مسجد قدیمی دیگر ابیانه مسجد برزله است که دارای فضای دلبازی است و روی لنگه در شرقی آن؛ سال 701 ه.ق. نوشته شده که مربوط به دورهٔ ایلخانان است. مسجد تاریخی دیگر ابیانه مسجد حاجتگاه است که کنار صخره‏ای در کوهستان بنا شده و بر در ورودی شبستان آن تاریخ 952 ه.ق. مشاهده می‏شود
روستای ابیانه دارای دو زیارتگاه است. یکی مرقد شاهزاده عیسی و شاهزاده یحیی در جنوب روستا که به گفته اهالی، فرزندان امام موسی کاظم بوده‏اند و زیارتگاه دیگر ابیانه قدمگاه نامیده می‏شود. از جمله جاها و اماکن دیدنی دیگر ابیانه آنوبانینی می‏تواند از خانه غلام نادرشاه و خانه نایب حسین کاشی نام ببرد
در ایام گلابگیری که معمولا اواخر اردیبهشت رخ می دهد؛ خیل عظیمی از مسافران و گردشگران به سمت این روستا روانه می شوند. ابیانه مسیری نسبتا طولانی دارد. علاوه بر این به علت قرار نداشتن بر روی هیچ کدام از راه های اصلی، ماشین خطی یا مینی بوسی در آن مسیر کار نمی کند. ابیانه در جنوب کاشان و در فاصله حدود 80 کیلومتری آن قرار دارد
در دورهٔ صفویه هنگامی‌که شاهان صفوی برای ییلاق به نطنز می‏رفتند بسیاری از نزدیکان آن‌ها و درباریان ترجیح می‏دادند در ابیانه اقامت کنند.

زندگی مردم ابیانه کشاورزی و باغداری و دامداری است که با روش‌های سنتی اداره می‏شود. بیشتر زنان در امور اقتصادی با مردان همکاری دارند البته در گذشته گیوه‌بافی از جمله مشغله‏‌های پردرآمد زن‌های ابیانه بوده است که امروزه تا حدی متروک شده است.
قدیمی ‏ترین اثر تاریخی ابیانه آتشکده‏ای است که مانند دیگر بناهای ده در سراشیبی قرار گرفته است، مهم‏ترین بنا و اثر تاریخی این روستا یک باب مسجد جامع و قدیم‏ترین اثر تاریخی این مسجد منبر چوبی منبت‏کاری آن است که در سال 466 هجری قمری ساخته‌شده است
گفتنی است با فرارسیدن فصل بهار و مطلوب شدن آب‌وهوای کویر، گردشگران داخلی و خارجی سفر به نقاط بکر و منحصربه‌فرد کویر را موهبتی خدادادی می‌دانند که در این سفر، هرچند کوتاه تجربه‌های خوب و ماندگاری را از زندگی در دل کویر فرامی‌گیرند.
تمامی این تورها و دیگر تورهای طبیعت گردی یک روزه به سراسر ایران را همراه با آژانس های مسافرتی معتبر معرفی شده از طرف بانک اطلاعات ویزا و سفر ویزاکاران تجربه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر