ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Kingsman ۲ بالاخره It را به زیر می‌کشد

«کینگزمن: محفل طلایی» Kingsman: The Golden Circle کارگردان متیو وان Matthew Vaughn مسابقه‌ی باکس آفیس آمریکای شمالی را با ۳۰ میلیون دلار فروش از ۴۰۰۳ سالن سینما، به‌راحتی برد

«کینگزمن: محفل طلایی» Kingsman: The Golden Circle کارگردان متیو وان Matthew Vaughn مسابقه‌ی باکس آفیس آمریکای شمالی را با 30 میلیون دلار فروش از 4003 سالن سینما، به‌راحتی برد. انتظارات فراتر از این بود، البته این فیلم یکی از بزرگ‌ترین اکران‌های ماه سپتامبر به حساب می‌آید و همچنین بیشتر از قسمت اول این مجموعه، «کینگزمن: سرویس مخفی» Kingsman: The Secret Service فروش داشته است (36.2 میلیون دلار). تخمین‌ها نشان می‌دهد که این فیلم اکشن-کمدی جاسوسی به 40 میلیون دلار خواهد رسید.فیلم مأیوس‌کننده‌ی این هفته «فیلم لگو نینجا» The Lego Ninjago Movie بود که 21.2 میلیون دلار از 4047 منطقه در داخل آمریکا فروش داشت؛ و در غافلگیری ناراحت‌کننده‌ای «آن» It در سومین آخر هفته‌ی خود «نینجاگو» Ninjago را با 30 میلیون دلار فروش کنار زد.
«کینگزمن 2» در خارج از آمریکا فروش 61 میلیون دلاری را رقم زد — که در صدر آن‌ها انگلستان با 11.1 میلیون دلار قرار دارد — و به جمع فروش جهانی 100 میلیون دلار رسید. کریس آرونسون، مدیر پخش ملی فاکس، گفت: “هر وقت بتوانید قسمت دوم یک مجموعه را بزرگ‌تر از قسمت اول اکران کنید، یعنی در کمپانی خوبی هستید؛ و این به خاطر نبوغ خلاقانه و بارز متیو وان است.”«کینگزمن 2» کارگردان انگلیسی را با ستاره‌های «سرویس مخفی» خود تارون اگرتون Taron Egerton و کالین فرث Colin Firth در یک تیم قرار می‌دهد. تازه‌واردهای این مجموعه عبارت‌اند از چنینگ تیتوم Channing Tatum، هالی بری Halle Berry، پدرو پاسکال Pedro Pascal و جف بریجز Jeff Bridges. این فیلم به‌اندازه‌ی «سرویس مخفی» موردتوجه منتقدان قرار نگرفت، اما هر دو فیلم امتیاز یکسانی از تماشاگران دریافت کردند (امتیاز B+ در سینمااسکور). مردان اکثریت خریداران بلیت را تشکیل دادند (58 درصد).

«آن» از کمپانی‌های نیولاین New Line و برادران وارنر Warner Bros. در مقام دوم قرار گرفت. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا در یکشنبه به 266.3 میلیون دلار رسید که بدون در نظر گرفتن تورم، بزرگ‌ترین رقم برای یک فیلم ترسناک مثبت 17 سال به حساب می‌آید. «آن» در سطح جهانی 38 میلیون دلار از 59 مارکت فروش داشت که جمع فروش جهانی آن را به 478 میلیون دلار رساند.«نینجاگو» که در جایگاه سوم قرار گرفت، یکی از پایین‌ترین اکران‌های فیلم استودیویی انیمیشنی را رقم زد. تصور می‌شد این فیلم کوچک‌تر از «فیلم بتمن لگو» Lego Batman Movie باشد که امسال 53 میلیون دلار اکران شد و «فیلم لگو» The Lego Movie که اکرانی بزرگ‌تر به مقدار 69.1 میلیون دلار در 2014 داشت. بااین‌حال انتظار می‌رفت «نینجاگو» در اکران خود 30 میلیون دلار را رد کند.«آدمکش آمریکایی» American Assasin از کمپانی‌های سی‌بی‌اس فیلمز CBS Films و لاینزگیت Lionsgate در جایگاه چهارم قرار گرفت و در دومین آخر هفته‌ی خود 6.2 میلیون دلار فروش به جمع فروش داخلی 26.2 میلیون دلار دست‌یافت.
فیلم جنجالی «مادر!» mother! از دارن آرونوفسکی Darren Aronofsky و پارامونت Paramount که امتیاز F از سینمااسکور دریافت کرد، افت 57 درصدی را در دومین آخر هفته‌ی خود داشت و با 3.3 میلیون دلار فروش به جمع کلی فروش 13.4 میلیون دلار رسید.

این فیلم ترسناک، با بازی جنیفر لارنس Jennifer Lawrence، آخر هفته را پا به پای «بازگشت به خانه» Home Again از کمپانی اپن رود Open Road با بازی ریس ویترسپون Reese Witherspoon که در جایگاه پنجم قرار گرفت، پشت سر گذاشت. (تصمیم‌گیری در مورد ترتیب صبح روز دوشنبه پس از انتشار ارقام نهایی آخر هفته انجام خواهد شد.)فصل جوایز با جدیت در باکس آفیس اختصاصی آخر هفته آغاز شد. «نبرد دو جنس» Battle of the Sexes و «ویکتوریا و عبدل» Victoria and Abdul، هر دو فروش‌های خوبی داشتند، درحالی‌که «قوی‌تر» Stronger که درامی درباره‌ی بمب‌گذاری بوستون است در اکران خود با سختی مواجه شد. هر سه فیلم، مانند «مادر!» mother! در یک یا چند جشنواره‌ی فیلم پاییزی اخیر پخش‌شده‌اند.«نبرد دو جنس» Battle of the Sexes با بازی اما استون Emma Stone و استیو کارل Steve Carell در نقش تنیس‌بازان بیلی جین کینگ Billie Jean King و بابی ریگس، در 21 سالن سینا فروش تقریبی 525،000 دلار در اکران خود داشت که متوسط هر سالن سینما برابر 25،000 دلار فروش است. این فیلم از فاکس سرچ‌لایت Fox Searchlight توسط جاناتان دیتون Jonathan Dayton و والری فریس Valerie Faris کارگردانی شده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان